Radovi kasne mjesecima

TKO ĆE ZAVRŠITI MOST KOPNO-ČIOVO? Šef Viadukta prije dva dana rekao da im ne prijeti raskid ugovora, Butković sad poručio da to nije sigurno

Joško Mikulić, Viadukt
 Dragan Matić / HANZA MEDIA

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u četvrtak uoči sjednice Vlade kako još nije donesena odluka o tome hoće li Viadukt ostati izvođač radova na mostu kopno - otok Čiovo te da će se odluke vezane uz nastavak gradnje mosta donijeti u petak ili najkasnije u ponedjeljak.

Na pitanje što se događa s nastavkom gradnje tog mosta, Butković je kazao da se radi o složenom i kompleksnom pitanju koje se intenzivno rješava te da je zbog toga svakodnevno u Hrvatskim cestama.

"Najprije se želim ispričati građanima Trogira i Čiova, jer kašnjenje mosta sada je evidentno. Most je trebao biti završen u listopadu, pa smo rekli da će biti gotov do početka sezone, tako da se njima želim ispričati, nisu to zaslužili. Sad u ovom trenutku moramo iznaći najbolje rješenje, čuvajući projekt i financiranje projekta. To je projekt koji se financira od strane Europske unije i u tom ćemo smislu vrlo brzo morati donijeti neke odluke. Odluka će biti sutra ili najkasnije u ponedjeljak", istaknuo je Butković.

Na pitanje hoće li Viadukt ostati izvođač mosta kopno - otok Čiovo, Butković je kazao kako odluka o tome još nije donesena.

Podsjetimo, predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić u ponedjeljak je rekao kako će Viadukt nastaviti graditi most kopno - otok Čiovo te da će Viadukt zbog gradnje tog mosta pretrpjeti štetu od više desetaka milijuna kuna.

Mikulić je izvijestio da je toga dana održao sastanak s predstavnicima investitora, Hrvatskim cestama (HC), na kojem su razmatrane sve opcije ubrzanja završetka radova. Po njegovim riječima, na sastanku, na kojem je bio i resorni ministar Oleg Butković, dogovoreno je da je jedina opcija maksimalizacija proizvodnje i okrupnjavanje čelične konstrukcije.

Elaborirao je razloge zbog kojih se kasni s izgradnjom mosta koji su počeli na samom početku izgradnje zbog lošeg projekta njegova temeljenja. Uslijedilo je kašnjenje zbog izrade čelične konstrukcije za koju je bio zadužen podizvođač Iskra iz Kumanova, da bi potom taj posao bio predan hrvatskim tvrtkama Đuri Đakoviću Industrijska rješenja (Đ.Đ.) i ZM Vikomu iz Šibenika.

Po Mikuliću, međutim, problem u financiranju proizvodnje čelične konstrukcije uzrokovan je investitorovim neuobičajenim tumačenjem načina plaćanja. Kazao je da je ustaljena praksa da prilikom takvih gradnji investitor projekt financira putem mjesečnih situacija i prema postocima gotovosti.

Naglasio je da je, naime, investitor protumačio ugovornu stavku troškovnika na način da se čelična konstrukcija plati tek kad je most potpuno završen,dodavši kako je nerealno očekivati da izvođač s predujmom od 10 posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije čija je vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti ugovora.

Vrijednost tog mosta, dugog 547 metara, doseže 207 milijuna kuna, od čega je 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:21