Znamenita njujorška izdavačka kuća Graphis objavila je kako je Boris Ljubičić dobio glavnu nagradu, nagradu Platinum u kategoriji Branding 7, a nagrađen je za dizajn autobusa Presečki.
Graphis koji postoji još od 1944. i nagrađuje najbolje radove na polju grafičkog dizajna, reklame, fotografije i umjetničke ilustracije, već je ranije našeg dizajnera uvrstio među majstore brendiranja, a njegov znak za Mediteranske igre u Splitu 1979. uvršten je u Graphisovu knjigu “100 YRS WORLD TRADEMARKS”. Ovaj je znak označio i jednu od prekretnica u Ljubičićevoj karijeri, mogli smo nedavno vidjeti i na izložbi Ljubičićevih loga u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva.
Iz Graphisa o Ljubičiću novim povodom pišu sljedeće: “Tijekom godina, Ljubičić je redefinirao svoju malu dizajnersku tvrtku, STUDIO INTERNATIONAL, i ona je na nivou puno većih dizajnerskih kuća u New Yorku, Londonu ili Tokiju. Ljubičićev identitet baziran na kvadratu prepoznat je diljem svijeta”. Iz Graphisa spominju i Ljubičićev dizajn za MSU. Naš je dizajner dao intervju Graphisu u kojemu među ostalim citira poznatu rečenicu Paula Randa “Good Design is good business”, odnosno dobar dizajn je dobar posao, te među ostalim objašnjava:
“Klijentu moramo dati realno vrijeme da doživi sasvim novi projekt. Uvijek sam se bojao brze i pozitivne odluke klijenta, jer se dogodi da dan ili dva kasnije dobijete negativan odgovor. Klijent ne razmišlja na isti način kao i dizajner”.
Što se tiče nagrađenog dizajna za autobus Presečki objašnjava: “To je vodič po Hrvatskoj definiran njenim bojama. Žarke boje narančasta i crvena, jedna prirodna zelena uz plavu boju hrvatskog mora spojene su s umirujućom sivom, bojom prometnica i kamenog krajolika. Kada se autobusi brzo kreću, linije se spajaju, a boje miješaju, što je još jedna posebnost ovog dizajna. Moram priznati da se, kad pokraj sebe vidim autobus Presečki na cesti, osjećam sretno”.
Ljubičiću je pristupio Antun Presečki, osnivač i vlasnik tvrtke te naručio projekt novog vizualnog identiteta. Prošli su faze pregovaranja te dogovorili konačno rješenje. O reakcijama onih koji su najčešće u autobusima Ljubičić kaže: “Vozači autobusa su željeli čuti objašnjenja za tipografsku posebnost koja im nije na prvi pogled bila dovoljno čitka. Posebice se to odnosilo na prvo slovo P. Kada smo im objasnili da je kroz slovo P zapravo prikazana njihova stilizirana kabina s prozorom, bili su zadovoljni. Zanimljivo da su linije izvan samog naziva Presečki koje se nalaze duž cijelog autobusa shvatili kao kretanje vozila i to im se svidjelo”, kaže. Ljubičić navodi kako Hrvatska ima više autobusnih prijevoznika, no smatra da je dobar dio rješenja na autobusima “naslijeđen, zastario i neoriginalan” te nastavlja da su neki čak “negativno iskoristili novu tehnologiju printanja na svim površinama nastojeći popuniti svaki centimetar bijelog dijela autobusa. To vrlo često izgleda kao da je autobus prošao po blatnom putu pa je tako dobio i grafičke mrlje”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....