Isplati li se kupovati online? Odgovor na ovo pitanje definitivno je ‘da‘, ali samo ako znate kako izbjeći zamke digitalne kupovine, u čemu vam može pomoći moje bogato iskustvo online shoppinga koje je započelo tamo negdje prije 10 godina...
Online shopping, uh, gdje da počnem... Dok mu neki još uvijek odolijevaju (mislim, ne razumijem, kako, zašto?), drugi su već poveći eksperti u naručivanju kojekakvih krpica, kozmetike, tehnike, pa čak i hrane preko interneta. Među njima sam i ja, ali odmah da napomenem - zato što kupujem online, ne znači da ne uživam u kupovini u fizičkim trgovinama. No, u ovom tekstu nije riječ o potonjem, nego upravo o užitku i prednostima online shoppinga. Pa krenimo redom:
Moje virtualno shopping iskustvo počelo je otprilike prije 10,11 godina, možda i više, kada sam s prvim studentskim poslom dobila i kreditnu karticu. Online kupovina u Hrvatskoj tada se tek zahuktavala ili se meni iz moje perspektive barem tako činilo. Tada sam intenzivno učila i istraživala o čarima kozmetike te sam silno željela isprobati one proizvode koji se nisu mogli kupiti kod nas. Ipak, bilo me strah naručiti bilo što jer tko mi može garantirati da će stići do mene?
Probijanje leda
Iako nisam probila led s naručivanjem kozmetike, odvažila sam se napraviti prvu narudžbu. Jako dobro je se sjećam - bio je to komad bižuterije s Ebaya koji, kada sam ga ugledala u poštanskom sandučiću, nitko tada nije bio sretniji od mene. "Ajmeeee, stigao je!!!", povikala sam kad sam otvorila ono mnogima privlačno pakiranje s mjehurićima (koje sam potom revno postiskala).
I tada više ništa nije bilo isto. Naručivala sam većinom gluposti gotovo svaki dan, a moj poštar je lagano gubio živce jer mi je stalno morao nositi paketiće uz svu ostalu poštu.
"Opet si naručivala?", upitao me po sto-i-prvi put, na što bih mu se, vidno posramljena, samo nasmijala i pomislila si da ne shvaća taj gušt. Uostalom, sa svojim novcem mogu raditi što god želim. Istog mišljenja sam i danas, no neke stvari su se tijekom godina ipak promijenile, no o tome malo kasnije.
Negativna iskustva su zapravo poželjna
Svakome se kad tad dogodilo da je naručio neku glupost, nešto što mu uopće ne treba, ali ju je ipak 'morao' imati. Ako ste i vi pionir ili pionirka online shoppinga, vjerojatno vam se barem jednom (ako nije, svaka čast) dogodilo da vam neka narudžba nije stigla ili vam je stiglo nešto potpuno deseto. Samo se sjetite onih vrlo smiješnih, ali istovremeno i žalosnih fotografija kada su žene s opskurnih stranica naručivale vjenčanice ili svečane haljine, a ono što im je došlo na adresu, ne bi ni 'pas s maslom pojeo'.
Takve frustracije sam i sama iskusila, iako ne toliko ekstremne. Najnegativnije iskustvo dogodilo mi se zapravo nedavno s naručivanjem garniture za terasu. Iako je na fotografijama izgledala gotovo pa savršeno, dečko i ja smo se pošteno namučili dok smo je sastavili. Naime, rupe za vijke na oba dijela garniture nisu bile paralelno izbušene pa ih nikako nismo mogli dobro spojiti. Sada bar znamo odakle više nećemo naručivati.
Odlična pogodnost
No, u mojoj shopping prošlosti pozitivna iskustva uvijek su nadjačala negativna. Jedan od glavnih razloga zašto volim kupovati online je praktičnost i brzina (a priznajem da volim i to slatko iščekivanje paketa), a povrh svega je i sigurnost. Sve online narudžbe u samo nekoliko jednostavnih koraka plaćam svojom debitnom Mastercard® karticom koja ove jeseni nudi odličnu opciju povrata dijela novca koja mi je itekako dobro došla. Kako ona, dakle, funkcionira?
Za ostvarivanje povrata novca potrebno je unutar jednog mjeseca obaviti minimalno pet online kupnji preko interneta u ukupnom minimalnom iznosu od 1000 kuna. Super je što možete shoppingirati i kod stranih i kod domaćih trgovaca, važno je samo da imate Mastercard karticu koje izdaju sljedeće banke: Addiko Bank Hrvatska, OTP banka, Raiffeisenbank Hrvatska i Podravska banka. Ova mogućnost povrata vrijedi do kraja studenog.
Za ukupni iznos od 1000 kuna kroz 5 transakcija u studenom, dobivate 50 kuna natrag za taj mjesec, i to automatski, ne morate ništa posebno ugovarati.
Još jedna prednost jest da i za plaćanje u ratama dobivate povrat novca, ali važno je zapamtiti da se transakcija koja se plaća u ratama računa samo jednom, neovisno o broju rata, i to u mjesecu u kojem je transakcija napravljena. Osim toga, uopće nije važno kojim uređajem plaćate ono što naručujete, prolazi sve - mobilni uređaj, pametni sat, računalo ili tablet. Plaćanje se vrši preko interneta, odnosno na web shopovima ili na portalima ili u aplikacijama izdavatelja komunalnih računa.
Savjeti za siguran online shopping
Sve su to vrijedna iskustva bez kojih ne bismo naučili trikove online shoppinga koji su nam itekako dobro došli u proteklih dvije godine. Mnoga istraživanja su potvrdila da se zbog pandemije koronavirusa zauvijek promijenio način na koji kupujemo. Drugim riječima, pandemija je ubrzala pomak prema digitalnom svijetu. Čak i oni koji nikada prije nisu kupovali na internetu, morali su zakoračiti u taj svijet i vrlo brzo se snaći ako nisu željeli biti zakinuti za neke, pa čak i osnovne stvari za život.
Dok se, vjerujem, krećemo prema oporavku od nenadanih okolnosti, moram priznati da sam se i sama 'opametila' pa ne kupujem više toliko impulzivno, već promišljeno, a u tome mi puno olakšava Mastercard kartica jer je sigurna, brza, praktična i jednostavna.
Tijekom godina skupila sam razne trikove, kako kroz vlastito iskustvo, tako i konstantnim istraživanjem što je dobro i sigurno, a što nije. Ako ste u svemu ovome tek početnik, prije nego napravite svoju prvu narudžbu, na umu imajte sljedeće:
Provjerite odakle naručujete
Prvo i osnovno, temeljito proučite stranice i web shopove na kojima mislite napraviti narudžbu. Na popularnim shopping platformama poput Ebaya ili AliExpressa mogu se kriti i prevaranti pa pročitajte recenzije drugih kupaca je li neki trgovac pouzdan. Isto tako, ako na nekoj stranici nema informacija o vlasniku, lokaciji sjedišta tvrtke, OIB-u, e-mail adresi i ostalome, tamo ne kupujte! To se posebno odnosi na 'trgovine' koje imaju samo Facebook i Instagram profil, ali ne i službenu stranicu. Dakle, sve provjerite i čitajte komentare drugih kupaca da ne nasjednete na prevaru.
Koristite se sigurnim načinima plaćanja
Druga važna stvar je plaćanje, pri kojem morate isto tako biti vrlo oprezni. Pouzeće nije najpraktičnije jer ne možemo znati hoćemo li biti kod kuće kada stigne naručeno pa je plaćanje debitnim i kreditnim karticama najbolja opcija. S Mastercard karticom plaćanje je sigurno jer je svaka transakcija zaštićena jedinstvenom enkripcijom.
Besplatna poštarina može biti zamka
Ako ste napravili narudžbu i krenete je platiti, no primijetite obavijest da vam nedostaje toliko i toliko do besplatne poštarine, sigurno ćete doći u napast uzeti još nešto. No, u tome i jest zamka jer ćete vrlo vjerojatno potrošiti na ono što vam zapravo ne treba samo kako biste dobili besplatnu poštarinu. Taj dodatan iznos može čak premašivati iznos poštarine, čime zapravo trošite više, a to je ono što svaki trgovac priželjkuje.
Pratite rasprodaje i popuste
Nevjerojatno se mnogo može uštedjeti ako pratite rasprodaje i popuste. Kako biste bili uvijek informirani i konačno ugrabili taj gadget ili krpicu koju već mjesecima gledate i to po povoljnijoj cijeni, pretplatite se na newslettere vaših omiljenih online trgovina. Uskoro nam stiže popularni Black Friday (26. studenog 2021.) i Cyber Monday (29. studenog 2021.) tijekom kojih možete ostvariti sjajne popuste u raznim trgovinama. Sretno i pametno u online shoppingu!
Promocija povrata novca uključuje debitne Mastercard kartice odabranih banaka i traje do 30. studenog 2021.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....