CEBIT 2018

NIJEMCI ŽELE HRVATSKU KAO PARTNERA Očekuju hitan sastanak s predsjednicom

Za Kinu, trenutno najjaču gospodarsku silu na svijetu, izdvajanje vrtoglavih 1,5 milijuna eura za sudjelovanje na najvećem svjetskom sajmu informacijskih i telekomunikacijskih znanosti – CeBit 2015. (16. - 20. ožujka), itekako se isplatilo. Naime, upravo je navedeni iznos ova zemlja izdvojila kako bi postala tzv. ZEMLJA-PARTNER na ovom svjetski poznatom sajmu koji već dugi niz godina, točnije svakog proljeća u njemačkom gradu Hannoveru, okuplja najbolje svjetske stručnjake i poslodavce čiji je glavni fokus poslovanja i djelovanja razvijanje, unapređivanje informacijskih, odnosno telekomunikacijskih sustava te predviđanje kretanja trendova u spomenutoj industriji, piše Croexpress.eu

More posjetitelja koji direktno sudjeluju ili samo posjete sajam (njih preko 700 tisuća svake godine), jedan je od najvažnijih pokazatelja atraktivnosti i važnosti ovog sajma pa se uloženi kineski milijuni, u odnosu na sve mogućnosti i benefite koje sajam donosi zemljama-partnerima, vrlo lako 'opravdaju'. Drugim riječima, čini se kako je upravo CeBit, idealno mjesto za promociju naše zemlje u iseljeništvu i što je najvažnije – prepoznavanje kvalitete i vrijednosti hrvatskog proizvoda i usluga izvan Lijepe naše! Kao relativno novoj članici Europske unije te zemlji koja mora intenzivnije početi graditi međunarodni imidž te se na taj način i kvalitetnije brendirati na inozemnom tržištu, sudjelovanje na CeBitu čini se kao logičan korak, ali i veliki izazov koji uz pomoć savjeta organizatora, možemo savladati bez poteškoća. Količina političke volje i ovaj će put biti presudna.

Zahvaljujući inicijativi hrvatskog iseljeništva, konkretno ljudima koji već dugi niz godina surađuju s Hrvatskom gospodarskom komorom po pitanju pružanja usluga (prehrane, smještaja, prevođenja...) u sklopu održavanja sajmova u Njemačkoj, do njemačkih organizatora CeBita, došla je zamisao kako bi upravo Hrvatska 2018. godine, mogla postati zemlja-partner ovog prestižnog sajma. Prve reakcije organizatora obećavaju, a prema njihovim riječima, ključ za uspjeh ovog projekta je što hitniji sastanak i razgovor s predstavnicima najviših državnih institucija.

Nije važno je li država velika ili mala, važni su instrumenti i mjere ekonomske politike te države. Šanse da Hrvatska postane partner CeBita 2018. godine su vrlo dobre. Pogodnosti za hrvatske tvrtke, vašu Vladu i ministarstva su velika: za vrijeme trajanja sajma moguće je održati kulturne priredbe, gospodarske, političke i druge seminare, poslovne razgovore, a i grad je u znaku Hrvatske', rekao je Jan-Hendrik Tiedje, Key Account Manager tvrtke Deutsche Messe na sastanku, koji se održao 17. ožujka u Hannoveru. Upravo zato, ne čudi kako delegacija Deutsche Messe AG-a iz Hannovera, sastanak s predsjednicom RH, Kolindom Grabar Kitarović, očekuje već u svibnju ili lipnju ove godine. Međutim, osim potpore Ureda predsjednice, organizatori ističu, važno je dobiti potporu Vlade RH, Hrvatske gospodarske komore i na kraju, ministarstava u Hrvatskoj i Njemačkoj (npr. njemačkog ministra ekonomije i zamjenika kancelarke Merkel) te hrvatskog Veleposlanstva u Berlinu. Financijska potpora tražit će se iz EU fondova, a Hrvatska kao zemlja-partner u Hannover, mora dovesti više od 50 izlagača.

'To neće biti problem, jer se na hrvatskom tržištu pojavio veliki broj malih, uspješnih poduzetnika koji se bave isključivo informatičkom djelatnošću', kazao je Alexander Friedman, djelatnik Hrvatske gospodarske komore koji je uz inicijatoricu ideje, Marinu Stojak, prisustvovao prvom sastanku s njemačkim organizatorima koji su ideji Hrvatske kao zemlje-partnera CeBitu 2018., dali zeleno svjetlo.

Iako je CeBit sajam koji se već dugi niz godina nalazi na glasu kao jedan od najprestižnijih i najvećih svjetskih sajmova koji okuplja stručnjake iz telekomunikacijske i informacijske znanosti, hrvatske tvrtke na njemu nisu prisutne na način koji bi polučio rezultat prepoznavanja istih na europskom, odnosno svjetskom tržištu.

Stoga je važno reagirati na vrijeme i hrvatskim proizvodima i uslugama, konačno, na kvalitetan i učinkovit način, omogućiti predstavljanje i prepoznavanje na europskom, odnosno svjetskom tržištu.

2018. godina, čini se, mogla bi biti godina Njemačke u znaku Hrvatske. Naime, ukoliko se projekt zemlje-partnera realizira, kao točka na i doći se zbližavanje dva grada, konkretnije, Hannover i Zadar, mogli bi postati prijateljski gradovi. Prema riječima Marine Stojak, inicijatorice ideje, krajem ožujka slijedi sastanak s gradonačelnikom Hannovera, Stefanom Schostokom, s kojim će se razgovarati na temu Hrvata koji žive, rade i djeluju na sjeveru Njemačke. Ovom prilikom predstavit će se i ideja prijateljstva između dva grada pa bi tako, u sklopu CeBita 2018. godine, Grad Zadar mogao predstaviti sve svoje posebnosti, odnosno svu ljepotu svoje kulturno-povijesne baštine, bogatu tradiciju te zanimljivu gastronomsku i zabavnu ponudu, piše Croexpress.eu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 08:13