Milanski tjedan mode ove je godine predstavio i neke zaboravljene brendove koji su još davnih šezdesetih modnim znalcima i trendsetericama izazivali trnce. Jedan od njih je i Mila Schön čije je minimalističke i elegantne komade nosila čak i Jackie Kennedy.
Na ovogodišnjem izdanju Tjedna mode u Milanu ponovno je zasjao brend Mila Schön, ali ovoga puta pod kreativnom palicom Gunna Johanssona, švedskog dizajnera koji već 25 godina djeluje u Italiji i dizajnirao je za brendove Malo i Angona. U svojoj kolekciji za proljeće/ljeto 2020. fokusirao se na kultne boje brenda i dvostruke tkanine koje, kako je rekao, tvore posebno, suptilno raspoloženje.
Povijest ovoga brenda seže još u šezdesete godine, a osnovala ga je modna dizajnerica Mila Schön, rođena 1919. u trogirskoj vlasteoskoj obitelji Nutrizio kao Maria Carmen. Nakon Prvog svjetskog rata, Milini roditelji dobili su talijansko državljanstvo pa su se preselili iz Trogira u Trst. U modi se našla iz puke potrebe jer je pedesetih godina njezin suprug, draguljar Aurelio Schön, bankrotirao pa je Mila bila primorana šivati kreacije za prijateljice kako bi preživjela.
Njega je upoznala u Milanu i kako je rekla novinarki Eugeniji Shepard u intervjuu davne 1967., "bila je samo bogata žena, a tek kad smo se suprug i ja rastali, odlučila sam krenuti u modu". Bila je izrazito sramežljiva, ali to je nije spriječilo da njezin talent primijeti markiz Giovanni Battista Giorgini i pozove je na svoje revije. Ubrzo je s majkom 1958. otvorila butik, a 1965. imala je prvu reviju.
Njezina bezvremenska elegancija privukla joj je mnoge klijentice, među kojima su bile i tadašnje slavne dame poput Jacqueline Bouvier Kennedy i kneginje Lee Radziwill, a perzijsku caricu Farah Dibu privukla je odorama za Iran Air. Magazin Vogue njezine je kreacije jednom usporedio s čistim linijama arhitektonskih zdanja Piera Luigija Nervija, iako neki kažu da je Mila u modnom svijetu kao Agnes Martin u likovnoj umjetnosti.
Ta usporedba se posebno odnosi na njezine vunene kapute. Kako je objasnio Johansson, takvi kaputi mogu se sašiti samo ručno jer se radi o posebnim tkaninama koje je Mila razvijala s prijateljem. "Nisu joj se sviđale svjetlucave podstave jer je željela stvoriti što "čišći" izgled odjeće.", istaknuo je Johansson. Tako je nastao njezin zaštitni znak - dvostruka tkanina u dvije boje.
Mila je obožavala geometrijske uzorke, ali i perlice koje je ručno šivala na odjeću, a njezin dizajn obožavale su i stjuardese talijanske aviokompanije Alitalia za koje je 1969. napravila posebnu kolekciju. Do 1980., Mila je imala nekoliko butika u Italiji, Japanu i SAD-u, a osim odjeće nudila je i torbe, donje rublje, satove, parfeme, kupaće kostime i sunčane naočale. Brend je 1993. preuzeo japanski konglomerat Itochu koji ga je kasnije prodao tvrtki Marielli Burani, a 2007. preuzela ga je talijanska tvrtka Brand Extension.
Na reviji u Milanu, Johansson je novu kolekciju predstavio u posebnoj prostoriji ukrašenoj člancima o Mili i njezinom brendu, a u pozadini se vrtjela snimka njezinog glasa.
Dizajner je, kako je rekao, imao sreće osobno upoznati Milu prije njezine smrti 5. rujna 2008. te je na njega ostavila snažan dojam. "Njezino shvaćanje mode i dizajna bilo je jednostavno - željela je ukloniti sve ono što ju je smetalo te stvoriti ono što je ona smatrala lijepim", rekao je Johansson. "Da smo imali priliku zajedno raditi, sigurno bi se dobro slagali. Bez sumnje", zaključio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....