SPAJANJA I AKVIZICIJE

Konzumator bi bio 7. najjača kompanija u srednjoj Europi

Novi trgovački lanac zbog veličine bi odmah stekao povlašten položaj među dobavljačima u Hrvatskoj i Sloveniji
 Vjekoslav Skledar / Cropix

ZAGREB - U čekanju da se donese odluka o mogućem Agrokorovom preuzimanju Mercatora, slovenski mediji bave se računanjem. Ugrubo - ako je tržišna vrijednost Mercatora 165 eura po dionici, što je zadnja cijena postignuta na Ljubljanskoj burzi, zašto je Ivica Todorić spreman platiti 221 euro?

Zaključak: konzorcij u kojemu su još uz Agrokor i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), investicijski odjel Svjetske banke IFC i JP Morgan Equity fund, u lovu je na jednu od ključnih pozicija na europskom tržištu.

Agrkokor je u prednosti

Uspije li se, naime, Agrokor domoći Mercatora, a sve naznake govore da će se to dogoditi, novi regionalni trgovački lanac, kojemu su ljubljanski mediji dali ime “Konzumator”, postat će najjači trgovac, ali i sedma najveća kompanija u srednjoj Europi.

Slovenske Finance pritom upozoravaju da će, ne odluči li se ni u ovom krugu o tome tko će biti kupac Mercatora, u sljedećemu i Agrokor vjerojatno izaći s ponudom koja će biti niža od današnje.

Za razliku od privatnih investicijskih fondova s kojima se natječe za Mercator, pišu Finance, Agrokor je u prednosti jer odlično poznaje krvnu sliku svojeg najjačeg konkurenta u regiji (čak toliko da su dubinsko istraživanje Mercatora proglasili “nepotrebnim”).

Govorimo li pak o biznisu nakon spajanja - novi lanac zbog veličine odmah bi stekao povlašten položaj među dobavljačima.

Preuzme li Mercator bilo koji od privatnih investicijskih fondova, kompanija bi i dalje ostala zasebni igrač na tržištu i izostao bi pozitivan učinak velikog spajanja. Ambicije konzorcija koji danas pomaže Ivici Todoriću u preuzimanju Mercatora, prema predviđanju slovenskih medija danas prelaze uzak regionalni okvir i usmjerene su prema daljnjem širenju kompanije, vrlo vjerojatno i izvan granica Balkana. Finance tu ambiciju potkrepljuju ne tako davnim Agrokorovim, tada neuspješnim, pokušajem preuzimanja turskog lanca Migros.

Što će reći regulatori

Jedini problem koji se može ispriječiti na putu spajanja Agrokora i Mercatora danas su, pišu Finance, lokalni regulatori tržišnog natjecanja. Udružena kompanija imala bi značajne udjele na tržištima Hrvatske, Slovenije, BiH, Srbije i Crne Gore.

Spajanjem s Mercatorom, Konzum bi u Hrvatskoj preskočio granicu od 50 posto udjela na tržištu, i Finance predviđaju da je najkraći rok u kojemu se može očekivati konačna odluka Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja deset mjeseci od objave preuzimanja. Pritom, ističu Finance, nema dvojbe da će Todorić novostečeni udio na tržištu “braniti iz svih topova”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. srpanj 2024 16:28