IVONA SORSA
Kreativna zona

Darkona: Svijetla budućnost mračne elegancije u novom domaćem brendu koji njeguje etičnost u modi

Nakon radnog iskustva u atelieru dizajnera Borisa Pavlina, Ivona Šorša pokrenula je vlastiti brend odjeće koji se zasniva na održivosti i etičnosti.

Nakon radnog iskustva u atelieru dizajnera Borisa Pavlina, Ivona Šorša pokrenula je vlastiti brend odjeće koji se zasniva na održivosti i etičnosti.

Bilo da je riječ o udobnoj pamučnoj majici ili kompleksnom kaputu s mnoštvom detalja, dizajnerica Ivona Šorša (29) svim idejama pristupa s jednakom strašću.

"Volim kombinirati različite stilove i izričaje, no ne volim kombinirati boje tako da je vizualni identitet brenda relativno monokroman. Crna je ipak kraljica stila!", govori Ivona. Za sebe kaže da je oduvijek htjela stvarati odjeću, to je počela i raditi s 15 kao učenica Škole za modu i dizajn, nakon čega je diplomirala modni dizjan na Tekstilno tehnološkom fakultetu.

image
Ivona Šorša, modna dizajnerica i vlasnica brenda Darkona
IVONA SORSA

Unikatnost joj je vrlo važan aspekt, no svjesna je da je teško zadovoljiti potrebe čitavog tržišta. "Budući da su moje odjevne ideje često nekonvencionalne i primjerenije za izlaske ili tematske evente nego za svakodnevno nošenje, osmislila sam koncept 'One-of-a-kind' i 'Three-of-a-kind' ponude - kojima otvaram ponudu širem krugu ljudi dok istovremeno ostajem vjerna sebi", kaže dizajnerica.

“One-of-a-kind” komadi su unikatni, izrađen je jedan jedini takav odjevni komad, koji je često ekstravagantniji od ostatka kolekcije. “Three-of-a-kind” ponuda se odnosi na jedan dizajn izrađen u tri različite veličine.

image
Domaći brend Darkona njeguje kulturu slow fashiona.
IVONA SORSA

Iza brenda stoje snažna etička i moralna načela kojih se drži. Podržava tzv. slow fashion pokret - izrada odjevnih komada u manjim serijama, u adekvatnim radnim uvjetima, od kvalitetnih materijala, s ciljem da odjeća potraje i postane gotovo nezamijenjiva u ormaru. Darkona će uvijek biti cruelty-free, etički nastrojen brend, a objasnila je i što to znači.

"Trudim se uključiti čim više različitih odjevnih veličina u svoje kolekcije, jer mi je inkluzivnost modela od jednake važnosti kao i unikatnost. Cilj mi je stvoriti ponešto za svakoga. U izradi odjeće ne koristim materijale životinjskog porijekla (kožu, svilu, vunu i ostale dlake). Zalažem se za smanjenje tekstilnog otpada i second-hand kupovinu", tvrdi Ivona.

image
Dizajnerica radi po konceptu 'One-of-a-kind' i 'Three-of-a-kind' ponude
IVONA SORSA

Koncept mikro-kolekcija

Nove kolekcije izlaze jednom do dvaput mjesečno i nisu nužno vezane za standardnu proljeće/ljeto, jesen/zima modnu doktrinu. Materijale pretežno kupuje u zagrebačkim trgovinama tkaninama. Darkona nastaje u kućnom radnom prostoru, a kompletan proces izrade svakog komada, od ideje do realizacije, radi sama.

image
Modeli su ili unikati ili napravljeni u mikro-serijama.
MV PHOTO

"Naravno, nadam se da ću u budućnosti moći imati pomoć, no trenutno sam one-woman brand", kazala je mlada dizajnerica i dodala kako je vlastiti brand htjela pokrenuti oduvijek. Za vrijeme fakulteta također je radila odjeću i asesoare, izlagala je na različitim klupskim događanjima, za grupne i samostalne revije bila je i nagrađivana. Nakon diplome godinu je dana brusila zanat u ateljeu Borisa Pavlina, nakon čega se odvažila pokrenuti vlastiti brend. Sve njezine kreacije mogu se vidjeti na društvenim mrežama i webshopu.

image
Darkona nudi komade i za muškarce i za žene.
IVONA SORSA

Koncept Dark-ona, Dark-on i Dark-ono je igra riječima koja sugerira opis brenda - mračna estetika za žene i muškarce.

"Odjeća koju danas kupujemo trebala biti kombinacija potrebe, kvalitete i estetike, te da bi trebala sadržavati najbolje od svega; biti izdržljiva i trajna, ali također i (nama) privlačna. Darkona nudi komadić mračne elegancije i drugačijeg pogleda na odijevanje. Kada dođe do savršene fuzije odjevnog komada i osobe koja ga nosi, na način da jedno drugo nadopunjuju, moj cilj je ostvaren", zaključila je Ivona.

Čitajte i:

Hrabrim korakom naprijed: Otvoren salon dizajnerice koju godinama obožavaju domaće glumice

Tri Zagrepčanke u četrdesetima udružile kreativne snage i pokrenule modni brand

Holi Coast: 'Ne želimo se zatrpavati balama materijala, ulažemo u fine tkanine iz lokalnih dućana'

Linker
17. studeni 2024 06:08