Od 45 turistički najposjećenijih svjetskih turističkih destinacija (prema statistici UN-a) Hrvatska ima najveću razliku između količine novca koju od turizma dobiva te one koju njeni građani ostavljaju u stranim destinacijama.
Točnije, prihodi od turizma čak su nam 12,25 puta veći od količine novca koju Hrvati ostavljaju u drugim europskim i svjetskim destinacijama, što svjedoči o vrlo niskoj aktivnosti inozemnih putovanja Hrvata.
Dok smo prema statistici Svjetskog putničkog i turističkog vijeća u 2016. godini od turizma uprihodili 9,8 milijardi američkih dolara, istovremeno su Hrvati kroz putovanja u stranim zemljama ostavili samo 0,8 milijardi dolara, što je u apsolutnim brojkama najmanji iznos od svih europskih analiziranih zemalja.
Društvo na dnu
Kad su u pitanju svjetske destinacije, od nas na putovanja u strane zemlje manje troše jedino Tunižani (0,6 mlrd. dolara), stanovnici Mauricijusa (0,6 mlrd.), Zimbabvea (0,4 milijarde), Jamajčani (0,3 mlrd.) te stanovnici Barbadosa sa sve zajedno 100 milijuna dolara godišnje, dok smo se po prihodima od turizma smjestili na 39. mjestu.
Svjetske destinacije koje pritom najviše novca dobivaju od turizma prilično su očekivane.
Sa 212,3 milijarde dolara na prvom su mjestu Sjedinjene Američke Države, slijedi ih Kina sa 119 milijardi, na trećem je mjestu sa 65 milijardi dolara Španjolska, a četvrto i peto mjesto zauzeli su Tajland i Francuska.
Prilično je očekivana i top-lista pet najvećih potrošača u turizmu na čijem se prvom mjestu s 289,4 milijardi dolara našla Kina, slijede je zatim Sjedinjene Američke Države i Njemačka, a četvrta i peta su Ujedinjeno Kraljevstvo i Francuska.
Zanimljivo je pritom kako od 54 analizirane zemlje samo njih 14 više troši na turizam nego što od njega dobiva.
Probuđena Kina
To su redom Kina, Njemačka, UK, Francuska, Kanada, Australija, Singapur, Nizozemska, Saudijska Arabija, Brazil, Argentina, Iran, Izrael i Egipat, dok su preostale zemlje ipak u skupini onih koje od turizma više zarađuju nego što u njega “izvoze”.
Ipak, niti jedna od navedenih destinacija nema toliko veliku razliku između zarade i potrošnje na turizam kao Hrvatska, iako smo po apsolutnim brojevima daleko na dnu i jedne i druge tablice.
Slična, ali ipak znatno manje diskrepancija vidljiva je na primjeru tajlandskih brojki.
Ta zemlja, naime, na turizam godišnje troši 8,4 milijarde dolara, ali iz njega zato dobiva 6,5 puta više, odnosno 45,3 milijarde dolara, što je frapantna razlika, ali nedovoljna da bi Tajlanđani dostigli putovanjima nesklone Hrvate.
Kineska statistika dotle je obrnuta: oni na putovanja u inozemne destinacije troše 2,4 puta manje nego što zarađuju od turizma, a razlika u prihodima i troškovima čini im čak 169 milijardi dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....