MATTEO ROSSETTI/ZUMA PRESS/PROFIMEDIA
I DESERVE COUTURE

Razgovarali smo s našom Instagram senzacijom o kojoj piše i britanski Vogue

Nakon što se vratio s pariškog Tjedna mode, Hanan Bešović nam otkiva kako je izgledao njegov put do vojske vjernih pratitelja i prvih redova na revijama modnih giganta poput Prade, Guccija i Valentina.

Nakon što se vratio s pariškog Tjedna mode, Hanan Bešović nam otkiva kako je izgledao njegov put do vojske vjernih pratitelja i prvih redova na revijama modnih giganta poput Prade, Guccija i Valentina.

Britanski Vogue nedavno je objavio listu sedam Instagram profila s najsočnijim modnim sadržajem na koje trebate obratiti pozornost za vrijeme modnog mjeseca. Na njoj se našao i jedan Dubrovčanin, influencer i modni kritičar Hanan Bešović, koji posljednjih sedam godina živi na Floridi, a stoji iza profila I Deserve Couture.

Originalnim memeovima i anegdotama s najprestižnijih svjetskih modnih revija Hanan svakodnevno nasmijava više od 111 tisuća pratitelja na Instagramu, a njegov je profil "buknuo" za vrijeme pandemije. Popričali smo s Hananom nakon što se vratio s pariškog Tjedna mode i otkrili kako je izgledao njegov put do vojske vjernih pratitelja i prvih redova na revijama modnih giganta poput Prade, Guccija i Valentina.

image

Hanan Bešović trenutno na Instagramu ima više od 111 tisuća pratitelja

INSTAGRAM/HANAN BEšOVIć

Zanimljivo je kako Hanan, po struci ugostitelj, nije ni sanjao kako će jednog dana zauvijek napustiti rodni Dubrovnik i posvetiti se potpuno drugačijem pozivu - modi.

"Završio sam menadžment i ugostiteljstvo na RIT-u u Dubrovniku i iskreno mislio sam da ću tamo provesti čitav život. Zato sam se i odlučio za turizam, jer je uvijek bio nekakva ‘sigurna luka‘. Ali i tijekom moga posla na recepciji, jedan od tabova na Googleu uvijek mi je bio Vogue Runway. Tijekom noćnih smjena i obavljanja posla gledao sam Balmain i Givenchy revije po nekoliko sati", prisjeća se bloger, koji se u modu zaljubio još 2010. i to zahvaljujući - Lady Gagi.

"Tada sam pogledao prvu reviju ikada. Bio je to live stream kolekcije Alexandera McQueena za proljeće/ljeto pod nazivom ‘Plato’s Atlantis‘. Pravi razlog moga uključivanja bila je Lady Gaga, koja je objavila Tweet da će njezina nova pjesma ‘Bad Romance‘ biti premijerno puštena na kraju McQueenove revije. Ja, odani obožavatelj Lady Gage, priključio sam se u taj live stream iako nisam znao što točno gledam, ali rad i estetika su me dovoljno zaintrigirala da počnem istraživati Alexandera McQueena. Doduše, za one koji ne znaju, nisam uspio čuti ‘Bad Romance‘ na toj reviji jer su se svi obožavatelji Lady Gage uključili i sistem nije bio spreman za toliki broj ljudi i pao je", našalio se simpatični Hanan. Četiri godine kasnije, otputovao je u Ameriku kako bi odradio staž u hotelu u Coloradu, a njegov se život tada zauvijek promijenio.

"Upoznao sam osobu koja me razumjela više od ostalih, osobu koja je najviše navijala za mene i osobu koja me usrećila. Tako da je ljubav bila razlog mog ostajanja na Floridi", priča nam Hanan, kojemu je moda tada još uvijek bila samo hobi.

image

Influencer na reviji ‘About You‘ na milanskom tjednu mode

ACTION PRESS/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Ipak, pandemija je prisilila ugostitelje da zatvore svoje lokale, a Hanan je odjednom imao sve vrijeme ovog svijeta. I srećom, pametno ga je iskoristio...

"Tri stvari su zaslužne za uspjeh moje stranice - tajming, humor i radoznalost. Tajming, jer sam se počeo baviti profilom i modom više kada je počeo covid i svi su bili doma na mobitelima. Svi znamo kakav je život bio u prvim mjesecima pandemije i da nam je mobitel bio jedini izlaz i pogled u nešto drugo osim vijesti i neprestanih podataka o tome koliko je ljudi zaraženo. Humor je vrlo zaslužan za moju stranicu jer imam takav pristup modi. Nemojte me krivo shvatiti, ja nisam tu da ismijavam modu, ali sam tu da je ‘olakšam‘. Moda kao industrija je dosta teška i problematična i nisam vidio nikoga da se zeza s modom. Ne da se smije modi, nego da se smije s modom. Ja sam to učinio na neki svoj način koji mi dopušta da iznesem svoje mišljenje i upakiram ga na humorističan način", kaže Hanan.

Ipak, smatra kako je u cijeloj priči najvažnija bila njegova radoznalost.

"Ja zaista volim modu i želim znati što više o njoj. Ne samo što se događa danas i na suvremenim revijama, nego volim povijest mode. Uživam u činjenici da znam barem nešto o Yves Saint Laurent ‘Skandal‘ kolekciji iz 1971. ili o McQueenovoj ‘Horn of Plenty‘ reviji iz 2009. Možda će zvučati klišej, ali volim znanje o modi. Sve što pričam i kritiziram na današnjim revijama ima prošlost u modi, bila to crna boja u Balenciaga kolekcijama (inače, Cristobal Balenciaga je bio poznat po favoriziranju crne boje) ili arapska abeceda u kolekciji GmbH (iako je Azzedine Alaia imao odličnu kolekciju 1990. koja je koristila arapsku abecedu). Takve stvari me usrećuju", objašnjava Bešović.

image

Dubrovčanin na Loewe reviji u rujnu u Parizu

ACTION PRESS/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Uspjeh profila nije došao preko noći, a Hanan tvrdi kako nikada nije imao namjeru da njegov profil postane nešto "legitimno".

"Shvaćam koliko to užasno zvuči ali je zaista istina. Ja uvijek kažem da je moj profil stvoren iz potrebe diskusije i iskrenog interesa za modu. Iako sam na osobnom profilu pričao o red carpetima, shvatio sam da nema previše smisla jer moj osobni profil prati moj stric kojeg zaista ne zanima čime je Miuccia Prada bila inspirirana, tako da sam morao napraviti totalno novu platformu. I tu je počela diskusija, zezancija i poznanstva koja su rezultirala stvaranjem neke virtualne zajednice. Bilo je tu uloženo zaista dosta vremena i truda da skupim prvih 500 ljudi. Kad sam skupio oko 1000 ljudi mislio sam da je to to i da dalje ne ide. Ali bio sam u krivu."

Dodaje kako su humor i memeovi njegov način probijanja do publike, a vodi se politikom da se svi vole nasmijati i da je smijeh univerzalan jezik svih nas.

"Trik je u tome da se ljudi znaju našaliti na svoj račun. Ako to ne znaju, to njima stvara problem, a meni baš i ne. Ja nisam tu da podilazim dizajnerima i utjecajnim osobama u modi, ja sam tu da usrećujem sve ljubitelje mode", ističe.

image

Lice iza Instagram profila "I deserve couture" na Moschino Men fashion showu S/S 2023. u Milanu

ALFONSO CATALANO/SGP/SGP/PROFIMEDIA

Hanan priznaje kako njegov put do svjetskih Tjedana mode, u usporedbi s tipičnim influencerima, baš i nije bio glamurozan.

"Ovo što ja radim je malo drugačije. Platforma i ljudi su došli nakon mnogo truda i rada, čitanja knjiga, čekanja revija do pet, pisanja osvrta po dva sata, snimanja videa… Ljudi ne vide sve što se događa iza kulisa, nego samo konačan proizvod. A ako netko pokaže nešto iza kulisa, pokazat će nešto glamurozno s nekom estetikom. To je stvar Instagrama - platforme koja prikazuje samo dobre trenutke koje ljudi žele pokazati. Loši trenuci ili trenuci slabosti ondje su rijetkost. Ja nemam problema s pokazivanjem i dobrih i loših trenutaka. Kako pokažem odlazak na Miu Miu, tako ću pokazati kako trčim i vozim bicikl po 25°C u Milanu da bih stigao na Etro reviju. Nema ništa ljepše od realnosti i vjerujem da je dosta ljudi to prepoznalo kod mog profila", kaže.

Protekli modni mjesec za Hanana je bio jako uzbudljiv. Fokusirao se na svoje najdraže centre mode, Milano i Pariz, a kaže kako su mu podjednako drage revije modnih velikana i novijih brendova. U Milanu je gledao i po šest revija dnevno, a ove sezone prisustvovao je revijama Prade, Guccija, Valentina, Fendija, Versacea, Miu Miu, GmbH, Ottolingera, BOSS-a, AZ FACTORY-a, Balmaina i mnogih drugih.

"Jedan od trenutaka koji će mi ostati u sjećanju je Gucci. Dakle, ove sezone Gucci je imao reviju posvećenu blizancima. Kada smo ulazili u prostor sve je bilo normalno i obično, a na zidovima su bili crno-bijeli portreti blizanaca. Svijetla su se ugasila, revija je počela i svi smo pratili jednog modela kako šeta pistom. U tom trenutku sam iskreno bio razočaran jer sam očekivao nešto s blizancima. Nakon 10 minuta revije, crno-bijeli zid s portretima se počeo dizati i otkrivati potpuno drugu stranu piste. Ondje je bila ista revija s drugim blizancem. Dakle cijelo vrijeme, blizanci su nosili istu robu, isto hodali bez da smo ih vidjeli. U finalu, blizanci su izlazili s dvije strane, uhvatili su se za ruke i posljednji put prošetali pistom", prisjetio se.

A koje su mu se revije najviše svidjele?

"Ferragamo je imao odličan debi s Maximilianom Davisom. Što se tiče odjeće, Valentino je vjerojatno imao jednu od boljih revija. Što se tiče teatralnosti i dobre odjeće, nitko nije bolji od Thoma Browna. Taj čovjek ne radi samo odjeću, on je umjetnik", smatra Hanan.

U posljednje vrijeme na Instagramu je počeo pokazivati i svoje vlastite modne kombinacije, a reakcije pratitelja su odlične. Poznat je po svojoj strasti prema brendu Schiaparelli, no otkrio nam je da voli i Valentino, Balmain i Richarda Quinna, ali i Balenciagu, na koju gleda kao na svojevrsni društveni eksperiment.

"Volim crno-bijele kombinacije, neobične siluete, volim biti zakopčan do grla, volim taj neki balans između ‘wow‘ i ‘wtf‘ reakcija. Nemam definiciju svog stila, ali znam što volim", kaže.

Objava u britanskom Vogue Hanana je ugodno iznenadila, a našalio se kako su mu dokazali da imaju ukusa. S obzirom na to da ne prestaje nizati uspjehe, za kraj smo ga upitali gdje se vidi u budućnosti.

"Ovo sve je došlo tako nenadano da si ne želim stvarati pritisak u vezi budućnosti i gdje se vidim, nego kako kockice padnu. Ali ako je budućnost za kojih 12 sati, vidim se u Parizu na eventu za Loro Piana brend", zaključio je kroz smijeh.

Linker
01. studeni 2024 00:30