ŠEF ILLY GRUPE

Ricardo Illy: Prilagodite se ili gubite sve svoje poslove

Uspjeha nema ni bez etike poslovanja koja promiče ekološku i društvenu održivost
 Goran Šebelić / CROPIX

ROVINJ - Tvrtkama koje se nisu prilagodile globalizacijskim procesima prijeti gubitak tržišta jer će ih konkurencija istisnuti, ocijenio je na sanašnjim WinDaysima Riccardo Illy, predsjednik Uprave Illy grupe i nekadašnji gradonačelnik Trsta.

- Ako vi niste iskoristili globalizaciju, vaša konkurencija hoće, a time ćete vi izgubiti poslove. Globalizacija je danas postala nužnost za uspješno poslovanje - poručuje Illy.

Po njemu, pet je trendova koji će obilježiti poslovanje u budućnosti. Osim globalizacije, to je i “polarizacija potražnje”, odnosno dodatno prilagođavanje proizvođača zahtjevima tržišta. Današnji potrošač, kaže Illy, traži što je moguće kvalitetniji proizvod za što nižu cijenu, te odličnu kvalitetu po pristupačnim cijenama. Prilagođavanje tim zahtjevima recept je za uspjeh na tržištu budućnosti

WinDays10 - Vodeća poslovno-tehnološka konferencija u Hrvatskoj i regiji

Savršena estetika

Važan čimbenik poslovanja u budućnosti bit će i inovacije, kako kod proizvoda tako i u samom procesu proizvodnje, na tržištu i u organizaciji. Mogućnost prodaje nekog proizvoda ovisi i o njegovoj estetici, koja više ne smije biti “samo odlična”, već savršena. Estetika proizvoda, naime, uklapa se u potrebu kupaca da pronađu i potvrde vlastiti identitet.

- Nekad smo zadovoljavali potrebe kupaca, a sada trebamo zadovoljiti njihov identitet - ističe Illy.

Sveučilište kave

Konačno, recept uspjeha na tržištu budućnosti ne može se realizirati bez etike poslovanja, koja promiče ekološku, društvenu i gospodarsku održivost. U tu kategoriju spada i odnos prema dioničarima koji, po prirodi stvari, očekuju maksimiziranje dobiti.

Iza Illyja stoji dugo poslovno iskustvo.

Njegov je djed Francesco 1933. u Trstu pokrenuo tvrtku za proizvodnju čokolade i kave. Već 1939. počinje internacionalizacija kompanije, osnivanjem podružnice u Švicarskoj. Nakon Drugog svjetskog rata, što je razdoblje koje koincidira s početkom eurointegracijskih procesa i padom barijera na zapadu Staroga kontinenta, grupa Illy širi se i po ostatku zapadne Europe, pa i dalje.

S vremenom tvrtka je, osim kave i čokolade, počela proizvoditi i čaj, kakao i proizvode od voća. Cilj je kompanije, koja je prošle, krizne godine, prema Illyjevim riječima, ostvarila dobit od oko 80 milijuna eura, postati jedan od vodećih svjetskih brendova u gourmet sektoru. Grupa Illiy danas zapošljava više od 700 radnika u 144 zemlje svijeta, a samo u Italiji ih je više od 500. Jedna od njenih osobitosti je i “Sveučilište kave”, koje je pokrenula.

230 espresso barova

Statistike Illy grupe pokazuju da se dnevno u svijetu popije oko šest milijuna šalica kave kod kuće i u uredima, te u barovima. U sustavu franšize Illy caffea je 230 espresso barova diljem svijeta, a samo je jedan, onaj u Parizu, u vlasništvu kompanije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 00:45