OSTALA BEZ SVEGA

Platila hladnjak 740 eura, produljila jamstvo na 7 godina, a onda je uslijedio šok; "Sigurno nisam jedina koju su tako prevarili!"

Ilustracija

 SHUTTERSTOCK

Kad je kupila ne baš jeftin hladnjak koji je koštao 740 eura, ovoj ženi nije bili ni na kraj pameti da će biti žrtva, kako sama kaže, dobro organizirane prijevare. Uređaj je kupila u velikom trgovačkom lancu bijele tehnike i odlučila se upravo za taj hladnjak zbog produženog jamstva od 7 godina.

"Jamstvo se dobiva registracijom na internetskoj stranici proizvođača. Pomislila sam da je to baš dobro za nas potrošače koji smo elektronski pismeni, nisam bila svjesna da to otvara mogućnost za zlouporabu - koja se meni, nažalost, dogodila", počinje priču prevarena gospođa.

image

Ilustracija

SHUTTERSTOCK

Vjerojatno ne bi ni saznala da je produženo jamstvo samo mamac za kupce da se hladnjak nije pokvario ovog ljeta, neposredno nakon istjeka dvogodišnjeg, osnovnog jamstva. Kad se to dogodilo, prijavila je kvar u trgovini u kojoj je kupila uređaj. Dobila je odgovor da je njezina reklamacija odbijena jer je dvogodišnje jamstvo isteklo. Produženo jamstvo nisu komentirali, piše Kurir, osim što su joj predložili da se konzultira s pružateljem jamstva, proizvođačem hladnjaka koji ima predstavništvo u Srbiji.

"Odmah sam ih kontaktirala, ali su mi vrlo brzo odgovorili da je reklamacija odbijena jer je jamstvo nevažeće - zbog pogrešno upisanog serijskog broja uređaja. Pokušala sam im objasniti da nisam ja ispunjavala zahtjev nego trgovci, ali sam shvatila da je riječ o očiglednom dogovoru kako bi kupac uređaj kupio, ali samo uz zakonsko, dvogodišnje jamstvo. A da taj hladnjak nije imao sedmogodišnje jamstvo, ne bih ga ni kupila, odlučila bih se za neki drugi", pojašnjava ona.

image

Ilustracija

SHUTTERSTOCK

U međuvremenu, dobro je proučila zakone i sigurna je da je ovo organizirana prijevara koja donosi čistu dobit i trgovcu i proizvođaču.

"Oni ne snose troškove popravka, kvar je vjerojatno sistemski programiran kako bi se aktivirao nakon dvije godine. Ne znam zašto bismo ja i ostali kupci trebali biti na gubitku zbog njihove namjerne ili nenamjerne greške. Sigurno nisam jedina koju su prevarili. Obraćala sam se udrugama potrošača, ali bez uspjeha. Šteta koju su mi napravili je ogromna. Da ne govorimo o hrani koja je propala jer je bilo vruće, a ja nisam imala hladnjak", ogorčeno komentira gospođa.

Odlučila je podnijeti prijavu zbog prijevare nadležnom tužilaštvu jer izdavanje lažnog jamstva predstavlja ozbiljniji prekršaj. Kaže i da ovlašteni serviser traži više od 30 eura samo da izađe na teren i utvrdi kvar, pa nije sigurna hoće li uopće popravljati ovaj hladnjak.

image

Ilustracija

SHUTTERSTOCK

Marko Dragić, pravni savjetnik Udruge za zaštitu potrošača Vojvodine, kaže da u konkretnom slučaju razumije razočaranje potrošača, ali da to nije usamljen slučaj:

"U ovakvim slučajevima odgovornost je podijeljena, riječ je o obostranom propustu uzevši u obzir sve navode potrošača. Potrošač je sigurno zakinut, ali uzimajući u obzir potrošačku kulturu i znajući kakvi su nam trgovci - znajući da im je prioritet isključivo zarada a ne zadovoljstvo potrošača - potrebno je sve detaljno pročitati i kontrolirati što trgovac ili serviser napišu, a ne slijepo im vjerovati", savjetuje Dragić.

image

Ilustracija

SHUTTERSTOCK

Kad je riječ o propisima, pojašnjava, zakon se u konkretnom slučaju ne primjenjuje jer je zakonom utvrđeno jamstvo isteklo, a ne postoji način da se nedvojbeno utvrdi čijom je pogreškom došlo do propusta u registraciji produženog jamstva. On kaže da uvijek postoji mogućnost pokretanja privatne tužbe protiv trgovca i servisera, ali i u tom slučaju potrošač mora imati dokaz da je zakinut ne svojom krivnjom.

"Nažalost, ovo je još jedan primjer kod kojeg nailazimo na takozvane ugrađene kvarove. Na takvim se slučajevima u budućnosti mora ozbiljno raditi, s naglaskom na što veću kontrolu i nadzor", zaključuje Dragić.

Istraživanja pokazuju da čak 94 posto građana vjeruje da su uređaji koje smo kupovali prije 20 godina trajali dulje od ovih koje kupujemo danas. Dokazano je da se uređaji najviše kvare između druge i treće godine uporabe, uglavnom nakon istjeka jamstva. Najviše se kvare mobilni telefoni i tableti, slijede printeri, sušilice, strojevi za pranje rublja i prijenosni kompjutori.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. listopad 2024 10:40