NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX
BUSINESS PRIČA

One su predvodnice inovacije i transformacije globalne vizije BAT-a: Upoznajte žene na vodećim pozicijama multinacionalne kompanije

Ivana Miljan Tremac (Head of Marketing Adria), Zora Ilić (Adria Head of CORA) i Danica Vojinović Topalović (Head of Finance Adria) iz tvrtke BAT otkrile su kako je raditi u multinacionalnoj kompaniji koja konstantno napreduje, razvija se i ulaže u tehnološke inovacije.

Ivana Miljan Tremac (Head of Marketing Adria), Zora Ilić (Adria Head of CORA) i Danica Vojinović Topalović (Head of Finance Adria) iz tvrtke BAT otkrile su kako je raditi u multinacionalnoj kompaniji koja konstantno napreduje, razvija se i ulaže u tehnološke inovacije.

Inovacije i napredak tehnologije ključni su pokretači promjena. Kompanije se prilagođavaju potrebama korisnika koristeći modernu tehnologiju i prednosti koje ona donosi. Jednako je i u duhanskoj industriji. BAT je, u kontekstu globalne transformacije prema “Boljem sutra” (A Better Tomorrow™) kojoj je cilj izgradnja bezdimnog svijeta u kojem odrasli pušači prelaze s cigareta na manje štetne alternative, uložio više od 1,4 milijarde eura u razvoj i istraživanje proizvoda novih kategorija. Dosadašnja istraživanja ukazuju na to da proizvodi novih kategorija - e-cigarete, grijani duhanski proizvodi te nikotinske vrećice, sadrže manje štetnih tvari nego cigarete.

BAT je jedan od najvećih stranih privatnih investitora u Hrvatsku, koji kontinuirano investira u izvozno orijentiranu proizvodnju, povećava broj radnih mjesta i ima pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo. Adria klaster jedan je od predvodnika globalne transformacije grupe. Osim cigareta, BAT je prisutan s e-cigaretama brenda Vuse, nikotinskim vrećicama VELO i grijanim duhanskim proizvodima glo™, odnosno novim, modernim uređajem Hyper Air koji se koristi s brendovima duhanskih stickova neo™ i bezduhanskih stickova veo™. Razgovarali smo sa ženama na vodećim pozicijama u BAT-u. Zora Ilić, Ivana Miljan Tremac i Danica Vojinović Topalović ispričale su svoje iskustvo kako je raditi u multinacionalnoj kompaniji koja konstantno napreduje, razvija se i ulaže u tehnološke inovacije. Svima im je zajedničko da svoje timove smatraju svojim prijateljima, pa čak i drugom obitelji. S obzirom na dinamiku posla u multinacionalnom okruženju, navode da su ljudi s kojima rade jedna od najvažnijih karika razvoja njihova profesionalnog puta.

Svima im je zajedničko da svoje timove smatraju svojim prijateljima, pa čak i drugom obitelji

Marketing odjelu Ivana Miljan Tremac pridružila se prije sedam godina, kada je bila zadužena za izgradnju novih kategorija duhanskih proizvoda za tržišta Adria klastera koji pokriva osam zemalja. Danas je članica uprave i direktorica marketinga za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju i Crnu Goru. Koliko se marketing promijenio u ovih sedam godina i kako ljudi prihvaćaju nove proizvode s obzirom na to da su i tehnološki i po korisničkom iskustvu značajno drugačiji od klasičnih cigareta?

"Kako se razvijaju nove tehnologije u koje konstantno ulažemo, tako se mijenja i naš pristup potrošačima. Svakako moramo naglasiti da su svi naši napori usmjereni punoljetnim, odraslim pušačima koji bi nastavili pušiti, a pruža im se manje rizična opcija. U našoj, vrlo zatvorenoj, reguliranoj industriji u Hrvatskoj nije jednostavno doći do potrošača, ali razvili smo načine koji nam omogućuju da pratimo njihovo zadovoljstvo, potrebe i želje te da im se prilagođavamo. Nove kategorije proizvoda su više gadgeti nego klasičan duhanski proizvod pa je važno osigurati da potrošači razumiju kako se proizvod koristi i koje su njegove prednosti u odnosu na cigarete", istaknula je Ivana.

image

Ivana Miljan Tremac

NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Ivanu je, nakon godina rada u globalnim kompanijama sportskih i kozmetičkih brendova, privukao izazov regulirane industrije koja je u to vrijeme uvidjela potencijal transformacije poslovanja s ciljem izgradnje boljeg sutra. Koncept smanjenja štete od pušenja razvojem manje štetnih alternativnih proizvoda za odrasle pušače čvrsti je fokus cijele grupe. Smanjenje štete je javnozdravstvena strategija koja zamjenjuje jedan proizvod drugim koji ima manju štetnost za korisnika i njegovu okolinu, a cilj takve intervencije je minimiziranje štete za pojedince i šire društvo. Primjenjuje se u više slučajeva, a sve više i za smanjenje štete od pušenja u kojem se kao alternativa koriste bezdimni proizvodi kod kojih nema sagorijevanja duhana, za što je dokazano da čini najveću štetu. No, da bi se postigli takvi rezultati, potreban je uključiv i otvoren dijalog svih dionika, od industrije, preko liječnika pa do regulatora.

Zora Ilić članica je uprave i direktorica za korporativne komunikacije, regulatorne i odnose s državnim tijelima Adria klastera. BAT-u se pridružila prije 12 godina kao direktorica pravnih poslova za Srbiju i Crnu Goru. Naime, njezina karijera prije BAT-a obuhvaćala je važne pozicije u Ministarstvu financija i Ministarstvu ekonomije u Srbiji te je sudjelovala u nekim od najvećih privatizacijskih projekata. Također, u Hrvatskoj je kao članica BAT-ova pregovaračkog tima sudjelovala prilikom preuzimanja Tvornice duhana Rovinj. Zora ističe kako je važno kvalitetnom regulacijom poduprijeti nastojanja industrije.

image

Zora Ilić

NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

"BAT snažno podržava napore na smanjenju stope pušenja i povezanih zdravstvenih utjecaja. Uz nas koji mnogo investiramo u razvoj bezdimnih proizvoda kako bismo odraslim pušačima osigurali adekvatnu alternativu, važnu ulogu na tom putu imaju i regulatori. Mi diljem Adria klastera koji uključuje osam zemalja - Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Sloveniju, Albaniju i Kosovo, aktivno sudjelujemo u dijalogu i suradnji s nadležnim institucijama, ali i čitavim nizom dionika s kojima dijelimo isti cilj, a to je smanjiti stopu pušenja i s pušenjem povezanih bolesti, s posebnim naglaskom na zaštiti maloljetnika i strožoj kontroli njihova pristupa svim nikotinskim proizvodima. Postoje zemlje koje su u tome uspjele, a jedan od primjera je Švedska, koja je na dobrom putu da postane prva smoke free zemlja u svijetu, što znači da je pušača manje od pet posto. Taj uspjeh Švedske rezultat je prihvaćanja alternativnih proizvoda, s više od 70 posto tržišta bezdimnih proizvoda. Osim Švedske, zemlje koje su uspješno uključile koncept smanjenja štete u svoje regulatorne okvire su Velika Britanija, Novi Zeland…", kaže.

Otvaranje novog inovacijskog centra u Southamptonu označilo je još jednu važnu prekretnicu u transformaciji BAT-a. Objekt vrijedan 30 milijuna funti osnažuje BAT-ove mogućnosti istraživanja i razvoja te potiče rad međufunkcionalnih timova, a investicije u istraživanje i razvoj kontinuirano rastu.

"U Hrvatsku smo do sada uložili više od 700 milijuna eura, najviše u proizvodnju bezdimnih proizvoda s obzirom na to da smo jedini proizvođač duhanskih proizvoda u Hrvatskoj. Naša tvornica u Kanfanaru jedna je od najmodernijih u Europi. Na nivou grupe cilj nam je dosegnuti 50 milijuna korisnika bezdimnih proizvoda do 2030. te postati proizvođač pretežno bezdimnih proizvoda do 2035. godine. Nastavno na to, cilj nam je i većinu prihoda osigurati upravo od novih kategorija proizvoda. Sa sigurnošću možemo reći da ćemo ustrajati u svojim naporima, ulagati i istraživati kako bismo korisnicima prepustili odluku da prijeđu na bezdimne proizvode", istaknula je Danica Vojinović Topalović, članica uprave i direktorica financija za Adria klaster, koja posljednjih 20 godina radi u BAT-u. Karijeru je započela kao asistent u financijama gdje je napredovala te je postala direktorica financija za Srbiju i Crnu Goru, a naposljetku i direktorica za svih osam tržišta Adria klastera. Novi izazovi i visoki ciljevi ono su što sve tri sugovornice svakodnevno motivira i pokreće, a strast koju pokazuju kada govore o svojoj ulozi unutar globalne tvrtke ne može se sakriti.

image

Danica Vojinović Topalović

NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Sadržaj nastao u suradnji s BAT-om

Linker
28. listopad 2024 09:30