'UMJETNOST JE I DALJE LIJEPA'

I Ante Rašić propituje gdje je nestao čovjek

ZAGREB - Izložba Ante Rašića u Umjetničkom paviljonu zove se “Umjetnost je lijepa”. Ima pet različitih cjelina, no jedna se tema provlači kroz cijelu izložbu: nesigurnost suvremenog čovjeka, osjećaj da gubi tlo pod nogama...

“Gdje je nestao čovjek?”, Baretovim riječima. Pri tom, naziv izložbe i njezina tema nisu u suprotnosti: život je u međuvremenu postao to što je, a umjetnost je i dalje lijepa.

Ante Rašić zajedno sa sinom vodi dizajnerski studio koji je u posljednjih nekoliko godina dobio važne strukovne nagrade.

Stres u galeriji

U drugi je plan pala njegova karijera likovnog umjetnika. Na izložbi u Umjetničkom paviljonu radi dvije godine, ideje nosi još i dulje. Formirao je i posebnu web stranicu www.umjetnostjelijepa.com, a preko Facebooka se može pratiti što su umjetnik i njegovi suradnici sve učinili kako bi izložba bila privedena kraju.

Na desnoj strani paviljona nalazi se kiparska instalacija, Ovalna skulptura koja je sastavljena od 50 metalnih cijevi dugačkih 750 metara i montiranih na zid. Naizgled se ništa ne događa s tim cijevima. No, ako nekoliko minuta boravite u prostoriji, jedna od cijevi padne na pod uz snažan prasak i onda se ponovno podiže gore. Umjetnik kaže kako je želio prikazati “stres, neočekivanost i neizvjesnost, čemu je danas čovjek svakodnevno izložen.”

Kabinet čuda

Ako vam nije do iščekivanja, a stresa već imate dovoljno, možete se slobodno prebaciti u drugi dio paviljona gdje vas čeka 37 tisuća jaja po kojima možete hodati. Srećom, plastičnih, ali vas osjećaj nesigurnosti ne prestaje pratiti.

Taj osjećaj nije rezerviran samo za posjetitelje izložbe: naime, s krova zgrade u dvorištu Likovne akademije nadvijat će se ljudski lik u punoj veličini (190 centimetara) na tankom luku, žici, koji izgleda kao da će skočiti. Nakon prvog šoka (lik se vidi i s Ilice), shvatit ćete da je, srećom, riječ o lutki.

Glavna je zvijezda izložbe Apoksiomen, replika antičkog kipa, ali od stiropora, visoka devet metara, optočena sa 300 ogledala. Odnos prema naslijeđu, umnažanje slika, refleksije svjetla koje stvaraju zrcala... sve je to u ovoj kompleksnoj priči oko Apoksiomena, u radu koji se zove “Historicistički kabinet čuda”, pod kupolom paviljona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. rujan 2024 00:38