La Grande Bellezza

Alfa Romeo iz 30-ih, pobjednik utrke Mille Miglia te talijanska ljepotica Giulietta Sprint atrakcije su izložbe u Zagrebu

La Grande Bellezza
 

 Goran Mehkek/Cropix
Izložba u Tehničkom muzeju otvorena je u suradnji s Nacionalnim muzejom automobila iz Torina, jednim od najljepših na svijetu prema Timesovoj listi

Nakon Rijeke i Opatije u Zagreb je stigla izložba "La Grande Bellezza - talijanski automobilski dizajn" na kojoj sada i zagrebačka publika ima jedinstvenu priliku vidjeti primjerke legendarnih vozila "made in Italy": Alfa Romeo 8C 2300 iz 1934., Alfa Romeo Giulietta Sprint iz 1954. i Ferrari 308 GTB iz 1980.

Izložba kojoj je cilj predstaviti talijanski stil, simbol kvalitete i izvrsnosti u cijelom svijetu, održava se u Tehničkom muzeju (od 13. svibnja do 12. lipnja 2022.) i ostvarena je u suradnji s Nacionalnim muzejom automobila iz Torina MAUTO, jednim od najstarijih u svojoj kategoriji i jednim od najljepših muzeja na svijetu prema Timesovoj listi.

image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix
image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix

"Riječ je o uzbudljivom putovanju kroz pejzaže, povijest i arhitekturu Italije čiju posebnost potvrđuju neki od najljepših predstavnika talijanskog automobilskog dizajna. Made in Italy, kao sinonim jedinstvene kulture i stila, i dalje osvaja svijet, a područje automobilskog dizajna jedno je od mnogih u kojima se potvrdila čuvena talijanska kreativnost", navode organizatori. "Talijanski dizajn izranja iz poslijeratnog doba kao kreativni div koji će se nametnuti čitavom svijetu svojim stilom i stvoriti mnoge inovativne i genijalne proizvode poput pisaćeg stroja Olivetti, Vespe, automobila Cisitalia 202 i Fiata 500. U svijetu automobila talijanski konstruktori radikalno mijenjaju pojam ljepote automobila koje počinjemo percipirati kao lijepe ne samo na temelju bogatstva i raskoši linija nego i zbog formalne ravnoteže kojoj evidentno teže tehnologija, inovacija i aerodinamika".

image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix
image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix

Izložba donosi i fotografije iz arhiva Dokumentacijskog centra MAUTO, čiji je autor Giorgio Bellia, a postav uključuje i multimedijalne sadržaje kao što su interaktivni intervjui s najvažnijim talijanskim dizajnerima automobila i dokumentarne snimke te projekte, bilješke i skice koje objašnjavaju proces proizvodnje.

No zvijezde izložbe tri su bezvremenska automobila s potpisom znamenitih talijanskih dizajnera karoserija.

Alfa Romeo 8C 2300 iz 1934. jedan je od najprestižnijih i najnaprednijih automobila proizvedenih tridesetih godina. Snaga i iznimna brzina odlike su ovog sportskog spidera s karoserijom renomirane kuće Touring iz Milana. Spaja karakteristike GT-a i trkaćeg automobila. Godinama je bio nepobjediv na cestovnim utrkama i na pistama, a među pobjedama ističu se utrke Mille Miglia, čuvena Targa Florio, Velika nagrada Monaka i (čak četiri puta) 24 sata Le Mansa. Vozili su ga neki od najpoznatijih vozača svog vremena: Nuvolari, Campari, Chinetti, Brivio, Sommer i Borzacchini.

image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix
image

La Grande Bellezza

Goran Mehkek/Cropix

Giulietta Sprint, u Hrvatskoj poznata kao "talijanska ljepotica", predstavljena je 1954. godine. Ova moderna i brza jurilica proizašla je iz suradnje čuvene škole Alfa Romeo i Franca Scaglionea, prema čijem nacrtu karoseriju oblikuje Nuccio Bertone. Jedan je od najreprezentativnijih modela talijanskog automobilskog stila i inženjerstva pedesetih godina: proizvedeno ih je više od 177.000 primjeraka tijekom jedanaest godina proizvodnje - nedostižno za konkurenciju.

Dvosjed Berlinetta Ferrari 308 GTB, predstavljen na Pariškom autosalonu 1975., spaja sportske odlike i udobnu, komfornu unutrašnjost. Za Ferrari on je začetnik velikog uspjeha jer će se Berlinette s motorom V8 u sredini iza vozača prometnuti u glavne zvijezde Cavallina (propetog konjića, Ferrarijev zaštitni znak). Vitka i elegantna linija karoserije izašla je iz Pininfarinina zračnog tunela. Izloženi model pripada prvoj seriji, s motorom s četiri rasplinjača. Model se prestao proizvoditi 1985. godine.

Izložbu talijanskog automobilskog dizajna organiziraju Veleposlanstvo Republike Italije u Zagrebu i Generalni konzulat Italije u Rijeci u suradnji s Talijanskim institutom za kulturu iz Zagreba, Tehničkim muzejom Nikole Tesle u Zagrebu, Galerijom Kortil u Rijeci i Centrom Gervais iz Opatije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:37