PREHRAMBENA INDUSTRIJA RAST TRAŽI IZVAN HRVATSKE

Podravka ide u Kinu, Afriku i na Bliski istok

Za pet godina Podravka planira u inozemstvu ostvarivati dvije trećine prihoda, u usporedbi sa sadašnjih 58%
 Boris Kovačev/CROPIX

Podravka kreće u daljnje jačanje internacionalizacije poslovanja, od početka ove godine mijenja model izvještavanja o poslovanju, formira nove tržišne regije i otvara predstavništva u Dubaiju, Tanzaniji i Kini. Sve promjene koje je uprava koprivničke kompanije donijela na sjednici 13. siječnja usmjerene su na maksimalno postizanje efikasnosti i stvaranja dodatne potražnje na inozemnim tržištima.

Uprava, očito, traži nove strategije rasta nakon što je u prosincu 2014. radi racionalizacije odlučila zatvoriti proizvodnju u tvornici u Poljskoj. U procesu restrukturiranja Podravka se prije već riješila proizvodnje pića, pekarskih proizvoda i zamrznutog asortimana, dok je višak radnika otišao uz stimulativne otpremnine. Nakon bolnih rezova, čini se da je na red došlo i preslagivanje poslovanja koje bi trebalo osigurati budući rast Podravke, i to prije svega na inozemnim tržištima.

Iz kompanije pojašnjavaju da se posljednjim odlukama značajno smanjuje dosadašnja razina kompleksnosti upravljanja tržištima s ciljem efikasnijeg korištenja vlastite veličine i znanja te pružanja kvalitetnije i troškovno učinkovitije podrške tržištima na kojima Podravka posluje. Objedinjavanje različitih funkcija u okviru novoformiranih zona omogućit će na tim tržištima da povećaju svoj fokus na stvaranje dodatne potražnje.

Nove tržišne zone

- Novom organizacijom upravljanja tržištima i redefiniranjem tržišnih zona poslovanja namjeravamo pojačati napore usmjerene na bolju iskoristivost naše veličine te rasprostranjenosti diljem svijeta. Optimalnom ravnotežom fokusiranosti na kategorije i zemljopisne regije stvaramo kvalitetnije preduvjete za daljnji rast i razvoj naše kompanije.

Australija i Amerika

Namjera nam je tijekom idućih pet godina ostvariti dvije trećine prihoda na internacionalnom tržištu - pojašnjava Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke. Grupacija trenutačno izvan Hrvatske ostvaruje nešto više od 58 posto prodaje, prema podacima za prvih devet mjeseci. Grupacija godinama smanjuje ovisnost o domaćem tržištu. Primjerice, 2007. gdoine na stranim su tržištima ostvarivali 43,6 posto prodaje.

Promjenom modela izvještavanja o poslovanju od početka ove godine poslovni segment Prehrana formiran je prema novim tržišnim regijama. Riječ je o četiri novoformirane regije: Adria regija u koju se ubrajaju tržište Hrvatske te dosadašnje tržište jugoistočne Europe, potom regija Europa koja sadrži tržišta EU, zatim regija Rusija i zemlje CIS-a te regija Nova tržišta, u kojoj su Amerika, Azija, Australija i Afrika. Najavljeno jačanje internacionalizacije u Podravci su započeli i registriranjem svojeg društva u Dubaiju (UAE). Već su pokrenuti i postupci registracije društva u Dar-es-Salaamu (Tanzanija) te predstavništva u Pekingu (Kina), čime se stvaraju preduvjeti za početak poslovanja na ovim vrlo potentnim tržištima.

Nakon stagnacije ukupnih prihoda u 2013. godini, Podravka je u prvih devet mjeseci 2014. ostvarila prihod od prodaje od 2,535 milijardi kuna, što je pad prihoda od 3,2 posto u odnosu na isto razdoblje godinu prije. U strukturi prihoda Hrvatska je i dalje najvažnije tržište, na kojem je kompanija u prvih devet mjeseci ostvarila nešto više od milijardu kuna ili 41,6 posto ukupnih prihoda. Budući da su u skladu s padom kupovne moći i prihodi u Hrvatskoj u padu, ne čudi odluka Uprave o daljnjem jačanju internacionalizacije poslovanja koja bi trebala ojačati rast prihoda na inozemnim tržištima i smanjiti izloženost domaćem tržištu. Uostalom, isto rade i ostale hrvatske prehrambene kompanije koje zbog dugogodišnje recesije u Hrvatskoj ne mogu računati na rast.

Vegeta i Lino

Podravki su drugo najvažnije tržište zemlje jugoistočne Europe, u kojima su u prvih devet mjeseci 2014. ostvarili 710 milijuna kuna prihoda, što je rast od 6,3 posto. Slijedi srednja Europa s prihodima od 368 milijuna kuna i zapadna s prihodima od 140 milijuna kuna. Upravo je na zapadnoeuropskim tržištima Podravka ostvarila najveći rast, od 9,1 posto, koji je primarno ostvaren zahvaljujući prodaji univerzalnih dodataka jelima. U rastu na inozemnim tržištima Podravka se fokusira na brendove Podravka, Vegeta i Lino.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 12:29