UFC

Što će Dana White odlučiti? Pred UFC-om je ključna odluka koja će usmjeriti njihov dugoročni put

Dana White

 ANDY ROWLAND/IMAGO SPORTFOTODIENST/PROFIMEDIA Andy Rowland/imago Sportfotodienst/profimedia
Često zanemarujemo ovaj aspekt UFC-ovog poslovanja koji bitno diktira daljnje oblikovanje planetarne MMA scene

Ultimate Fighting Championship (UFC) priprema se za značajnu bitku oko pregovora o televizijskim pravima u Sjedinjenim Američkim Državama, a prema izvješćima, organizacija traži novi ugovor vrijedan više od milijardu dolara godišnje. Ovo predstavlja ogroman iskorak u odnosu na trenutni sporazum s ESPN-om, koji istječe krajem godine.

UFC je 2018. potpisao petogodišnji ugovor s ESPN-om vrijedan milijardu dolara, no kasnije je ugovor produžen i njegova je vrijednost porasla na približno 450 milijuna dolara godišnje. Sada, kako se bliži rok za obnovu, UFC teži osigurati mnogo unosniji ugovor koji bi odražavao njegovu sve veću popularnost i značaj na globalnoj razini.

Iako ESPN izražava interes za nastavak suradnje, suočit će se s velikom konkurencijom. Među glavnim igračima koji žele osigurati prava na emitiranje UFC sadržaja nalaze se Warner Bros. Discovery, YouTube, Netflix i Amazon Prime. Ova snažna konkurencija mogla bi dodatno povećati cijenu prava, što bi značajno koristilo UFC-u i njegovoj matičnoj kompaniji TKO. Trenutno se ESPN i UFC nalaze u ekskluzivnom razdoblju pregovora koje traje do sredine travnja.

Unatoč velikom interesu drugih platformi, predsjednik UFC-a Dana White izjavio je kako je zadovoljan suradnjom s ESPN-om. Govoreći za Bloomberg TV u studenom, White je istaknuo:

“Počeli smo suradnju s ESPN-om prije sedam godina, i u početku je bilo problema. Ali sada ne bih mogao biti sretniji. ESPN je sjajan partner i ne bih imao ništa protiv da ostanemo s njima.”

Ono što UFC-ova prava čini posebno atraktivnima jest činjenica da su rijetka. Za razliku od drugih glavnih američkih sportskih liga, čiji su ugovori osigurani na dugoročnoj osnovi, UFC je jedno od rijetkih prestižnih sportskih prava koja su trenutno dostupna. Primjerice, NBA, NFL i MLB već su zaključili dugoročne ugovore, dok UFC predstavlja jedinstvenu priliku za mreže koje žele proširiti svoje sportske ponude.

Osim toga, partnerstvo između UFC-a i WWE-a, pod okriljem TKO kompanije, dodatno je povećalo vidljivost i vrijednost organizacije. WWE-ov program “Monday Night Raw” nedavno je debitirao na Netflixu, što je otvorilo vrata mogućoj budućoj suradnji između UFC-a i ove streaming platforme. Netflix je već ranije pokazao interes za prijenos uživo sportskih događaja, poput NFL utakmica i boksačkih mečeva, uključujući onaj između Jakea Paula i Mikea Tysona. Istovremeno, Amazon Prime već emitira ONE Championship borilačke večeri u SAD-u, što ga također čini potencijalno snažnim kandidatom.

Jedna od opcija koja se razmatra je podjela prava na emitiranje. Po uzoru na druge glavne sportske lige, ovo bi značilo da se UFC-ovi pay-per-view događaji emitiraju na jednoj platformi, dok bi ostali programi, poput UFC Fight Night večeri, Dana White’s Contender Seriesa i The Ultimate Fightera, bili dostupni na drugim platformama. Ovaj model omogućio bi UFC-u da maksimalizira prihode i istovremeno zadovolji različite skupine gledatelja.

Kako pregovori napreduju, UFC je u povoljnoj poziciji da kapitalizira svoj status jednog od vodećih sportskih brendova u svijetu. S obzirom na veliki interes raznih platformi, organizacija je na dobrom putu da osigura povijesni ugovor. Bez obzira na to ostaje li UFC s ESPN-om ili prelazi na partnera poput Netflixa ili Amazon Primea, novi ugovor o emitiranju značajno će utjecati na njegov daljnji rast i dostupnost gledateljima diljem svijeta.

11. siječanj 2025 23:23