Ni pet godina krize nije umanjilo strast Hrvata za novim tehnologijama. Iako sve teže živimo, istraživanja pokazuju da smo prvaci u regiji u kupnji pametnih telefona i tableta, dok stare, obične mobitele sve više bacamo u smeće.
U Hrvatskoj je tako, pokazuju podaci GfK, u prvih šest mjeseci prodano 349.000 pametnih telefona. To je gotovo triput više nego u susjednoj Sloveniji, u kojoj je u prvom ovogodišnjem polugodištu ‘planulo’ 122.000 smartphonea te znatno više nego u Srbiji, gdje je u istom razdoblju prodano 266.000 pametnih telefona. U odnosu na prvo polugodište prošle godine, Hrvatska u ovoj godini bilježi rast prodaje pametnih telefona za čak 61 posto, Slovenija za 30, a Srbija za 52 posto.
Slabija prodaja mobitela
U isto vrijeme, znatno je pala prodaja klasičnih mobitela: u Hrvatskoj i Sloveniji za 18 posto, a u Srbiji za 14 posto.
Velik rast prodaje pametnih telefona potvrđuju nam i u telekomima. Prema podacima HT-a, udio smartphonea u prvoj polovici ove godine porastao je sa 52 posto, koliko je iznosio krajem prošle godine, na 56 posto ukupnog broja prodanih uređaja pretplatnicima.
Smartphone revolucija
U Tele2 kažu nam da se radi o povjerljivim podacima, no ističu da većina njihovih korisnika koristi pametne telefone, u čemu vide i budućnost. U VIP-u nam nisu dali tražene podatke, jer su poslovna tajna, no i kod njih raste korištenje pametnih telefona.
Stručnjaci GfK “smartphone revoluciju”, koja nije zaobišla ni Hrvatsku, objašnjavaju tehničkim mogućnostima koje korisnicima nude pametni telefoni. Radi se ponajprije o bržem i kvalitetnijem pristupu internetu te o čišćim i boljim fotografijama koje nude ti aparati, kao i mogućnosti njihova povezivanja s drugim uređajima i zaslonu osjetljivom na dodir (touch screen).
Svemu tome valja pridodati da su operateri korisnicima omogućili da pametne telefone kupe po povoljnim, katkad i samo simboličnim cijenama.
Najviše smartphonea u Hrvatskoj imaju Zagrepčani, Istrani, Primorci i Dalmatinci, a najmanje Slavonci i Ličani.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....