Najveće zanimanje za ulazak u vlasničku strukturu Croatia Airlinesa vjerojatno će pokazati izvaneuropske, posebno azijske aviokompanije koje bi Croatia Airlines i Hrvatsku mogle iskoristiti kao odskočnu dasku za jači nastup na europskom tržištu. Procjena je to Centra za avijaciju (CAPA) u kojem su stručnjaci za zračni promet.
Pronaći takvog ponuđača neće biti lako. No, nema sumnje da će određeni interes pokazati azijske aviokompanije, poput Hainan Groupa i All Nippon Airwaysa, ocjenjuje se u najnovijem izvješću CAPA-e, objavljenom povodom novog pokušaja Vlade da pronađe strateškog partnera za Croatia Airlines.
Podsjetimo, Vlada je krenula u novi pokušaj pronalaska strateškog partnera za Croatia Airlines. U svojoj je odluci Vlada zapisala da vlasništvo i upravljanje kompanijom mora biti u većinskom vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba iz EU te da suvlasnik iz zemlje koja nije u EU ne može imati više od 49 posto vlasničkog udjela.
Stabilno poslovanje
Premijer Zoran Milanović ocijenio je da CA prvi put nakon dugo vremena posluje stabilno, a da bi to na dulje staze bilo održivo, potrebno joj je udruživanje, tj. partnerstvo.
Ipak, stručnjaci CAPA-e ne očekuju da bi veći interes za ulazak u vlasničku strukturu CA mogle pokazati europske kompanije. Među razlozima za to su, osim problema s kojima se suočavaju same, i to što je poslovanje CA odveć sezonski obojeno te potreba za daljim jačanjem domaće avio-kompanije i njenih financija.
Croatia Airlines, podsjetimo, trenutno je usred provedbe Programa restrutkuriranja, čije je trajanje predviđeno do 2015., a ukupni trošak prelazi 1,9 milijardi kuna.
Low cost prijetnja
Probleme s kojima se suočava CA opisuju i u CAPA-i te dodaju da stalno gubi tlo pod nogama zbog niskobudžetnih prijevoznika. Sve veća važnost stranih avioprijevoznika u Hrvatskoj, ocjenjuju u CAPA-i, posebno dolazi do izražaja na međunarodnim linijama.
Stoga će potencijalni strateški partner nacionalnog hrvatskog avioprijevoznika morati računati na jaku konkurenciju s kojom će se suočiti ovdje. Ta će se konurencija u idućim godinama dodatno pojačavati. Jedna od posljedica toga bit će tržišni pritisak za daljnjim rezanjem troškova.
- Država je pokrila dugove i Croatia Airlines je sada vjerojatno bolja udavača nego ranije - poručuje Stanislav Pavlin, stručnjak za zračni promet s Fakulteta prometnih znanosti.
Strateški će se ulagač, procjenjuju u CAPA-i, vjerojatno okrenuti daljnjem jačanju aviolinija prema ostatku Europe. Izgledno je, zaključuju u CAPA-i, da bi najveći inetres za Croatia Airliensom mogle pokazati azijske aviokompanije, koje bi mrežu linija naše zrakoplovne tvrtke dalje razvile i povezale je sa svojom. Tu se, vjeruju u CAPA-i, posebno ističu kineski Hainan Group i japanski All Nippon Ariways.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....