Ispitanici Generacije Y od posla najviše očekuju da im jamči financijsku sigurnost, a mogućnost edukacije važnija im je od visine plaće. Na novi posao prelaze ukoliko je zanimljiviji od aktualnog, a na idealnom radnom mjestu skloni su se zadržati do pet godina.
Gordana Frgačić, rukovoditeljica poslovnog područja Ljudskih resursa iz Kauflanda istaknula da su poslodavci svjesni specifičnosti Generacije Y te već vrlo dobro znaju kako mladi danas traže posao: novine su out i svi su na društvenim mrežama. Ipak, ističe da je selekcijski proces s ovim mladim ljudima daleko jednostavniji od očekivanja koja kandidati imaju. „Dio odgovornosti za to preuzima i obrazovni sustav. Mlade se priprema za menadžerske pozicije, a stvarnost je drugačija. Kod mladih ljudi to stvara frustracije“, primijetila je Kostelac.
Kostelac upozorava da mladi u Hrvatskoj imaju ista očekivanja kao i njihovi vršnjaci sa zapada, ali da istovremeno imaju jako negativnu i pod utjecajem iskrivljenu sliku rada u regiji, što poslodavce dovodi u situaciju da moraju preuzeti ulogu edukatora i 'popraviti' iskrivljenu sliku koju mediji i obrazovni sustav daju.
Mladi očekuju lidera koji je uzor i daje povratnu informaciju
Osim takve edukativne uloge, Ivana Boban Jagodić, HR business partner iz AVL – AST-a napominje da mladi zaposlenici od nadređenog očekuju da ih vodi, podržava te bude uzor, ali bez strogog autoritativnog stava. Također, jako im je bitno davanje povratne informacije:
„Stariji rukovoditelji to još nisu uspjeli savladati, pa se HR ili coaching uvodi kao dobra spona koja će pomoći da se davanje povratne informacije ostvari na pravi način. Mladim zaposlenicima to je jako bitno: daj mi do znanja kako sam napravio to što jesam i kako dalje.“
Ana Vojnić Tunić, savjetnica za upravljanje ljudskim resursima iz Selectia kao jednu od izraženih osobina Generacije Y ističe je i njihovu potrebu da budu uključeni u donošenje odluka i razvoj kompanije:
„Istraživanja angažiranosti zaposlenika pokazuju da većina želi da ih nadređeni doživljavaju kao kompletne osobe te da imaju senzibilitet za to, a ne da ih samo promatraju u kontekstu posla.“
Proaktivnost i odgovornost idu 'ruku pod ruku'
U tome može pomoći menadžerska vještina delegiranja: mladi zaposlenici očekuju da ih se 'zatrpa' poslom, umjesto da ih se dodjeljuju manje važni zadatci. Stoga je davanje povjerenja mladima bitno jer potiče i njihovu sposobnost preuzimanja odgovornosti. Generacija Y na taj je izazov u potpunosti spremna, ističe Bruna Kostelac, Direktorica službe za razvoj i obrazovanje iz INA-e.
„Mladi sami moraju shvatiti koliko su važni u kreiranju svoje karijere. Određeni uvjeti ih čekaju, ali oni moraju biti spremni preuzeti odgovornost za sebe. Moraju naučiti biti sami zadovoljni sobom, a ne samo očekivati da im kompanija sve pripremi“, zaključila je Kostelac.
Sudionici okruglog stola zaključno su savjetovali mladima da dobro upoznaju vlastiti sustav vrijednosti, ali i kulturu tvrtke u kojoj žele raditi.
„Osjećaj da radite posao koji volite i u kojem kvalitetno doprinosite daje smisao vašem radu, a možete li ispuniti taj potencijal jako će ovisiti o kulturi kompanije. Stoga, imajte na umu da ste i vi u poziciji mudro birati, baš kao što i poslodavac bira vas“, zaključili su sudionici okruglog stola.
Financijska sigurnost na listi prioriteta kod zapošljavanja
Pripadnici generacije Z (rođene nakon 1995. godine) u većoj mjeri od ostalih skupina očekuju financijsku sigurnost prilikom zaposlenja, ali i napredovanje. S druge strane, ne mare za ravnotežu poslovnog i privatnog života niti za sigurnost radnog mjesta.
Gotovo suprotno, pripadnici generacije X (rođeni u razdoblju 1965. do 1980.) u manjoj mjeri od drugih skupina žele napredovanje, ali zato u većoj mjeri žele ravnotežu poslovnog i privatnog života, dobre međuljudske odnose i sigurnost radnog mjesta.
Za generaciju Y financijska sigurnost i ravnoteža poslovnog i privatnog života visoko je na listi prioriteta.
Generacija Y na radnome mjestu želi bogatu dodatnu edukaciju
Za 85% pripadnika generacije Y na radnom mjestu je važna bogata dodatna edukacija, dok je za generaciju X i Z na prvom mjestu važna visina plaće, iza čega slijedi socijalna odgovornost poslodavca. Lokacija tvrtke, financijski bonusi i fleksibilno radno vrijeme pojedincima nisu toliko važne stvari na radnome mjestu.
Od poslodavaca plaćenu edukaciju u najvećoj mjeri očekuju ispitanici koji pripadaju generaciji Y (79%), a u najmanjoj mjeri ispitanici koji pripadaju generaciji Z (67%).
Edukaciju u iznosu većem od 5.000 kuna godišnje očekuje 14% ispitanika generacije X i 12% ispitanika generacije Y, oni koji pripadaju generaciji Y ne očekuju toliko 'skupe' edukacije.
Najviše ispitanika generacije Y očekuje edukaciju u godišnjem iznosu od 1.000 do 2.000 kuna (39%) te u iznosu od 2.000 do 5.000 kuna (32%).
Generacija Y želi raditi zanimljive i izazovne poslove, a na poslu bi ostali do 5 godina
Ispitanici generacije Y na novi posao prvenstveno bi prešli zbog zanimljivijeg posla (91%) i veće mogućnosti napredovanja (87%). Najmlađi ispitanici, pripadnici generacije Z, na novi posao bi prešli zbog bolje plaće (93%), dok bi oni koji pripadaju generaciji X na novi posao prelazili zbog zanimljivijeg posla i bolje kulture u tvrtki (74%).
Najviše ispitanika generacije Y smatra da je idealno vrijeme ostanka na jednom radnom mjestu do pet godina (53%), dok 47% pripadnika generacije Z smatra da je poželjan ostanak i više od pet godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....