IZVJEŠĆE MPAA

REKORDNA ZARADA NA KINO BLAGAJNAMA Prošle su godine kina širom svijeta ostvarila 40,6 milijardi dolara, najviše zaradili Ratovi zvijezda

 Darko Tomas / CROPIX

Svjetske kino blagajne imale su rekordnu prošlu godinu ostvarivši globalne prihode od 40,6 milijardi dolara što je 5 posto više nego u 2016. godini, stoji u izvješću američke filmske udruge MPAA (Motion Picture Association of America) objavljenom u srijedu.

U Americi i Kanadi čak 263 milijuna ljudi, odnosno 75 posto ukupne populacije, pogleda barem jedan film godišnje. Posjećivanje kina i dalje ostaje najdraža obiteljska razonoda, ističu u izvještaju, jer privlači više ljudi nego svi sportski događaji zajedno, a uz to je i najjeftiniji oblik zabave. Prema izračunima MPAA, jedan posjet kinu četveročlanu obitelj stajat će 36 dolara, odnosno 215 kuna, dok bi ista obitelj za, primjerice, jednu utakmicu američkog nogometa morala izdvojiti 380 dolara što je gotovo 2300 kuna.

Tržište SAD-a i Kanade prošle je godine tako ostvarilo zaradu od 11,1 milijardi dolara, odnosno dva posto manje u odnosu na 2016. godinu, a ostala su svjetska tržišta, blizu 100 zemalja iz kojih su podaci dostupni, ostvarila sedam posto veću zaradu ili 29,5 milijardi dolara. Najviše zahvaljujući osjetnom porastu projekcija u Kini čija su kina ostvarila gotovo 8 milijardi dolara. U Europi najviše su zaradile kino blagajne Velike Britanije, 1,6 milijardi dolara, a u korak ih prate francuska kina s 1,5 milijardi dolara, dok su u „Top 20” ušla i kina susjedne Italije sa zaradom od 700 milijuna dolara.

Što se samih filmova tiče, 2017. godina može se pohvaliti sa 777 distribuiranih filmova na globalnoj razini. U zadnjih deset godina filmska se produkcija povećala za 22 posto, a filmovi rađeni u 3D tehnici povećali su se za čak 450 posto. Tako je 2008. godine bilo samo 8 filmova u 3D tehnici, a prošle godine čak 44. Ne iznenađuje da je najgledaniji film 2017. godine novi nastavak Zvjezdanih ratova: Posljednji Jedi koji je na američkim kino blagajnama ostvario čak 517 milijuna dolara, a slijede ga Ljepotica i Zvijer, Wonder Woman i Čuvari Galaksije 2, stoji u izvješću.

Nadalje, globalno povećanje od 11 posto bilježi i potrošnja za kućnu zabavu, odnosno 47,8 milijardi dolara potrošeno je na DVD-e i sadržaje video streaming servisa. Tako je internetski video sadržaja potražilo 446.8 milijuna ljudi ostvarujući gotovo 170 milijardi pregleda što je 41 posto više nego 2016. godine, napominju iz MPAA. Iz toga slijedi da ljudi u svojem domu puno više vremena provode uz manje ili veće ekrane. Od 2013. do 2017, za 12 posto se smanjilo vrijeme provedeno ispred TV ekrana, ali se zato za 49 posto povećalo vrijeme pregledavanja digitalnog sadržaja preko mobilnih uređaja, tvrde iz MPAA.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 12:44