UNSPLASH
Mathfinitiy

Vaše dijete strahuje od matematike? Profesor Vučić nas uvjerava da nema razloga za to

Ljetna škola matematike u organizaciji Mathfinity centra je prva škola koja ima za cilj popularizaciju matematike te nije samo za nadarene učenike već za sve kojima je potrebna motivacija da shvate važnost učenja matematike.

Ljetna škola matematike u organizaciji Mathfinity centra je prva škola koja ima za cilj popularizaciju matematike te nije samo za nadarene učenike već za sve kojima je potrebna motivacija da shvate važnost učenja matematike.

Krešimir Vučić, pravi je profesorski entuzijast, nakon diplome na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu počeo je raditi u školskom sustavu. Radio je u Petoj gimnaziji te trenutno radi u OŠ Jabukovac u Zagrebu, a Mathfinity centar pokrenuo je 2020. s idejom besplatne poduke za maturante u vrijeme covida. Danas je školu profesionalizirao i doveo ju na najvišu razinu. U svom radu može se pohvaliti mentorstvom učenicima na svim razinama matematičkih natjecanja, a poseban užitak mu pričinja rad u poučavanju nadarenih učenika. Za poseban cilj postavlja popularizaciju matematike, a učenici se nerijetko nakon ispunjenog cilja, vraćaju po još znanja. Od 3. - 7.srpnja održava se Ljetna škola matematike koja je povod ovom razgovoru.

image
Privatna arhiva

Očekuje nas druga ljetna škola matematike u Hrvatskoj. Koji je ovogodišnji cilj?

- Kada smo se prošle godine upustili u projekt ljetne škole matematike nismo znali što možemo uopće očekivati te kakav će biti odaziv prijavljenih učenika. Prvih mjesec dana prijave su išle dosta sporo, ali mi nismo odustajali te smo znali reći da će se škola održati pa iako imali samo pet polaznika jer smo bili svjesni da „naša publika“ nije toliko velika te smo se trudili raznim objavama i tekstovima prikazati da škola nije samo za odlične učenike iz matematike nego za sve one koji žele pronaći motivaciju zašto je učiti. Onda se odjednom dogodila brojka od preko 60 prijavljenih učenika i shvatili smo da radimo dobar posao, što smo vjerujem, opravdali na ljetnoj školi. Ovogodišnji cilj je imati jednako ili više polaznika te na samoj ljetnoj školi imati još više predavača iz raznih struka koji će pokazati važnost učenja matematike i učenike potaknuti na učenje iste.

Što vam se čini, kada kreće zazor od matematike kod učenika?

- Često mislim da učenici već u prvi razred dođu s negativnim stavom prema matematici jer su od svojih starijih braće, sestara, prijatelja slušali kako je matematika teška i dosadna. U svakom slučaju veća odbojnost se rađa već u višim razredima osnovne škole kada matematika već ozbiljno počinje tražiti kontinuirano učenje i rad. Mnogi naši učenici nemaju radne navike i uče u zadnji tren što je možda kod nekih predmeta i moguće, ali s matematikom ne ide baš tako i često kažem da onda dolazi do domino efekta jer jedno neusvojeno gradivo uzrokuje teže usvajanje sljedećeg i onda znamo do čega dolazi.

Koga je ponajviše za „kriviti“?

- Mnogi faktori su uključeni u cijeli taj proces učenja matematike. Bez da ikoga krivim rekao bih da kod učenika treba razvijati radne navike učenja i ne samo matematike već i ostalih predmeta jer u toj dobi to i jeste njihov jedni „posao“. S druge strane smatram da nastavni sadržaji generalno pa i oni iz matematike nisu prilagođeni današnjim učenicima i načinu na koji oni razmišljaju danas te smatram da dosta profesora svoju nastavu priprema na način kako bi to bilo njima zanimljivo, a kada bi došlo do nekih konkretnih promjena u sadržajima od strane onih koji donose kurikulume smatram da bi svima bilo lakše.

Kako se aktivira motivacija kod učenika za matematiku?

- Smatram da učenicima treba prezentirati matematiku na način koji je njima blizak i u cijelom tom procesu pokazati važnost učenja matematike za život. Istraživačka nastava, na principu od laganijih do težih primjera gdje oni samo istražuju i otkrivaju pravilnosti pokazalo mi je da ih jako motivira te da im daje osjećaj da su nešto sami napravili i otkrili.

Koje sve različite metode poučavanja pružate?

- Na ljetnoj školi matematike susrest ćemo se s mnogim metodama poučavanja počevši od predavanja, do grupnih i individualnih radova učenika gdje će rješavati zadane probleme i te iste prezentirati ostatku učenika gdje potičemo kritičko razmišljanje i rasprave o dobivenim rješenjima.

image
Privatna arhiva

Što ponajbolje razvija matematičko mišljenje i matematičke kompetencije?

- U mojem iskustvu najbolje za poticanje matematičkog mišljenja te u konačnici samih matematičkih kompetencija pokazala se istraživačka nastava tj. nastava u kojoj učenicima nije sve dano na pladnju gdje su samo pasivni slušači i prepisivači zaključaka nego nastava koje je orijentirana prema njima u kojoj su oni nositelji nastavnog procesa i donositelji zaključaka.

Kakva još predavanja pripremate?

- Kao i lani cilj nam je dovesti što više predavača iz različitih sektora kako bismo učenicima pokazali kolika je rasprostranjenost matematike u raznim zanimanjima te kako je njeno učenje ključno u mnogim zanimanjima budućnosti pogotovo sada kada smo došli u eru umjetne inteligencije koja pomalo zastrašujuće može zamijeniti mnoga ljudska radna mjesta. Učenicima želimo pokazati kako je matematika ključna u toj „borbi“ te da znanjem matematike mi možemo biti ti koji će upravljati.

24. prosinac 2024 18:20