K1 i Boks

Turki ‘dva milijuna gore dole‘ Alalshikh ili kako saudijski moćnik ‘lažira‘ popularnost svojih boksačkih priredbi

Turki Alalshikh

 Pa Images/alamy/alamy/profimedia
Upozoravamo da ove informacije morate uzeti s velikom dozom opreza jer su u organizaciji priredbe sudjelovali desetci poslovnih entiteta

Krajem srpnja, saudijski moćnik Turki Alalshikh, ponosno je najavljivao kako je prva priredba Riyadh Seasona van teritorija njegove rodne Kraljevine uspješno rasprodana. Radilo se o jako kvalitetnom boksačkom aranžmanu koji je svoj epilog dobio kasno navečer 3. kolovoza po lokalnom vremenu Los Angelesa, a sada je svjetska boksačka javnost u posjedu dokumenata koji razotkrivaju njegovu poslovnu politiku.

Međutim, ovu informaciju treba uzeti s velikom dozom opreza koja se direktno oslikava na cijelu saudijsku "politiku shvaćanja" borilačkog sporta.

Prema dokumentu koji je prvi pregledao BoxingScene, a koji je izdao Odjel za zaštitu potrošača u suradnji s Atletskom komisijom Kalifornije, gotovo 4.000 ulaznica za ovaj veliki događaj, Alalshikhov prvi u Sjedinjenim Američkim Državama, podijeljeno je besplatno.

Kako smo već ranije danas izvijestili ukupno 3935 ulaznica za događaj s kapacitetom od 21799 mjesta označeno je kao "izuzete", što znači da je 18,1 posto dostupnih sjedala zapravo podijeljeno besplatno. Organizatori su besplatno podijelili najskuplje ulaznice od 500 dolara, od kojih je 1116 od 3449 dostupnih karata (32,4 posto) dodijeljeno kao gratis ulaznice.

Jednostavnom matematikom dolazimo do brojke od "otpisanih" gotovo dva milijuna dolara, a to je samo pokazatelj kojim novcem barata spomenuti Alalshikh.

Usporedbe radi, spomenuti iznos "otpisanih ulaznica" premašuje gotovo svaki proračun neke boksačke priredbe koja je održana na tlu Kalifornije od početka ove kalendarske godine. Kada smo pogledali službenu legislaturu Atletske komisije Kalifornije i pogledali službeno završno izvješće organizatora, mogli smo primijetiti kako organizator u ovom slučaju opravdava spomenuti postotak "otpisa" kao promocijske troškove no to je u direktni prekršaj prema spomenutoj legislaturi.

Također, ovakav način poslovnih ekshibicija može poslužiti u svrhu pranja novca. No, gotovo smo sigurni kako jedan ozbiljan čovjek poput Turkija Alalshikha ne bi dopustio svojim "nižim" suradnicama da se bave takvim aktivnostima.

Čovjek koji se godinama nalazi na vrhu lanca distribucije boksačkih ulaznica, koji je želio ostati anoniman zbog svoje povezanosti s industrijom, izjavio je za BoxingScene kako mnogi organizatori borbi distribuiraju stotine besplatnih ulaznica kako bi povećali broj prodanih ulaznica i osigurali da se događaj proda – barem nominalno. No, izvor je naglasio da se bilo koji postotak blizu 20 posto smatra značajnom distribucijom besplatnih ulaznica i "pretjeranim" popunjavanjem dvorane što je jasan pokazatelj da nešto s promocijom pojedine priredbe nije dobro.

Pobjednici večeri su definitivno Terence Crawfor, Jose Valenzuela i Martin Bakole koji su ostvarili velike pobjede iako su mnogi sumnjali u njih, a rezultati na blagajnama naglašavaju pitanja koja su se već postavljala o Alalshikhovim taktikama oko događaja i dugoročnoj održivosti boksačkih super priredbi poput ove, održane trećeg dana kolovoza pod pokroviteljstvom Riyadh Seasona.

Mnogi "casual" obožavatelji borilačkih sportova ne shvaćaju koliko je bitna samoodrživost pojedinog projekta, jer nakon određenog staža pojedine organizacije odnosno projekta "pipa" vrlo lako presuši ili izgubi početni entuzijazam.

Linker
03. studeni 2024 09:15