Europa Digital, izdavač najutjecajnijih hrvatskih portala među kojima je i Jutarnji.hr, najbrže je rastuća digitalna medijska kompanija u regiji, pokazuje novo istraživanje Deloittea koji već 15 godina prati razvoj tehnoloških kompanija u centralnoj i istočnoj Europi.
“Pritisak na tvrtke da inoviraju nesmiljen je u svim sektorima”, izjavio je u povodu objave izvještaja direktor Deloittea centralne Europe Alastair Teare. “Ali, nigdje nije jak kao u tehnologiji, od razvoja hardvera do digitalnog izdavaštva.” Ove su godine među 50 najbrže rastućih ukupno četiri tvrtke iz Hrvatske: Infinum, Nanobit, Lemax i Europa Digital, koji je uz poljsku Audioteku jedina medijska kompanija na listi.
15. DELOITTEVO ISTRAŽIVANJE 'Skrećemo pažnju na ove tvrtke jer su motor rasta'
U pet godina Europa Digital promijenio je on-line život u Hrvatskoj. Tim od 20-ak ljudi preuzeo je sva digitalna izdanja Europapress holdinga, mobilne portale Jutarnji , Net.hr , Sportske i Autoklub , pokrenuo nove servise Dosi.hr i Dodo.hr , Bestseller.hr razvio u drugu najveću on-line knjižaru u Hrvatskoj i počeo razvijati nove platforme. Ali, na nemoguće kompetitivnom digitalnom tržištu inovacija je tek polazna točka.
“Naš apsolutni fokus je dizajnirati portale i servise koji informiraju, zabavljaju i savjetuju naše korisnike”, kaže direktor Europa Digitala Miran Pavić. “Ulazimo isključivo u ona područja u kojima to možemo postići i napraviti dramatičnu razliku u njihovim životima.”
Tržište je bez greške reagiralo na takav pristup. Jutarnji.hr je s milijun jedinstvenih korisnika i 20 milijuna posjeta mjesečno najbrže rastući portal među najjačih deset u Hrvatskoj. Webshop za police osiguranja Dosi.hr, najinovativniji proizvod Europa Digitala, korisnicima je ponudio lakši izbor, uštedio im vrijeme i novac te u nekoliko mjeseci promijenio odnose u jednoj od najvećih industrija u Hrvatskoj.
Preko Dosi.hr-a dosad je ugovoreno osiguranja u vrijednosti od nekoliko desetaka milijuna kuna, a rast se očekuje i od on-line servisa za pregled liječničkih ordinacija i naručivanje termina. Uz Net.hr u svojoj mreži, jak kreativni, programerski i marketinški tim, Europa Digital među najjačim je oglašivačima na tržištu izborio status one-stop-shopa za ključne nove modele oglašavanja koje su njegovi timovi uveli na domaće tržište. “U svakoj pojedinoj suradnji s klijentima dajemo dodanu vrijednost, njima i korisnicima. Da biste to mogli, morate izravno pristupati tržištu, imati jak kreativni tim i dobre partnere koji će razumjeti vaše inovacije u uslugama, a to sve imamo i razvijamo dalje”, kaže direktor prodaje oglasa Europa Digitala Sven Čujić.
Prihodi od digitalnih oglasa u 2013. narasli su 65 posto. Potencijal rasta kompanije je i veći, vrijednost ulaganja u digitalna tržišta u Hrvatskoj još je gotovo upola manja nego u razvijenim zapadnim zemljama. “Stalno dižemo standard digitalne produkcije i dodajemo nove kanale, izgrađujemo lojalnost čitatelja. To je temelj za daljnji razvoj”, kaže direktor traffica i reacha u Europa Digitalu Siniša Kahlina. Kompanija trenutno razvija nekoliko novih mobilnih platformi i servisa preko kojih će korisnicima biti dostupan zaseban originalni sadržaj.
“Iskustva svih - od Googlea do Facebooka i New York Timesa - pokazuju da korisnici na mobileu ne žele kopiju weba, nego jednostavnije i dinamičnije servise i portale. U tom smjeru idemo”, kaže Miran Pavić.
Tržište se munjevito mijenja i trenutno nitko u svijetu ne zna točno na kojem će se području kompanije boriti u idućih nekoliko godina. “Ako uočimo industriju u kojoj možemo napraviti razliku, Europa Digital svakako će ući u nju, i to agresivno, ali samo budemo li kroz to mogli značajno mijenjati živote svojih korisnika nabolje.”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....