LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
Moda voli starije?

Godine više nisu problem: Revije sada nose i žene 50+, nazire li se promjena u modnoj industriji?

Čini se kako je u modnoj industriji došlo do svojevrsnog obrata i da brendovi u svojim pričama žele neke nove dimenzije zrelosti, inteligencije i ljepote.

Čini se kako je u modnoj industriji došlo do svojevrsnog obrata i da brendovi u svojim pričama žele neke nove dimenzije zrelosti, inteligencije i ljepote.

Nakon što su na pariškim pistama za modne kuće Balmain, Chloe i Miu Miu, prošetale nešto starije manekenke, čini se kao da najnoviji trend uzima maha. Naime brojne kampanje, baš kao i naslovnice modnih magazina, sve više krase zrele žene. Tako je na nedavno završenom Tjednu mode u Parizu od 57 manekenki, Balmainovu reviju nosilo 20 žena starijih od 35 godina, od kojih je najstarija imala 70 godina.

image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

„Imam osjećaj kako najčešće slavimo jednu vrste ljepote u modi, koja je mladenačka i zabrinut sam zbog takvog pristupa“, izjavio je tom prilikom kreativni direktor Balmaina, Olivier Rousteing, koji se odlučio na radikalnu promjenu. Mnogi brendovi kao što su Michael Kors, Proenza Schouler, Marc Jacobs, Vivienne Westwood, Simone Rocha, Etro i Maison Margiela već su prije nekoliko sezona započeli sa sličnom praksom.

image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
image

Revija Balmain

LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT

Izgleda da se s njihovim razmišljanjem, te novim modnim smjerom slažu i čelnici brenda Reformation, koji su za najnoviju kampanju angažirali pedesetgodišnju Monicu Lewinsky, spisateljicu i aktivisticu, te nekadašnju pripravnicu iz Bijele kuće, najpoznatiju po ljubavnoj aferi s predsjednikom Billom Clintonom. I nisu pogriješili, jer u samo nekoliko dana nakon lansiranja, kampanja „You‘ve Got The Power“ ruši sve rekorde zarade.

image

Monica Lewinsky u novoj kampanji brenda Reformation

REFORMATION PRESS

"Monica je pravi Reformationov arhetip - pametna, zabavna, seksi, utjelovljenje onoga što zovemo prigrliti svoju moć", naglasila je kreativna direktorica brenda Lauren Caris Cohan.

Da su godine samo broj odavno je dokazala i Carmen Dell‘Orefice, Amerikanka mađarsko-talijanskog porijekla, koja u svojoj 93. godini života i dalje nosi revije, snima kampanje i naslovnice. „Otkrivena“ je s 13 godina, dok se autobusom vozila na balet, a prvu naslovnicu za magazin Vogue snimila je s 15 godina, dok je nedavno, osvanula na naslovnicama čehoslovačkog Voguea, indijskog L‘Officiela i kineskog Schöna. Dell‘Orefice je jednom prilikom sasvim iskreno otkrila kako je tajna njene ljepote Bag Balm, sredstvo za omekšavanje kravljeg vimena! „Ne znam ispadam li smiješna ili glupa što još poziram, ali uživam hodati pistom i znam da to radim dobro“, rekla je Dell‘Orefice, koja je naglasila da se nikada neće prestati baviti manekenstvom i da se nada kako će umrijeti u štiklama na pisti.

image

Carmen Dell‘Orefice na reviji 2020. godine

YUCHEN LIAO GETTY IMAGES FOR NYFW: THE SHOWS

Doživotna manekenka sa nešto kraćim stažem bila je, nedavno preminula legendarna kreatorica i dizajnerica interijera Iris Apfel, koja je u 97. godini potpisala ugovor s jednom od najistaknutijih agencija za modeling, IMG Models. Dakle, poučeni ovim primjerom, doista nikad nije kasno za ostvariti snove!

image

Iris Apfel ostvarila je suradnju za 100. rođendan sa švedskim brendom H&M-om

NOAM GALAI/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA NOAM GALAI/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA

Također, jedno od uspješnijih lica svakako je i Daphne Selfe, Britanka koja se može pohvaliti 72-godišnjom karijerom. Vrlo je zanimljivo kako je 95-godišnja Selfe u svojim najzrelijim godinama počela raditi puno više nego u mladosti i to s najpoznatijim imenima poput fotografa Marija Testina, te brenda Dolce & Gabbana, kao i snimati kampanje za kozmetičke brendove Niveu i Olay.

image

Daphne Selfe 2021. godine

JAMES VEYSEY/SHUTTERSTOCK JAMES VEYSEY/SHUTTERSTOCK

Kada je riječ o aktualnim kampanjama ne možemo ne spomenuti onu za proljeće i ljeto 2024. modne kuće Loewe u kojoj je glavnu rolu dobila 89-godišnja glumica Dame Maggie Smith, dok je 78-godišnja glumica Charlotte Rampling snimila kampanju za Massimo Dutti. Kozmetički div L‘Oreal, angažirao je, pak, 78-godišnju glumicu Helen Mirren u kojoj ova filmska diva naprosto blista!

Ipak cijelu priču o nešto starijim modelima treba vratiti nekoliko godina unazad, točnije 2015., kada je dizajnerica Phoebe Philo za kampanju sunčanih naočala brenda Céline odabrala američku spisateljicu Joan Didion koja je tada imala 80 godina. Slučajno ili ne, od tada su se neke stvari počele mijenjati. Tako je 2016. godine na Tjednima mode pistama prošetalo ukupno pet modela preko 50 godina starosti, 2017. godine bilo ih dvadeset jedan, da bi ih ove godine samo na Balmainovoj reviji bilo gotovo toliko.

image

Joan Didion u kampanji za Celine 2015.

JUERGEN TELLER/ CELINE

Izgleda da je na pomolu velika promjena u modnom svijetu. Ne u smislu da će stariji modeli preuzeti piste, već će, zahvaljujući trendu uvođenja raznolikosti, uz različite etničke pripadnosti i plus size modela, sve se više „uvoditi" i različite generacije, što bi prema svemu sudeći ubrzo mogla postati uobičajena praksa, kako na modnim pistama, tako i u kampanjama - osobito ako se pokaže financijska isplativost. Uistinu je divno vidjeti odrasle, zrele žene koje nose odjeću, koja im tako dobro pristaje, možda upravo zbog toga, jer im je i namijenjena. No, što zapravo donose zrela lica, jesu li ona samo odličan marketinški potez kojim se želi dodatno privući sredovječne potrošače koji imaju novaca za kupovinu luksuzne robe ili je, pak moda, prezasićena nerealnim idealom ljepote, doista uvela dobnu raznolikost, te napokon prigrlila i zrele žene? Da li tu prestaje opsesija s (pre)mladim i premršavim modelima? Čini se kako je u modnoj industriji došlo do svojevrsnog obrata i kako brendovi u svojim pričama žele neke nove dimenzije zrelosti, inteligencije i ljepote. Jer iako je moda prevrtljiva i ciklički se mijenja, ipak je pravi stil bezvremenski, ali i neograničen godinama.

Linker
10. studeni 2024 21:34