Brend koji prodaje skupe torbice koje izrađuju tkalje u Ruandi, a u suvlasništvu je vojvotkinje, našao se na meti istrage britanskog medija koji piše da su žene mizerno plaćene - dobiju tek nekoliko eura za izradu torbice koja se prodaje i po 800 eura.
Bio je to PR potez za poželjeti, i to u tako uglednoj publikaciji. "Meghan nije ajkula, ona je delfin" bio je naslovljen članak u New York Timesu u kolovozu ove godine u kojem su se nizali komplimenti na račun vojvotkinje, u kojem se i ona svojim riječima pohvalila nekoliko puta. Pisalo se o "Meghan efektu", što je izraz za njezin utjecaj - kad Meghan nosi neki komad, svi pišu o njemu pa se rasproda - a kako je izjavila vojvotkinja, zbog toga je odlučila pomno birati što će nositi i koje brendove promovirati.
Jedan od takvih brendova je i Cesta Collective, brend torbica koji se hvali da ih "izrađuju žene u Ruandi kojima je tako dana prilika da rade, a ujedno su i plaćene znatno više nego što iznosi nacionalna prosječna plaća.". Na taj način, ističu iz brenda, promiču ravnopravnost spolova, a to je bio poticaj za Meghan koja je odlučila investirati i postati suvlasnica zbog, kako je rekla etičkih standarda brenda i prilike koju pruža ženama u Ruandi.
Međutim, kada objavite rat britanskim medijima, onda možete biti sigurni da će sve što napravite, bilo koji potez da povučete pa tako i svaku vašu investiciju oni gledati pod mikroskopom - što Meghan kao da smetne s uma. Tako je otkriveno kako radnice u Ruandi koje izrađuju torbe koje stoje i po 800 eura, dobivaju šokantno nisku plaću, dok osnivačice tvrtke uživaju u ultra-luksuznim životima.
Kako piše portal Internationa Business Times, istraga poslovanja Cesta Collectiva koju je proveo britanski medij Mail On Sunday otkriva da ruandske žene koje izrađuju ove luksuzne torbe i koje se prodaju za više od 800 eura, navodno zarađuju samo 82 penija (0,99 eura) za osmosatni radni dan, što je ekvivalent nešto više od 10 penija (12 centi) po satu. Uz to, mnoge od njih moraju same kupovati materijale, pokrivati troškove prijevoza i čak iznajmljivati radne prostore, što dodatno smanjuje njihovu već ionako malu zaradu, piše britanski financijski portal.
Prema riječima Benona Mugishe, operativnog menadžera organizacije All Across Africa, koja nadzire tekstilnu industriju, neke žene ne dobivaju plaću za torbe koje tvrtka ocijeni kao "nekvalitetne". Tkalja po imenu Illuminée Bayisabe (60) izjavila je kako nakon poreza i troškova zarađuje 2,48 funte (3 eura) za tkanje male torbe na rame, što joj oduzme tri dana rada.
S druge strane, ta ista torba prodaje se u Velikoj Britaniji za 724 funte (850 eura) što predstavlja nevjerojatan porast cijene koji naglašava ogromnu razliku između plaća obrtnika i maloprodajne cijene.
Još jedna obrtnica, Didacienne Musengimana, 30 godina, podijelila je kako za izradu veće torbe, Taco Tote, zarađuje 9,22 funte (11.50 eura), dok se ta torba prodaje za 814 eura.
Žene koje rade za Cesta Collective kažu da im novac koji zarade izradom torbica dobro dođe kao nadopuna kućnog budžeta koji se temelji na proizvodnji poljoprivrednih proizvoda, iako bi "bilo dobro da ga je malo više".
S druge strane, Erin Ryder i Courtney Weinblatt Fasciano, osnivačice brenda Cesta Collective sa sjedištem u New Yorku, žive živote daleko od stvarnosti ruandskih žena koje rade za njih.
Eryn, koja je diplomirala na prestižnoj Parsons School of Design u New Yorku i Parizu, nekad je bila pripravnica u Chanelu, voli na društvenim mrežama dijeliti fotografije iz mondenih skijališta i luksuznih putovanja u Ruandu, gdje nadzire procese izrade torbica.
Courtney, kći profesora s Harvarda koja je i sama studirala na Ivy League sveučilištu, prethodno je radila na visokim pozicijama u magazinu Marie Claire i brendu obuće Loeffler Randall, a sada živi u stanu u Brooklynu vrijednom 850 tisuća eura sa svojim suprugom, bivšim rukovoditeljem tvrtke Goldman Sachs.
Glasnogovornik tvrtke Cesta Collective inzistirao je na tome da žene same određuju svoje plaće u suradnji s organizacijom All Across Africa te naglasio da je tvrtka djelovala "u dobroj vjeri." "Najnovije optužbe pokušaj su diskreditiranja našeg rada uz spekulativne informacije koje su neetički manipulirane," izjavio je glasnogovornik.
Vjerujemo da Meghan možda nije znala u što se upušta kada je uložila svoj novac i postala suvlasnica ovog brenda, ali, ne možemo se ne zapitati - je li netko od njezinih savjetnika mogao provjeriti prije nego je pohvalila etičnost brenda koja je, u najmanju ruku, dvojbena, ako ne nepostojeća?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....