Rovinj Photodays jedan je od najvećih festivala fotografije Jugoistočne Europe. Riječ je o cjelogodišnjem projektu koji podržavaju brojne kulturne ustanove i organizacije te nekoliko ključnih pokrovitelja, a održava se od 2008. godine.
U konkurenciji za najbolju fotografiju mode prvo mjesto je osvojio projekt "Feel like at home", drugo ide projektu "Pamplemousse", a na trećem je "Another me". Donosimo vam tri najbolja rada, u konkurenciji moda, i objašnjenja pojedinih fotografa.
MODA: 1. MJESTO
Feel like at home
KARINA GOLISOVÁ
Rođena: 1997. Nové Zámky, Slovačka
Profesija: Fotograf
Živi i radi u: Prag, Češka
Serija fotografija Osjećajte se kao kod kuće temelji se na mojem projektu UTOPIJA, gdje sam dvije godine fotografirala prostorije posljednjega legalnog skvota u Bratislavi. Fotografirala sam svoje prijatelje koji su tu živjeli, i prostore koje su zajedno dijelili. Iako je zgrada je odavno sravnjena sa zemljom, ja se vraćam na to mjesto, s njezinim nekadašnjim stanovnicima. Vraćam se toj zgradi i stvaram rekonstrukcije soba svojih prijatelja, na mjestu punom ruševina i prašine. Kao bivša dokumentaristička fotografkinja, sada analiziram ovaj svijet. Osjećam se potpuno bespomoćno jer zgradu ne mogu vratiti, pa ravnam stvarnost prema sebi. Nekoć sam fotografirala našu utopiju vrlo intuitivno i prirodno. Sada moram iznova stvoriti naš bivši svijet na ruševinama, gdje raste još jedna visoka zgrada.
MODA: 2. MJESTO
Pamplemousse
SENJA VILD
Rođena: 1990. Split, Hrvatska
Profesija: Fotograf
Živi i radi u: Zagreb, Hrvatska
Francuska riječ za grejpfrut – „pamplemousse“. Ljetni osjećaji, pastelne boje i lagani povjetarac na koži koji vam daje onaj gorko-slatki osjećaj, kao pamplemousse.
MODA: 3. MJESTO
Another Me
URŠKA PEČNIK
Rođena: 1991. Ljubljana, Slovenija
Profesija: Dizajner vizualnih komunikacija
Živi i radi u: Ljubljana, Slovenija
Ono što je posebno kod fotografija jest neporeciv ženski pogled, koji se, ni u slučaju fotografa ni u slučaju modela, ne podvrgava muškim fantazijama, već urezuje prostor za žensku seksualnost u kombinaciji s individualnom ženskom izražajnošću, narativnošću i fantazijama. Prioritet ovih fotografija je hrabra, sirova i eksperimentalna estetika s brojnim elementima campa – kako je Susan Sontag definirala senzualnu i ekstravagantnu teatralnost. Fotografije ne prikazuju retuširana tijela i klišeiziranu ekscesivnost. Ova serija fotografija kombinira modne i retro kontrastne elemente/futurizam, vjersku estetiku/seksualnost, uobičajene urbane scene/eleganciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....