ANGELA WEISS AFP
Komentar

Predoslovne zvijezde na Met Gali podbacile, poanta je bila u nestalnosti i kratkotrajnosti, a ne samo u cvijeću

Tema ovogodišnjeg bala njujorškog muzeja Metropolitan je bila krhkost i prolaznost ljepote kroz simboliku cvijeća, pa su ju neki shvatili doslovno - došavši u haljinama s cvjetnim uzorkom, dok su joj drugi pristupili na više promišljajući način odabravši kreacije od delikatnih materijala ili onih koji sugeriraju nepostojanost.

Tema ovogodišnjeg bala njujorškog muzeja Metropolitan je bila krhkost i prolaznost ljepote kroz simboliku cvijeća, pa su ju neki shvatili doslovno - došavši u haljinama s cvjetnim uzorkom, dok su joj drugi pristupili na više promišljajući način odabravši kreacije od delikatnih materijala ili onih koji sugeriraju nepostojanost.

Tema ovogodišnje Met Gale, dobrotvornog bala na kojem se prikupljaju sredstva za odjel odjeće i tekstila njujorškog muzeja Metropolitan, izazvala je pomutnju među uzvanicima oko odabira odjeće. Naziv joj je bio "The Garden of Time", odnosno "Vrt vremena", prema pripovIjetki britanskog književnika Jamesa Grahama Ballarda u kojoj se bavi temom o krhkosti ljepote i prolaznosti vremena. Taj ‘‘dress code‘‘ se također odnosio i na temu izložbe ‘‘Sleeping Beauty: Reawakening Fashion (Uspavana ljepotica: Buđenje mode)", koja se u muzeju otvara 10. svibnja, i na kojoj su javnosti predstavljene haljine toliko delikatne da ih se moglo odjenuti samo jednom (otuda naziv uspavane ljepotice), a koje su uz pomoć suvremene tehnologije virtualno "oživjele". Stoga je poanta bila u nestalnosti i nepostojanosti, te kratkotrajnosti ljepote i lijepih stvari, a ne isključivo u cvijeću – premda i ono potpada u kategoriju prolazne ljepote. No, mnogi poznati su išli linijom manjeg otpora pa su se pojavili u raznim haljinama s cvjetnim printom ili s 3D tekstilnim aplikacijama, koje su bile vrlo upečatljive – primjerice, kreacija Valentino Haute Couture koju je odjenuo brodvejski producent Jordan Roth, haljina konfekcijske marke H&M Palome Elsesser s korzetom, ili bajkovita krinolina nježno plave boje kuće Miu Miu u kojoj je zasjala glumica Sydney Sweeney. Premda efektne, za ovu su priliku bile očekivane. Temu je doslovno shvatila i sama Anna Wintour, Vogueova urednica i supredsjedateljica tog događaja koja je odjenula haljinu s cvjetnim ogrtačem dizajnera Jonathana Andersona iz kolekcije za proljeće i ljeto 2024. No, vlasnik brenda JW Anderson se za tu kreaciju nadahnuo večernjim ogrtačem Charlesa Frederica Wortha iz 1889. predstavljenog na spomenutoj izložbi koja traje do 2. rujna, pa se "šefica" zapravo referirala upravo na taj događaj.

image

Jordan Roth

JAMIE MCCARTHY GETTY IMAGES VIA AFP
image

Paloma Elsesser

ANGELA WEISS AFP
image

Sydney Sweeney

JAMIE MCCARTHY GETTY IMAGES VIA AFP
image

Anna Wintour

ANGELA WEISS AFP

I američka pjevačica i glumica Zendaya je odabrala cvijeće za prvu kreaciju - crnu vintage haljinu koju je John Galliano kreirao za Givenchy 1996., godine kad se Zendaya rodila, i koja se sastoji od ogromne crne krinoline i šešira koji nalikuje buketu ruža. Presvukla se, pak, u haljinu koju je kreirao također John Galliano ali za kuću Margiela u kojoj trenutno radi, a ta je kreacija koja uključuje vinovu lozu i grožđe te dramatični make-up, bila po simbolici bliža zadanoj temi.

image

Zendaya

ANGELA WEISS AFP
image

Zendaya

ANGELA WEISS AFP

"U temi" je bila i reperica Doja Cat koja je na crveni tepih došla u haljini nalik na dugačku bijelu pamučnu majicu brenda Vetements koja je bila mokra pa su se nazirale gole grudi, dok je na licu imala našminkan, crni razliveni tuš kao da je plakala – djelo glasovite make-up artistice Pat McGrath. Produhovljeni pristup temi imale su i žene koje su odabrale bijele haljine, prvenstveno manekenka Kaia Gerber u jednostavnoj bijeloj šljokičastoj haljini kuće Prada, glumica Hari Nef u haljini od sličnog materijala ali brenda H&M te Elle Fanning u kreaciji Balmain koja je djelovala kao da je od prozirnog kristala, posebice zbog motiva prozirnih ptičica na ramenima. Poznate pjevačice koje su došle u prozirnim haljinama, primjerice Dua Lipa u kreaciji Marc Jacobs, Janelle Monae u haljini Vera Wang ili Jennifer Lopez u kreaciji Schiaparelli su samo donekle popratile temu – ako se uzme u obzir da prozirnost može simbolizirati raspadanje tkanine odnosno njenu nepostojanost.

image

Doja Cat

ANGELA WEISS AFP
image

Kaia Gerber

DIA DIPASUPIL GETTY IMAGES VIA AFP
image

Hari Nef

ANGELA WEISS AFP
image

Elle Fanning

ANGELA WEISS AFP
image

Jennifer Lopez

DOUG PETERS/PA IMAGES/PROFIMEDIA DOUG PETERS/PA IMAGES/PROFIMEDIA
image

Dua Lipa

JAMIE MCCARTHY GETTY IMAGES VIA AFP
image

Janelle Monáe

JAMIE MCCARTHY GETTY IMAGES VIA AFP

Osebujan pristup temi imala je pjevačica Lana Del Rey koja je u haljini od šifona boje puti kuće Alexander McQueen,ukrašenoj izvezenim trnjem i velom izgledala kao Trnoružica, odnosno uspavana ljepotica kao što i ime izložbe govori; no budući da je i u toj bajci riječ o prolaznosti i (ne)trajnosti, pjevačica je ipak pogodila traženi ‘‘dress code‘‘. No, stoga je muški dio uzvanika u potpunosti podbacio: crno smoking odijelo je uobičajeni svečani komad garderobe, makar ga ukrasili s broševima u obliku ruže kao, primjerice, Jonathan Bailey.

image

Lana Del Rey

ANGELA WEISS AFP
image

Jonathan Bailey

DIA DIPASUPIL GETTY IMAGES VIA AFP

A podbacile su – makar su pogodile temu – manekenka Gigi Hadid u haljini Thoma Brownea koji je inače uspješan avangardni dizajner, kao i Cara Delevingne koja je odjenula oklop od štrasa Stelle McCartney. Podbacila je i influencerica te poduzetnica Kylie Jenner u haljini boje šampanjca Oscar de la Renta koja je bila korektan ali apsolutno podigrani izbor za tu priliku.

image

Gigi Hadid

ANGELA WEISS AFP
image

Cara Delevingne

ANGELA WEISS AFP
image

Kylie Jenner

ANGELA WEISS AFP

Manekenka Amelia Gray Hamlin je pak bila među najduhovitije odjevenima u mini krinolini Undercover s ružama izloženima u suknji-izlogu.

image

Amelia Gray

DIA DIPASUPIL GETTY IMAGES VIA AFP
Linker
16. studeni 2024 10:48