U vremenima krize mnogi postaju čeznutljivi pa se, umjesto futurističkim, inspiriraju kreacijama kakve su se nosile u razdobljima renesanse, baroka i rokokoa. Zavirili smo u nove kolekcije vodećih svjetskih imena u svijetu modnog dizajna.
Utilitaristički koncept odijevanja, u kreacije nalik uniformama (što je jedan od budućih modnih smjerova), ima i svoju protutežu: stil nadahnut renesansom, barokom i rokokoom, povijesnim razdobljima u kojima je minimalizam bio nepoznat pojam. Barem kad je riječ o vladajućim klasama, velikašicama i okrunjenim glavama koje su, prema današnjim mjerilima, bile prave modne ikone.
Svečane i dnevne haljine i spavaćice za englesku kraljicu Anne Boleyn, drugu suprugu kralja Henrika VIII., koje se čuvaju u Britanskom muzeju, zadivljuju detaljnošću opisa i istančanom raskoši.
A njezina je garderoba nadahnula francuskog dizajnera Nicolasa Ghesquierea, kreativnog direktora kuće Louis Vuitton, za stvaranje kolekcije bogato nabranih suknji, košulja s volanima i vezenih jakni.
“Liniju sam osmislio u čast umješnosti nekadašnjih krojačkih zanatlija, no priznajem da je pomalo i eskapistička”, rekao je dizajner u jednom intervjuu početkom ožujka, kad je bilo nemoguće i zamisliti da će zbog pandemije virusa Covid-19 potreba za bijegom od stvarnosti biti - realnost.
Pobornik utopije je i njegov kolega Pierpaolo Piccioli, glavni kreator kuće Valentino, koji se ne slaže s tezom da će u skoroj budućnosti zavladati jednoobrazna, uniseks odjeća.
“Svrha mode je da svakom pruži mogućnost da iskorači iz svakodnevice”, ističe dizajner, kojem je barok najinspirativnije povijesno razdoblje. Slično razmišlja i Guccijev stvaralac Alessandro Michele, miljenik milenijaca, koji umjesto inovativnih krojeva i materijala (“sve je već izmišljeno”, pojadao se jednom novinaru talijanskog modnog časopisa) nudi kombinacije odjevnih predmeta nadahnutih različitim modnim epohama.
Tako se u njegovoj viziji modne budućnosti barokne krinoline kombiniraju s predimenzioniranim grungerskim puloverima, kukičane pothaljine kakve su nosile dame u 19. stoljeću s kožnatim rockerskim prslucima, a košulje čipkastih ovratnika s poderanim trapericama.
“Ovo je postapokaliptični stil po mjeri generacije Y”, našalio se dizajner nakon revije.
No, možda to i nije šala, već jedno od rješenja za ograničavanje prekomjerne proizvodnje tekstila (godišnje se, naime, proizvede od 80 do 100 milijardi odjevnih predmeta, a baci oko dvadeset tona) koja šteti okolišu i iscrpljuje prirodne resurse. Umjesto da se iz tjedna u tjedan kupuju novi artikli, može se postojeću garderobu kombinirati u stilu prošlih modnih epoha, u kojima je ionako vrijedilo pravilo ‘više je više’.
Čitajte i:
VELIKI EDITORIJAL | Modni optimizam s jarkim nijansama uči nas kako 'plesati' u ritmu proljeća
Slatke poput bombona: Zaboravite na dosadne crne i smeđe torbe - hit su modeli u bojama slatkiša
Super vijest za sve ljubiteljice mode: Britanski Vogue novo izdanje daje potpuno besplatno
Francuski dizajneri osmislili tutorial: 'Izradite sami svoju masku, upute su tu korak po korak'
Korona mijenja modnu industriju: Luksuzni brandovi proizvode maske, pridružuje im se i švedski H&M
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....