FACEBOOK GAZI

NASTAVLJA SE 'POKOLJ' GLAVNIH INTERNET TVRTKI NA BURZI Dionice LinkedIn-a pale za 30 posto, Yahoo mora otpuštati ljude...

 istock

Sezona objave poslovnih rezultata nije najbolje prošla za neke afirmirane socijalne mreže, osim – naravno – Facebooka (i Youtube-a ako ga i dalje računamo u socijalnu mrežu). Dionice Twittera pale su pedeset posto u pola godine.

Yahoo je, uz svoje već tko zna koji put razočaravajuće poslovno rezultate, usput informirao da je otpisao četvrtinu vrijednosti TumbIra, koji je prije nekog vremena platio više od milijardu dolara. Četvrt milijarde dolara koje su dioničari nekoć 'imali' proglašeno je bezvrijednim, nepostojećim. Yahoo je uz to objavio i otpuštanje 1600 zaposlenih, dakle 10 posto.

Posljednja je vijest LinkedIn, socijalna mreža za biznis-profesionalce, ona koja bi po samorazumljivosti trebala najbolje upravljati svojim poslovnim pokazateljima. Koliko se to uopće može. Naime, nitko ne može poslovnim potezima upravljati očekivanjima dioničara, trgovaca na burzi i raznih analitičara koji cijene pokopavaju i dižu u nebesa.

Analitičari su naime očekivali da će tromjesečni prihod biti 867 milijuna dolara a LinkedIn je objavio 820 milijuna dolara ukupnog prihoda. U odnosu na isto vrijeme prošle godine cijena dionica je pala čak 50 posto, a samo u trgovanju izvan burze nakon objave rezultata 30 posto, piše Wall Street Journal (drugi izvori uhvatili su pad na nižim razinama, FT na 28 posto). Što to znači možda najekspresivnije opisuje tzv market capitalisation, to jest ukupna vrijednost kompanije na burzi. Ona je sad 25 milijardi dolara, a to znači da je prije godinu dana bila oko 50 milijardi dolara.

Čak 25 milijardi dolara je nestalo, unatoč tome što je kompanija – ovo je najvažnije – povećala svoj prihod u odnosu na godinu prije, i to za čak 33 posto. U istom tromjesečju prije godinu dana, 2014 godine, LinkedInov prihod bio je 637 milijuna dolara.

No, dioničari su očekivali više i bolje, pa su dionicu prodavali samo da je se riješe. Doduše, i u njihovom postupku ima osnove – LinkedIn je puno potrošio na uvođenje novih servisa, posebno na potragu za talentima, pa je konačni rezultat – gubitak s upitnim prognozama oporavka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. srpanj 2024 15:56