Chic IB Bags, Ivana Bičanić 

 FILIP BRALA
BUSINESS PRIČA

Kada strast postane posao: Zadranka oduševljava jedinstvenim torbama, a sada je najavila i novi projekt

Najomiljeniji ženski modni dodaci - torbe - zaludjeli su i Zadranku Ivanu Bičanić, koja je svoju strast odlučila pretvoriti u posao, a izazove na koje je naišla na tom putu podijeliti s drugim ženama na interaktivnom događanju koje organizira u rodnom gradu.

Najomiljeniji ženski modni dodaci - torbe - zaludjeli su i Zadranku Ivanu Bičanić, koja je svoju strast odlučila pretvoriti u posao, a izazove na koje je naišla na tom putu podijeliti s drugim ženama na interaktivnom događanju koje organizira u rodnom gradu.

Zadarska dizajnerica Ivana Bičanić (44) pravi je primjer kako treba biti uporan i slijediti svoje snove. Bivšu ekonomisticu, naime, još od djetinjstva su fascinirale torbe, njihov dizajn i izrada, no nije se odmah odvažila da ih i sama kreira - sve dok se nije vratila iz inozemstva gje je deset godina radila u jahtaškoj industriji u Monte Carlu, Nici i San Remu, te osnovala brend Chic IB bags. Njen karijerni put nadahnuo ju je da osmisli i organizira Chic Evolution, festival stila posvećen educiranju, osnaživanju, povezivanju i motiviranju žena poduzetnica, pružajući im priliku za osobni i profesionalni rast, učenje, razmjenu iskustava, umrežavanje i podršku, koji će se održati u njezinom rodnom gradu 22. ožujka.

Kako ste došli na ideju organizirati projekt Chic Evolution?

- Moja vječna inspiracija su žene. Kako sam uvijek odlazila izvan Zadra na razne konferencije i modna događanja, odlučila sam u svom rodnom gradu, kroz modu i ljepotu, spojiti i edukacije, učenje kroz razgovor te nadahnuće i učenje putem predavanja na panelima. Tako je taj projekt nastao iz moje želje da svojim sugrađankama predstavim dio svog poslovnog umrežavanja i iskustva koje sam stjecala putujući i upoznajući druge žene.

image

Dizajnerica Ivana Bičanić kreira personalizirane torbe koje izrađuje ručno od ekološki prihvatljivog materijala, a prihvatljive su im i cijene

FILIP BRALA

Što posjetiteljice čeka na događanju?

- Sudionice će moći prisustvovati motivirajućim predavanjima, edukacijama i modnoj reviji. Kroz praktične radionice (od njege kose i tehnike šminkanja do odjevnih kombinacija) te savjete stručnjaka naučit će kako izraziti svoju osobnost te se osjećati moćno i samouvjereno. Kroz predavanja će naučiti o važnosti preventivnih pregleda zdravlja, koliko je način razmišljanja važan dio poslovnog i privatnog života, o greškama u poduzetništvu te kako iz njih učiti, o važnosti poslovnog bontona i promidžbe sebe i vlastitog proizvoda kroz društvene mreže. Cijeli projekt je za ženu i o ženi, da joj se primjerom pokaže da može ostvariti svoje ciljeve i uspješno se nositi s poslovnim i životnim izazovima. U projektu sudjeluje mnogo žena koje su u svom poslu dugi niz godina, koje su trudom, radom i upornošću došle do rezultata, pa sam im jako zahvalna na podršci. I u organizacijskom timu je više od deset žena bez kojih se to ne bi moglo realizirati.

U kojoj mjeri Zadranke prate trendove i modnu scenu?

- Na ideju o festivalu došla sam upravo zato što nam nedostaje takvog sadržaja. Nedostaje nam modnih revija kakve se održavaju u Zagrebu, ali nedostaje nam i taj osobni pristup i prezentacija mode i trendova kroz manja događanja. U Zadru ima dosta modnih brendova pa vjerujem da ćemo se pokrenuti u tom smjeru jer Zadranke uvelike prate trendove i vole shoppingirati.

Čime vas je privukao dizajn torbi? Kako ste pokrenuli posao?

- Torbe su moja ljubav od davnih tinejdžerskih dana. Dok sam s obitelji odlazila k mojem rođaku, ‘’barbi’’ Anti, poznatom zagrebačkom torbaru, stalno bih bila u njegovoj radionici i gledala kako nastaju torbe. Taj proces nastajanja me fascinirao, obožavala sam vidjeti kako ručno izrađuje torbe. U to vrijeme, dok ste mlada djevojka, torbe su bile pravo blago, predmet čežnje, to su nosile samo žene, za nas djevojke tek san. Dok sam radila u inozemstvu, dolazila bih kući na godišnji odmor s punim koferom isključivo torbi raznih boja i oblika. Stvorila se ta ljubav i gdje god sam putovala, kupovala bih torbe.

image
TONI FILIPOVIĆ

Gdje ste naučili tajne izrade, kako je tekao taj proces?

- Kad sam se vratila u rodni Zadar i osnovala obitelj, tada kreće i moj zaokret u karijeri. Odlučila sam raditi ono što volim, došla sam u Zagreb i izučila zanat kod rođaka Ante te krenula u avanturu stvaranja svog brenda ženskih torbi Chic IB bags. Nije tu bilo preskakanja stepenica, sve sam morala od njega naučiti, do najsitnijih detalja. I to me je jako veselilo, kao što me danas veseli i opušta rad u mojoj radioni.

Zašto ste za materijal odabrali nautičku eko kožu?

- Saznala sam za nju dok sam radila u jahtaškoj industriji jer se od tog materijala izrađuju luksuzni detalji unutar jahte. Materijal spada u eko materijale jer je napravljen na bazi vode, a ne plastike, a proizvodi se u maloj talijanskoj tvornici s eko certifikatom. Naime, moje uvjerenje je da trebamo poticati svijest o očuvanju prirode. Materijal je jako kvalitetan i čvrst, a nježan na dodir. Pritom se jako lijepo oblikuje i modelira, kvalitetan je i dugotrajan - idealan za moje torbe.

Koliko je zahtjevna izrada torbe?

- Izrada jedne torbe ima svoje dijelove. Prvo se izvadi šablona, kroj za torbu, zatim se kroji, lijepi, suši, šiva i na kraju se dodaju i ušivaju metalni dijelovi. Proces traje od 7 do 10 dana, koliki je i rok za narudžbu torbe.

Koliko modela imate u ponudi?

- U ponudi imam više od 15 modela, sve torbe radim po narudžbi. Klijentica bira model i boju torbe, a novost je mogućnost personalizacije inicijalima unutar torbe. Volim te stare manire i vječnu bijelu košulju šivanu po mjerama s inicijalima. Zašto i vaša torba ne bi imala vaše inicijale? To su ti mali potpisi rukom koji vašu torbu čine jedinstvenom.

image

Chic IB Bags

TONI FILIPOVIĆ

Što vam je nadahnuće, kojim se kriterijima vodite pri oblikovanju?

- Mene inspiriraju žene. Svaka torba ima priču, ime i inspirirana je stvarnim ženama koje su me pratile kroz život i ženama iz moje obitelji.

Koji model je najpopularniji među klijentima?

- Trenutačno je najpopularnija torba imena Sakura, a inspirirana je ženom koja je proputovala cijeli svijet i živjela na različitim kontinentima. Upoznala je razne kulture, obogatila sebe i svoj život. Cvijet trešnje sakura simbolizira život, hrabrost, tugu, sreću, ženstvenost i odnos prema životu. Sve ove aspekte Sakura je proživjela i danas je snažna, vjeruje u sebe i zna da nakon kiše uvijek dolazi sunce.

Koja je vama najomiljenija torba?

- Volim velike torbe jer u njih mi stane sve za cijeli dan, pa je moj izbor shopper torba imena Ivana ili Elli.

Koliko vremena vam je bilo potrebno da se pročuje za vaš brend te da steknete klijentice?

- Stekla sam klijentice ubrzo nakon što sam 2016. pokrenula posao. Ručni rad i personalizacija je moj smjer i fokusirala sam se na edukacije, što u izradi, što u brendiranju te svemu što poduzetništvo donosi.

Najnovije
23. ožujak 2025 18:36