Moderne tvrtke već se neko vrijeme trude svojim zaposlenicima kreirati lijepo dizajnirane prostore, kreativno osmišljene urede, zabavne sadržaje, pa čak i sobu za igrice. No, takav koncept uređenja već neko vrijeme, naročito usred i nakon pandemije, nije presudan za dolazak na posao u ured, niti za efikasnost timova. U novouređenom poslovnom prostoru jedne hrvatske IT kompanije nema igrica niti sportskih aktivnosti, a uredi su u potpunosti prilagođeni željama i potrebama njihovih zaposlenika. Riječ je o IT tvrtki Span, čije je prostorije na 6. katu HOTO Towera u Zagrebu uređivala tvrtka specijalizirana za "activity based design" - DC&T.
"Najvažnije nam je bilo stvoriti prostor koji je, ne samo estetski privlačan, već i funkcionalan i prilagodljiv. Kroz primjenu Activity-Based Working koncepta, stvorili smo različite zone koje su optimizirane za različite vrste rada. Na primjer, tihi prostori su dizajnirani za fokusiran rad, dok su otvoreni prostori koncipirani za timsku suradnju i brainstorming. Osim toga, velika pažnja posvećena je održivosti i ekološkoj odgovornosti, kroz korištenje održivih materijala i energetski efikasnih rješenja", ističu Dubravka i Timi Kovačević, konzultanti za uređenje poslovnih interijera i vlasnici tvrtke DC&T.
Dodaju kako je prvi korak nakon briefa s klijentom bio dubinska analiza i istraživanje. Proučavali su kako najbolje iskoristiti prostor u skladu s potrebama i ciljevima tvrtke te se posvetili razumijevanju poslovnih procesa, tehnoloških potreba i kulture tvrtke.
"To u praksi znači da je konzultantski tim imao intenzivnu dvosmjernu komunikaciju s klijentom. Osim redovitih sastanaka s odjelom za ljudske potencijale i voditeljicom Uprave, fokus su stavili na one koji će prostor koristiti, na zaposlenike. Organizirali su radionice s djelatnicima i na taj način dobili dragocjene uvide u njihove potrebe i preferencije, što je dodatno obogatilo konačni dizajn. Ova vrsta uključivanja korisnika nije samo demokratski pristup, već i strateški, jer garantira da će prostor biti optimiziran za stvarne potrebe i radne navike zaposlenika. Ovakav pristup komunikaciji omogućio je brže i efikasnije donošenje odluka, što je bilo ključno za uspjeh projekta u tako kratkom vremenskom okviru, odnosno svega četiri mjeseca", ističu.
Novi dizajn ureda značajno je otvorio prostor i samim time omogućava bolju kolaboraciju među timovima. Želja nije bila zatvoriti zaposlenike u svoje urede, nego ostvariti kontakt s drugim timovima u zajedničkim radnim prostorima i onima za druženje.
"U novom konceptu smo sve to dobili kroz balans privatnosti i uključenosti u tim koji je taj dan u uredu. Radne sobe, sobe za razgovore i zvučne pregrade nadopunjuju funkcionalne potrebe za diskrecijom i mirom te zaokružuju radni prostor u smislenu cjelinu", rekao je Mladen Maras, Spanov Software Solutions Director.
Što se tiče estetike, u uredima prevladava suvremeni i razigrani dizajn osmišljen tako da potiče produktivnost, kreativnost i suradnju. Kolorna paleta kombinira neutralne boje poput bijele i sive s dinamičkim crvenim akcentima, čineći prostor svježim i energičnim. Crvena, kao snažan vizualni identitet, služi za poticanje kreativnosti te osjećaja pripadnosti kroz Spanove boje brenda. Stropovi i zidovi su glatki s minimalističkim obrascima, dok tepih na podu dodaje teksturu i toplinu prostoru. U pogledu osvjetljenja, ugrađena svjetla u stropu osiguravaju ravnomjerno osvjetljenje, dok viseće svjetiljke dodaju dodatnu rasvjetu, pridonoseći modernom i elegantnom dojmu.
Jedan od najupečatljivijih dizajnerskih detalja je osvijetljeni podni element koji može služiti kao navigacijska točka ili dekorativni akcent. Ovaj detalj dodaje futuristički i inovativni dodir dizajnu. Namještaj i oprema također su pažljivo odabrani da podrže funkcionalnost i produktivnost. Prostorni ormarići i ormari za pohranu omogućuju organiziranost i učinkovitost. Transparentne staklene pregrade omogućuju vizualnu povezanost i osjećaj otvorenosti, dok istovremeno pružaju potrebnu privatnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....