DRUGI KRUG PRPDAJE ŠKVEROVA

Zepter: Otkaze radnicima neka podijeli država

Osam milijardi kuna ušteda za pomorsko dobro mogući kupci pozdravljaju, ali pitanje je hoće li to biti dovoljno

RIJEKA - Nova procjena vrijednosti pomorskog dobra koja se popela na nešto više od 8 milijardi kuna, a čime se značajno umanjuju i obveze škverova, nacionalne navoze čini nešto atraktivnijima. Biznismen Danko Končar svoju ocjenu drugog kruga prodaje dat će tek nakon objave natječaja i nakon što njegovi konzultanti ponovno temeljito proanaliziraju stanje u svakom škveru.

Trećina zaposlenih višak

Drugi krupni igrač, multimilijarder Philip Zepter koji se fokusirao samo na brodogradilište Kraljevicu, smatra da bi država osim preuzimanja svih financijskih dubioza morala preuzeti i trošak zbrinjavanja radne snage. Kaže naime da se ne želi dovesti u situaciju da državi bude dobrodošao kupac, a da ga sindikati odmah dočekaju kao neprijatelja jer, tvrdi, u tom je škveru najmanje trećina zaposlenih tehnološki višak. Smatra da je to i najkritičnija točka ove privatizacije.

Privremeni predsjednik uprave 3. maja Edi Kučan ocjenjuje da je to brodogradilište priznavanjem 3,2 milijarde kuna vrijednosti njihova zemljišta za kupce postalo itekako atraktivna udavača.

Najteže u Brodosplitu

Najveće dalmatinsko brodogradilište, Brodosplit, prema ocjeni čelnog čovjeka Srđana Kovača, nažalost nije tako dobra udavača kao 3. maj.

- I nakon nove procjene pomorskog dobra, još uvijek preostaju značajne dubioze. Mi smo nažalost po svim parametrima najveći - kaže Kovač.

Realna procjena pomorskog dobra koju je Vlada sada priznala, a na osnovi procjene nezavisnih stručnjaka, definitivno daje bolju startnu poziciju za privlačenje kupaca, ističe Mateo Tramontana, direktor Brodotrogira.

Po kupce i na Daleki istok i sjever Europe

Priprema se i svojevrsni road show na Dalekom istoku da bi se animiralo moćne brodograđevne konzorcije s tog tržišta koji su svojedobno otvoreno pokazivali interes za ulazak u hrvatsku brodograđevnu industriju. Po istom modelu obradit će se i sjevernoeuropska brodogradnja, no nažalost opća krize smanjuje zanimanje za akvizicije hrvatskih brodogradilišta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:37