CROWDFUNDING

SLOBODNO TRŽIŠTE PONEKAD JE IDIOTSKO Nakon krumpir salate više vam ništa nije jasno?

Prefundijini algoritmi predviđaju uspjeh na Kickstarteru. Njezni korisnici skupili su četiri puta više od drugih

Šest i pol milijuna ljudi dosad je na Kickstarteru dalo 1,2 milijarde dolara za 65.000 projekata, tvrdi statistika te, najpopularnije crowdfounding platforme na svijetu. Otkad je altnernativno, horizontalno investiranje uhvatilo maha i ubrzano se počeli razvijati sve ozbiljniji modeli financiranja start-upa, to je novo tržište doživjelo nevjerojatan broj promjena, pokazujući i svoje drugo lice. Ljudi su na crowdfunding platformama, posebno onima što se temelje na donacijama poput Kickstartera, počeli tražiti novac za sve moguće, a ne samo za potencijalno uspješne projekte u start-up fazi. Iz čiste zabave, jedni su drugima financirali vjenčanja, putovanja, a mnogi sjajni projekti propali na Kickstarteru našli su novac na drugim platformama ili kod rizičnih ulagača.

Slobodno tržište

Slobodno tržište nije uvijek i najpametnije, a ponekad je doslovno idiotsko. Nedavno je Zack Danger Brown na Kickstarter stavio salatu od krumpira koju je napravio i zatražio od korisnika da ga financiraju. Kao ciljni iznos, koji se prema propozicijama Kickstartera mora odrediti, naveo je 10 dolara. Skupio je 42 tisuće. Brownov iznos i propast suvislih projekata dio su šarenila Kickstartera, koje prikriva činjenicu da većina projekata na toj i sličnim platformama propadne. Kickstarterove kampanje imaju uspješnost od samo 43 posto, a potencijalni ulagači najavili su, ali ne i uplatili čak 122 miljuna dolara za 76.000 kampanja koje nisu ispunile zadani cilj.

Kao što to uvijek biva, netko je problem pretvorio u svoje novo tržište. Lansirana je Prefundia, platforma koja pokretačima projekata omogućava da provjere stvaran interes za svoje pothvate prije nego što započnu kampanju prikupljanja novca na Kickstarteru ili platformi IndieGoGo. Obrađujući podatke poput broja ulazaka na web stranice, followera i slične, ona za svaki projekt predviđa kolike su mu šanse da sakupi potreban novac.

Lakši put

Već je koriste za više od 1000 projekata, a 318 je uspjelo skupiti novac. Suosnivač Jeff Schwarting kaže da je uspjeh u prikupljanju novca zasad čak sedam puta veći - precizno 689 posto - ako se koristi Prefundia umjesto da se odmah ide na Kickstarter. Njeni su korisnici sakupili u prosjeku 412 posto novca više nego ostali s Kickstartera.

Zajednica pa projekt

Najuspješnijih 10 posto korisnika sakupilo je 14 puta više novca od ostalih. “Model jednostavno funkcionira”, rekao je Schwarting za Mashable. “Ljudi prvo izgrade zajednicu pa tek onda lansiraju projekt i tako postaju puno uspješniji od onih koji ga najprije lansiraju pa okupljaju zajednicu.”

Prefundia je otvorena za poduzetnike koji se bave mobilnim aplikacijama: na tržište iOS-a i Androida tim putem dnevno ulazi oko 2000 aplikacija, a preko Kickstartera 100-tinjak. Osnivači očekuju deseterostruk rast tržišta jer, osim što preko Prefundije mogu istraživati tržište i testirati svoje ideje, poduzetnici mogu početi razvijati i bazu fanova za svoje proizvode.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. listopad 2024 16:30