Anja Matković

 BORIS KOVAČEV CROPIX
Ususret SFF-u

Film glumice i scenaristice Anje Matković otvara Sarajevo: "Priča je to primarno o identitetu, o potrebi za pripadanjem..."

Prije glumačke karijere Zagrepčanka Anja Matković bila je uspješna skijašica i nesuđena pravnica, a danas, osim što ima glavnu ulogu, supotpisuje scenarij za film ‘Nakon ljeta‘ redatelja Danisa Tanovića koji će 16. kolovoza otvoriti Sarajevski filmski festival.

Prije glumačke karijere Zagrepčanka Anja Matković bila je uspješna skijašica i nesuđena pravnica, a danas, osim što ima glavnu ulogu, supotpisuje scenarij za film ‘Nakon ljeta‘ redatelja Danisa Tanovića koji će 16. kolovoza otvoriti Sarajevski filmski festival.

Zagrebačka glumica Anja Matković (37) nije mogla ni zamisliti da će film u kojem ima glavnu ulogu te supotpisuje scenarij otvoriti 30. Sarajevski filmski festival što se održava od 16. do 23. kolovoza. Riječ je o filmu "Nakon ljeta" u režiji Danisa Tanovića, a uz Anju glume još Goran Navojec, Uliks Fehmiu, pjevač benda Zoster Mario Knezović, Marija Škaričić te Luka Juričić. Do ovog nevjerojatnog filmskog projekta jednim je dijelom došlo i "slučajno", ali i zahvaljujući predanosti i disciplini koju je ova talentirana glumica iznijela.

image

Danis Tanović

DJORDJE BOSKOVIC

"Danis je planirao jedan projekt sa mnom koji i dalje čeka na svoju realizaciju, pa mi je u međuvremenu ponudio ulogu u filmu ‘Deset u pola‘ gdje sam igrala zagrebačku food blogericu. Već sam u to vrijeme krenula razvijati ideju scenarija za film ‘Nakon ljeta‘. Vrlo jednostavno sam pristupila tom projektu - proučila sam uvjete, zatražila financiranje i raspisala sinopsis. Kada se završavala prva ruka scenarija, nazvala sam Danisa i zamolila ga da pročita, a nakon toga sam razgovarala s producentima Lanom i Borisom Matićem. Danisu je oduvijek bila želja snimati film na otoku. Krenuli smo raditi na scenariju i na natječaju smo dobili sredstva od HAVC-a za snimanje filma. U koprodukciju su se uključile Srbija, Slovenija, BiH i Rumunjska. Prošle jeseni smo u Šepurinama na otoku Prviću krenuli sa snimanjem koje je trajalo oko mjesec dana", kaže Anja.

image

Goran Navojec

Tanovićev film je komična drama o mladoj ženi Maji koja dolazi na udaljeni otok kako bi riješila pitanje nasljedstva. U vrtlogu novonastalih emocija, kroz niz nepredviđenih situacija, ona će se suočiti s pitanjima iz svoje prošlosti. Potraga za nasljedstvom postaje potraga za vlastitim identitetom, ali i oprostom.

"Priča je to primarno o identitetu, o potrebi za pripadanjem u svijetu. Riječ je o egzistencijalnoj pripovijesti koja zahtijeva suočavanje s neriješenim dijelovima prošlosti", opisuje Anja radnju filma, koji će najesen imati i nekoliko hrvatskih premijera - od otoka do glavnog grada.

image

Anja Matković

U trenutku kada se dohvatila scenarističkog posla, bolje je počela razumijevati svoj primarni, glumački posao, a svakako i onaj spisateljski.

"Pisanjem scenarija sam, iako inicijalno svjesna da pišem za sebe i svoje kolege, paralelno počela i više shvaćati pisce i scenariste. Pisanje zaista nije lagan posao. Zahtijeva, kao i gluma, apsolutnu uronjenost, povjerenje i ljubav. Moja misao vodilja bila je da je manje više i da se ne mora sve reći. Strukturu je dao moj koscenarist Nikola Kuprešanin bez kojeg ovo sve ne bi bilo tako lako izvedivo", govori Anja, koja je uživala snimati s glumačkim kolegama.

image
BORIS KOVAČEV CROPIX

A njezin glumački put bio je veoma neobičan i zanimljiv. Anja je odrasla je na Šalati uz dva starija brata, Petra i Ivu, završila je gimnaziju Tituš Brezovački i vrlo se predano, još od malih nogu, bavila skijanjem. Iako joj je taj sport bio prva ljubav, zbog učestalih ozljeda morala je prekinuti sa skijanjem. Prvo je upisala studij prava, a u pauzama i bježanjima od učenja počela je intenzivno odlaziti u kazalište. I shvatila je da, uz to što uživa kao gledateljica, sve jasnije osjeća želju da bude na pozornici. I tako se rodila ljubav prema glumi. Prva adresa su bile knjižnice u kojima je mahnito počela čitati dramsku literaturu, a onda je shvatila da bi možda mogla upisati studij glume.

image

Uliks Fehmiu i Anja Matković

"Duboko sam zaglibila u alpsko skijanje i u to vrijeme, kada sam počela voziti FIS utrke, krenule su i ozbiljnije ozljede. Znala sam da više neću moći trenirati. Bila sam izvanredni student na pravu i taj mi je status ostavljao mnogo vremena za moje druge interese. Kazalište je bilo taj interes, pa sam pronašla informacije za upis na Akademiju i krenula s pripremama. Mlađe kolege su mi preporučile da bi me svakako netko trebao poslušati prije prijamnog ispita. Jedna mi je kolegica preporučila Kseniju Marinković pa sam joj se javila. Našle smo se u ZKM-u gdje me poslušala, rekla mi da nema vremena i dala mi kontakt Urše Raukar kojoj je duhovito prepričala da ono što sam pripremila ništa ne valja, ali da u meni nešto ima. Urša je, poput majke, sa mnom radila s puno pažnje i ljubavi. Na prijamnom mi je dodatno Boris Svrtan dao izvrsne upute koje sam shvatila doslovno, kao skijašku rutu. Iz prve sam upala", prisjeća se glumica.

image
BORIS KOVAČEV CROPIX

No, nakon idiličnog studija glume uslijedilo je manje idilično razdoblje. Znaju to svi koji se nalaze u statusu slobodnjaka, gaže se prihvaćaju na sve strane, neovisno o tome koliko određeni projekt osjećaš ili ne.

"Ostala sam slobodna umjetnica i radila sam za Exit, Knap, Malu scenu, teatar &TD, zagrebački HNK, a paralelno mi se otvarao filmski i TV svijet. Glumila sam u serijama "Počivali u miru", "Novine", "Pogrešan čovjek", "Nestali" te imala niz epizodnih gostovanja u mnogim projektima. I nisam požalila", iskrena je glumica.

image
BORIS KOVAČEV CROPIX

I upravo zbog toga je ovaj projekt s Tanovićem tako važan, jer je na naplatu došao njezin rad i trud. Iako je ovaj film u malom dijelu i autobiografski inspiriran, to je gotovo pa nevažno.

"Autobiografskih elemenata ima, ali oni su do te mjere fikcionalizirani da su postali nevažni za spominjati. Svi mi, kad bismo se zagledali u svoje živote, imali smo neke slične priče. Učiti svoj tekst zapravo je bilo teško, a i dosta se mijenjao, za nekim izbačenim dijelovima sam čak i patila. Taj proces je trajao više od godinu i pol i finalna ruka je bila najteža. Sve ono izbačeno i dalje mi je bilo u glavi. Ali, evo, svladano je i sad ostaje na publici da donese svoj finalni sud", kaže Anja Matković.

Linker
10. studeni 2024 04:20