REMEK-DJELO

Da je autor dobio natječaj za aerodrom u Zagrebu, ovo je čudo moglo biti u Hrvatskoj: "Svijet nešto slično još nije vidio!"

Foster i partneri: Zračna luka u Kambodži

 /Foster + Partners
Norman Foster bio je među kandidatima i za Zračnu luku Franjo Tuđman, no osvojio je treće mjesto

Za ovu godinu najavljeno je otvorenje novog aerodroma u Kambodži koji će zamijeniti dosadašnju međunarodnu zračnu luku glavnog grada Phnom Penha kao dio ambicioznih nastojanja te zemlje da poveća broj turista i postane regionalno zrakoplovno središte.

Prema najavama, kada bude dovršen, taj će aerodrom biti deveti po veličini na svijetu, a sama zgrada terminala bit će jedna od najvećih u jugoistočnoj Aziji, pravo arhitektonsko čudo, megaprojekt s potpisom slavnoga britanskog arhitekta, lorda Normana Fostera, i njegova biroa Foster + Partners.

image

Foster + Partners: Zračna luka u Kambodži

/Foster + Partners
image

Foster + Partners: Zračna luka u Kambodži

/Foster + Partners

Smještena 20 kilometara južno od središta grada, međunarodna zračna luka Techo, kako ističu iz arhitektonskog biroa koji stoji iza projekta, nudi novu viziju glavnog grada Kambodže. Njihova zgrada putničkog terminala bit će, tvrde, aerodromski grad budućnosti. U njezinu dizajnu nastojali su, kako su istaknuli u obrazloženju projekta, na suvremeni način interpretirati kambodžansku kulturu.

image
/Foster + Partners

"Dizajn utjelovljuje snažan osjećaj mjesta, crpeći inspiraciju iz jedne od najstarijih civilizacija na Zemlji, nadahnut je njezinim narodnim oblicima", navode u birou Foster + Partners.

Zgrada terminala, napominju, pružit će najvišu razinu putničkog iskustva i istodobno postaviti nove standarde za održivost. Želja im je, naime, da to bude "jedna od najzelenijih zračnih luka na svijetu".

Preplavljen prirodnim svjetlom, Foster + Partners zamislili su da terminal bude pun bujnog zelenila, sa stablima koja se uzdižu kroz središnji dio građevine dok krov podupire niz konstrukcijskih drvenih "stabala", a rešetkasta čelična školjka strukture filtrira dnevnu svjetlost i osvjetljava unutrašnjost prepunu tropskih biljaka. Terminal će se također, kažu, gotovo u potpunosti pokretati energijom koju proizvodi fotonaponska farma na licu mjesta.

Materijali interijera pak, tumači arhitektonski tim, topli su i gostoljubivi te evociraju kambodžansku vernakularnu arhitekturu na suvremeni način.

Norman Foster je projektirao brojne zgrade zračnih luka diljem svijeta, pa tako i onu najveću, međunarodni terminal u Pekingu, dovršen za Olimpijske igre 2008. Iste je godine sudjelovao i na natječaju za novi putnički terminal zagrebačkog aerodroma na kojem je osvojio treću nagradu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. siječanj 2025 15:51