MATTIA AQUILA
Strast i kreativnost

Patrick Frey je s 22 godine preuzeo obiteljski posao i postao svjetski autoritet za tkanine i uzorke

Vlasnik najpoznatije francuske tvrtke za luksuzno uređenje doma čije znanje koriste vodeći svjetski muzeji - ekskluzivno za Gloriju piše o bogatoj ostavštini koju je sačuvao svojim unucima.

Vlasnik najpoznatije francuske tvrtke za luksuzno uređenje doma čije znanje koriste vodeći svjetski muzeji - ekskluzivno za Gloriju piše o bogatoj ostavštini koju je sačuvao svojim unucima.

Ponekad u krevetu, dok čekam da mi san dođe na oči, razmišljam jesam li uopće radio i jedan dan u životu - iako sam proteklih četrdeset godina sve svoje vrijeme i energiju uložio u tvrtku Pierre Frey. Bile su mi samo 22 godine kad mi je otac povjerio vođenje tvrtke koja nosi njegovo ime. Uživao sam u svakom trenutku svog života, u strasti, znatiželji, zadovoljstvu i sreći koji su pobijedili sve povremene nezgode i neugodnosti koje donosi tako odgovoran posao. Rođen sam u znaku Riba, volim svoju ženu, djecu i unučad, vjeran sam svojim prijateljima i uvijek se trudim sve napraviti najbolje što mogu.

A najbolji način da unucima prenesem svoju životnu priču i sve što sam stvorio je - knjiga. Skromno sam očekivao da će to biti neki manji format, ali jedna je misao vodila drugoj i pretvorila se u veliku knjigu o životnom stilu. Urednici izdavačke kuće Flammarion umnogome su mi pomogli. Zaista je teško bilo odvojiti svoj život od brenda Pierre Frey, jer sam u njega toliko uronjen još od najranijeg djetinjstva.

image

Nekadašnji uzorak s tkaninama kojima se krajem 18. stoljeća prekrivao krevet s baldahinom iz arhive je preslikan i novu, modernu kolekciju

MATTIA AQUILA
image
MATTIA AQUILA
image
MATTIA AQUILA

Na moj odgoj i moje viđenje svijeta uvelike je utjecala moja majka, talentirana umjetnica i kći poznatog dekoratera i dizajnera namještaja Renéa Proua. Moj je djed osmislio brojne luksuzne interijere brodova i vlakova 20-ih i 30-ih godina prošlog stoljeća. Bio je silno duhovit i nepredvidiv, a imao je naviku - koju je prenio i na moju majku - da stalno preuređuje svoj dom. Stalno bi premještao namještaj i slike po kući ili mijenjao boju zidova, a iz vedra neba bi spakirao obitelj i preselio je u hotel dok bi se dom renovirao. Poput njega i ja volim premještati stvari, jer mi se čini da ćemo ih, ako sve ostane predugo isto, prestati primjećivati.

Majka je imala jedinstven i pozitivan pogled na život te mi je često znala govoriti da "mnogi gledaju, a malo njih vidi". Naučila me je na svijet gledati na drugačiji način, a dragocjeni trenuci i putovanja na koje me je vodila oblikovali su moju percepciju ljepote i utjecali na pristup dizajnu i kreativnosti. Majka je živjela sretno i aktivno do svoje sto i treće godine.

image

U uredu Patricka Freya ‘oživjeli‘ su brojni legendarni uzorci oslikani na tkaninama

MATTIA AQUILA

Njezina me jedinstvena vizija vodila tijekom cijele karijere, posebno kad sam morao preuzeti umjetničko vodstvo tvrtke Pierre Frey. Mogu reći da je to bio i ključni trenutak mog života. Otac mi je vjerovao iako su, zbog mojih mladih godina, mnogi sumnjali u moje sposobnosti. Upravo me je njegovo silno povjerenje potaknulo da prihvatim izazov.

Otac i majka upoznali su se u djedovoj radionici u koju je mladi Pierre Frey došao po savjet. Samo osam dana kasnije otac je zatražio majčinu ruku. Oboje su već imali brakove iza sebe, a zajedno su živjeli osamnaest godina. Osim mene, dobili su i kćer Martine, koja je još kao dijete umrla zbog liječničke pogreške. Odrastao sam u sjeni oca koji je zbog gubitka kćeri postao duboko melankoličan, a to je bio i razlog da se brak mojih roditelja raspao.

S dvadeset godina otišao sam studirati u New York i potpuno se zaljubio u taj grad - i jednu djevojku. No, očeva povratna karta natjerala me da se odmah vratim. Na izlasku iz vlaka otac mi je rekao da očekuje da ću već u ponedjeljak u 8.30 biti na poslu.

image
MATTIA AQUILA
image
MATTIA AQUILA

Otac je tada imao 66 godina i 50 godina teškog rada iza sebe. Želio me je što prije uvesti u dobro uhodani posao kako bi zlatna slova na vratima njegove poslovne zgrade još dugo tamo stajala.

Isprva me uputio u poslovanje tvrtke, a nakon šest mjeseci dozvolio mi je i da dizajniram tkanine. Prepuštao mi je sve više poslova i odluka u strahu da se ne vratim u Ameriku.

Otac bi se svako jutro ukrcao u autobus 52, stigao u ured točno u 10 sati i ostajao do 17.30. Iako nije imao nikakvu funkciju, i dalje je imao moralnu vlast. Volio je razgovarati s radnicima, pregle­davati zbirke i davati poneki savjet.

U znak zahvalnosti godine 1991. našoj sam tvrtki pridružio legendarnu manufakturu Braquenié, koju je nekoć iznimno cijenila Mariju Antoanetu. Mnogo više od komercijalne transakcije, ova akvizicija predstavljala je duboku vezu s poviješću i baštinom koju sam želio sačuvati i oživiti.

image
MATTIA AQUILA
image
MATTIA AQUILA

Istim sam se povodom vodio i kad sam preuzeo vođenje jednog od prvih francuskih proizvođača namještaja, a zatim i Maison Le Manach, specijaliziran za tiskane tkanine iz 18. stoljeća, žakarda po mjeri i ručnom tkanju. Tvrtki sam pripojio i manufakturu Thorp iz Londona, gdje se ručno oslikavaju tkanine i tapete po želji, a čija je tehnika tiska na drvo ostala identična onoj iz 18. stoljeća. Moja posljednja akvizicija Zuber, najstariji proizvođač tapeta na svijetu, osnovana je 1767., a njezini čuveni panoramski krajolici nastavit će se i dalje oslikavati tradicionalnim tehnikama.

No, nemojte me krivo shvatiti, ja se ne smatram vlasnikom ovih manufaktura. Ja sam samo posrednik u prenošenju znanja i iskustva. Stručnjak koji ih - sa svojim iskustvom i unesenom strašću - prenosim budućim generacijama!

Linker
16. studeni 2024 00:51