COOL MJESTO

Renomirani hrvatski studio Atellior potpisuje uređenje interijera Park Plaze Utrecht

Stilski makeover hotela u Utrechtu u Nizozemskoj. Cilj je bio napraviti preuređenje, a da se ne mora zatvoriti na neko vrijeme te da interijer naposljetku odiše kućnom atmosferom

Renoviranje hotela Park Plaza Utrecht u Nizozemskoj obuhvaćalo je detaljan makeover 120 soba i zajedničkih hotelskih prostorija, a koncept interijera inspiriran je De Stijl grupom, posebice Theo van Doesburgom.

Riječ je o već etabliranom hotelu u centru Utrechta, u neposrednoj blizini glavnog kolodvora. Sama je zgrada iz 70-ih godina i građena je kao hotel.

- To je sedmerokatnica u kojoj su prizemlje i sedmi kat javni prostori hotela, dok su sobe, njih 120, smještene od prvog do šestog kata.

Sve su sobe tlocrtno identične. Posao rekonstrukcije interijera dobili smo početkom 2017. godine. To je bila godina u kojoj se u Nizozemskoj, prvenstveno u Utrechtu, slavila 100. godišnjica pokretanja De Stijla, umjetničkog pokreta koji je nastao tijekom 1920-ih godina. Pokret se također naziva i neoplasticizam ili nova plastična umjetnost. Naziv De Stijl dolazi od nizozemske riječi stil. Začetnici De Stijla Piet Mondrian i Theo van Doesburg, nastojali su izraziti utopijske ideale duševne harmonije i reda. Težili su čistoj apstrakciji i univerzalnosti sa svođenjem na osnovne forme i boje. Pojednostavili su vizualne kompozicije na horizontalne i vertikalne smjerove te koristili osnovne boje crvenu, plavu i žutu, kao i bijelu i crnu. U mnogim radovima iz tog stila vertikalne i horizontalne linije se mimoilaze bez preklapanja - objašnjava tim međunarodnog studija Atellior. Sa svojim uredima u Zagrebu i Londonu, Atellior je poznat po arhitektonskim I projektima hotelskih interijera, a 2017 su dobili projekt renoviranja ovog hotela. Točnije, radili su ga arhitekti Ljerka Kabelka, Kata Gašpar Dulčić i Marin Knežević iz Atelliorovog tima na čelu s Unom Barac i Antom Marićem.

TRENDOVI

- Cilj je investitora bila prvenstveno rekonstrukcija u fazama tako da cijelo vrijeme hotel funkcionira bez zatvaranja te da se na kraju obnove gostima prezentira hotel u novom ruhu s novom pričom. U hotelu pretežno odsjedaju poslovni ljudi te je glavna želja investitora bila stvoriti prostore koji pružaju ugođaj rada od doma kako bi cijeli koncept poslovnog puta učinili ugodnijim - objašnjavaju arhitektice iz studija Atellior i opisuju nam kako je organizirana zgrada hotela.

- U prizemlju se nalaze recepcija s lobbyjem i barom, restoran s izdvojenim private dinning prostorom, teretana i toaleti. U skladu s današnjim trendovima organizacije javnih prostora u hotelima, prostor lobbyja s recepcijom se bez vidljivih granica pretače u prostor bara, a zatim i restorana, potičući na taj način goste da koriste više usluga hotela. Od prvog do šestog kata su smještajne jedinice, njih 120. Sobe se razlikuju po tipu kreveta pa postoje sobe s dvostrukim krevetom (double bedroom) ili razdvojenim krevetima (twin bedroom). Osim te razlike, sve sobe su tlocrtno jednake.

Na sedmom katu su konferencijski sadržaji. Velika konferencijska dvorana može se pregraditi u tri manje dvorane za potrebe manjih događanja. Na istom se katu nalazi još sedam manjih soba za sastanke. Središnji dio je konferencijski lobby koji povezuje sve sobe za sastanke i veliku konferencijsku dvoranu. U središnjem dijelu nalaze se i gender neutral toaleti, što je koncept koji se sve češće projektira za takve prostore te je bio izričita želja investitora - nabraja tim iz studija Atellior.

Inspiracija za kolorit prostorija od prvog do sedmog kata bila je slika nizozemskog umjetnika Thea van Doesburga

Korištene su metalne konstrukcije u crnoj boji, hrastov furnir, obloge s prirodnim kamenom i detalji u mesingu. Nastojalo se luksuzne materijale koristiti na akcentnim mjestima, na kojima mogu ostaviti najveći dojam

FUNKCIJA

Dodaju kako je tijekom rekonstrukcije od prvog do sedmog kata inspiracija za kolorit interijera bila slika “Simultaneous Composition XXIV” Thea van Doesburga.

- Kompozicija je zamišljena tako da neutralne nijanse tople sive u kombinaciji s plavom bojom prevladavaju na zidovima i namještaju s akcentima u žutoj boji. Inspiracija za boje u prizemlju bila je slika “Composition I (Still Life)” Thea van Doesburga. Ponovno se pojavljuju nijanse tople sive boje (zidovi, podovi i obloge zidova), ali ovaj put su plava, žuta i ljubičasta ravnopravne dok se zagasito zelena pojavljuje samo u detaljima. U interijeru su korištene metalne konstrukcije u crnoj boji, hrastov furnir, obloge s prirodnim kamenom i detalji u mesingu. S obzirom na budžet i namjenu, nastojali smo luksuzne materijale koristiti na akcentnim mjestima na kojima mogu ostaviti najveći dojam, pri svemu vodeći računa o funkcionalnosti i načinima održavanja prostora - ističu.

Namještaj za rekonstrukciju hotela ciljano je rađen. Tako je namještaj za sobe po mjeri i prema Atelliorovu dizajnu izrađivala tvrtka Fast, tvornica namještaja iz Poljske. Namještaj za javne prostore izrađivala je, pak, tvrtka Intera iz Nizozemske.

Sobe se razlikuju po tipu kreveta pa postoje sobe s dvostrukim krevetom ili razdvojenim krevetima. Osim te razlike, sve sobe su tlocrtno jednake

PRIČA

Za kraj smo pitali Atelliorov arhitektonski tim što je, prema njihovu mišljenju, važno za osmišljavanje kvalitetnog, lijepog hotela.

- Bitno je prepoznati jedinstven element konteksta u kojem se hotel nalazi te ga prenijeti u prostor kako bi hotel sam ispričao priču gostu o mjestu u kojem se nalazi i njegovim posebnostima. Često su gosti gradskih hotela osobe na poslovnim putovanjima ili na kratkom city breaku, pa se i hotelijeri žele osloniti na brending destinacije kako bi ostavili što upečatljiviji dojam na posjetitelje. Naravno, sve to treba spojiti s očekivanjima investitora s obzirom na budžet, očekivani profil gostiju i namjenu hotela - zaključuju.

Više o radu međunarodnog studija Atellior pogledajte na: atellior.com

Foto: Francisco Paramos

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. listopad 2024 23:31