Utjecaj Londona i jazza

"Cijeli svijet je pozornica"... Duško Šibl predstavio je novu monografiju

Duško Šibl

 CROPIX
‘Bio sam u situaciji da nisam mogao slikati, komadima papira u boji pokušao sam raditi ono što bi inače radio s bojama i kistom‘

"Šiblovo je slikarstvo aktualno, atemporalno, ono ne zastarijeva". Tim riječima sažela je umjetničko stvaralaštvo Duška Šibla povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka Iva Körbler predstavljajući umjetnikovu monografiju "Cijeli svijet je pozornica", koju ujedno i autorski potpisuje, u utorak u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića.

Pri pisanju teksta služila se, kako je istaknula, nekim sasvim izvanlikovnim sredstvima i književno-pjesničkim asocijacijama i citatima, da bi objasnila slikarstvo i uopće umjetničku motivaciju i svijet Duška Šibla.

Govoreći o umjetničkom djelu Duška Šibla naglasila je da se ono često povezuje s tradicijom ekspresionizma u europskoj umjetnosti, međutim, "to je samo jedan segment njegova slikarstva". Isto tako, autorica monografije smatra da je identificiranje Šiblovog slikarstva samo s motivima tijela u paru, po kojima je možda najpoznatiji, površno shvaćanje njegovog cjelokupnog opusa u kojem se mogu iščitavati različiti utjecaji tijekom godina.

"U svojim ranim počecima Šibl je bio zaokupljen i s europskim simbolizmom i art decoom, a kada je slikao elemente plesa i pokreta tijela i s futurističkom i kubističkom stilizacijom. A opet, s druge strane, u ranom dijelu opusa ali i kasnije u kolažima vraća se na afričku i prekooceanijsku umjetnost čak i na umjetnost 80-ih u Europi, Novi romantizam. Naravno tu je i utjecaj Londona i Novog vala, jazza, swinga. Radi se o jednoj složenoj sintezi samih morfoloških aspekata njegovog stila ", rekla je Iva Körbler te dodala da u Šiblovom slikarstvu nema ničeg dekorativnog kako bi se moglo shvatiti iz površne percepcije dijela kritike.

image

Duško Šibl i Iva Körbler

CROPIX

"Duško Šibl je jedan od najboljih tumača tog problema nemogućnosti ili mogućnosti voljenja i ostvarivanja skladne ljubavne veze u današnje vrijeme, u današnjem svijetu i društvu. I prije svih trendova iznimno je hrabro, što se vezuje na umjetnost manirizma, počeo progovarati o problemu androginih likova i ljubavnih parova. Kod njega možemo naići na muško-ženske ljubavne parove, ali i samo muške kao i parove koji nemaju izražena muško-ženska obilježja. On na vrlo simboličan i metaforičan način progovara o univerzalnoj frustraciji, grču, tenziji i nemogućnosti ostvarivanja ne samo ljubavne veze nego i ljubavi u današnjem svijetu".

Uz monografiju, koja je izašla u izdanju Art Studija Azinović, promoviran je i novi ciklus Šiblovih grafika nastao na temelju kolaža. "Bio sam u situaciji da nisam mogao slikati i to što sam radio nazvao sam suhim slikanjem - komadima papira u boji pokušao sam raditi ono što bi inače radio s bojama i kistom" rekao je Šibl. "Kako je bilo teško doba u svijetu vratio sam se u vrijeme prije naše kulture, podsvijesno i ne namjerno u početku, a onda malo i u Grčku, u Rim da bi došao do manirizma, Držića i suvremenih tema. Moji su kolaži jedan eklektički pristup koječemu".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 17:01