PETRA MIKSIK
OLFAKTIVNI DOŽIVLJAJ

Mirisni rituali Nike Turković: Kad god nanjušim taj parfem, preplavi me nježnost

Unatoč krizi, ove će godine biti lansirano 80-ak novih parfema, a oni vizualno prozračni te sadržajno ‘zeleni’ uklapaju se u olfaktivni ukus pjevačice Nike Turković, koja ih rado nanosi na svježe opranu kosu.

Unatoč krizi, ove će godine biti lansirano 80-ak novih parfema, a oni vizualno prozračni te sadržajno ‘zeleni’ uklapaju se u olfaktivni ukus pjevačice Nike Turković, koja ih rado nanosi na svježe opranu kosu.

Nekoga zapamtim po pogledu, nekoga po boji glasa, a često ljude zapamtim po parfemu. Drago mi je kad osjetim fini miris na nekome, tu osobu onda doživljavam kao posebnu i intrigantnu, a pretpostavljam da i ja tako ostavljam dojam na sve one kojima su parfemi važan dio životnog stila, govori zagrebačka pjevačica Nika Turković, koja je s nama podijelila svoja promišljanja o odabiru parfema te otkrila da sama najviše uživa kad zamahne kosom i iza sebe ostavi mirisni trag. Parfem se, kaže, najbolje “prima” i najdulje traje na svježe opranoj kosi i stoga je nanošenje mirisa nakon sušenja - njen neizostavan ritual.

Da je 25-godišnja Nika slaba na profinjene parfeme javna je tajna i zbog toga je odabrana za zaštitno lice nove toaletne vode brenda Authentic Beauty Concept - koja se nanosi i na kosu i na kožu, a svojom modernom formulom savršeno opisuje upravo njen olfaktorni ukus. To je vrlo prozračan miris, zahvaljujući spoju bergamota, limuna, jabuke i lisnatog bilja, a bijelo cvijeće u kombinaciji sa sandalovinom i mošusom daju mu dugotrajnost.

image
Nika Turković zaštitno je lice nove toaletne vode brenda Authentic Beauty Concept
PETRA MIKSIK

- Mojem nosu i karakteru zapravo najviše odgovaraju uniseks mirisi. Naravno, nije uvijek bilo tako. Kao klinka obožavala sam slatkaste note i Avril Lavigne, pa tako i parfemsku vodicu s njenim imenom. Potom sam prešla na puderaste i teške kao što je Chloe Signature, koji danas ne mogu zamisliti na sebi. Tek na faksu, kad sam se do kraja oblikovala kao osoba, shvatila sam i kakav bi trebao biti moj stil. Tada sam, studirajući u Londonu, otkrila Diptyque Philosykos: to je “moj” miris, koji me najbolje opisuje. Uniseks, drvenast i svjež, sa smokvom kao dominantnom notom koja me doslovce dira u srce - govori mlada pjevačica, dodajući da danas itekako osjeća razliku između niche i “konfekcijskih” mirisa te da daje prednost ovim prvima jer su posebni, spajaju naizgled nespojivo i uvijek nude zanimljiv pristup čak i običnim mirisnim notama.

image
Nika je kao klinka obožavala slatkaste note i Avril Lavigne, pa tako i parfemsku vodicu s njenim imenom
PETRA MIKSIK

Iako joj je presudan sadržaj bočice, Nika kaže da joj jednako važan i njen izgled. Onaj prizor s gomilom raskošnih, gotovo baroknih flakona u ženskom budoaru danas izgleda pomalo groteskno - moderne mlade žene žele jednostavan, minimalistički dizajn kakav nude parfemski brendovi Byredo, Chanel, Diptyque, Jo Malone, Le Labo... To potvrđuju noviteti koji polako i gotovo sramežljivo u ovo pandemijsko doba pristižu na tržište - osim ABC toaletne vode, vizualno prozračno djeluju i Chanelov “ekskluzivac” Le Lion, Hermesov H24 i This is Us modnog brenda Zadig & Voltaire.

Ovaj posljednji je “no generation” miris, koji briše generacijske razlike, on je “za boomere i zoomere” - a sa svojim modernim spojem sandalovine, pačulija, vanilije i mošusa na koži djeluje poput kašmirskog pulovera, prepoznatljivog odjevnog predmeta modnog brenda Zadig & Voltaire.

U trendu su i mirisne kreacije u kojima dominira bijelo cvijeće - neroli (cvijet gorke naranče), koji je osnovni sastojak Love, don’t be shy - Extreme britanskog Kiliana, ili mirisnica (osmanthus) u Osmanthe Kōdoshān, kreaciji mladog francuskog parfumera Thibauda Crivellija.

image
Nika parfeme rado nanosi na svježe opranu kosu
PETRA MIKSIK

Iako je ovo vrijeme u kojem su prioritet egzistencijalne stvari, čini se da interes za parfeme i dalje postoji - potvrđuje to najava da će do kraja 2021. biti lansirano osamdesetak novih mirisnih kreacija. No, teško je reći hoće li ikoji od njih steći kultni status, odnosno urezati se u opću olfaktivnu memoriju - kao što je jedan miris koji Nika Turković pamti iz svog najranijeg djetinjstva. Ona sama ga nikad nije koristila, ali kad god ga nanjuši, preplavi je nježnost.

- Dolce & Gabbana Light Blue je miris moje mame - kaže - i moje prvo mirisno sjećanje. Kad god ga negdje osjetim, pomislim na more, sunce, sol... na ljubav i na mamu.

Linker
27. studeni 2024 16:33