GRAND BUDAPEST

Osebujni stil Wes Andersona pretočen u apstraktni i zaigrani interijer kafića

 Derek Swalwell
Jean-Pierre Biasol smatra kako su Andersonovi filmovi nezaboravni i čarobni

Filmski svijet filmaša Wesa Andersona odmah je prepoznatljiv po svom idiosinkratičnom ili ako vam je draže pomalo ekscentričnom vizualnom stilu. Ova jedinstvena estetika nadahnula je i dizajn kafića Budapest u Carltonu u Melbourneu, koji prati uspjeh i popularnost kafića Budapest u Chengduu u Kini. Inspiriran Andersonovim pristupom scenografiji, kafić Melbourne maštovit je i izazovan prostor s neobičnim elementima i prirodnom, zemljanom paletom boja koja odražava lokalni dizajnerski senzibilitet. Projekt kafića Budapest potpisuje dizajnerski studio Biasol iz Melbournea koji je 2012. godine osnovao Jean-Pierre Biasol koji u rad svog studija unosi senzibilitet svog talijanskog podrijetla i europsko obrazovanje.

image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell

Jean-Pierre Biasol smatra kako su Andersonovi filmovi nezaboravni i čarobni i u tome se s njime slažemo u potpunosti. Ovaj istaknuti redatelj poznat je po simetriji, detaljima i perspektivama u jednoj točki, a svoje mitske svjetove stvara kroz hirovite setove, žive boje i nostalgični sentiment. Saznajemo kako su u studiju Bisaol proveli iscrpno proučavanje Andersenovog stila tako da bi mogli dizajnirati kafić Budapest u Chengduu, te su samim time razvili dizajnersko iskustvo za kafić u Melbourneu. Kako sami kažu u studiju imaju velik apetit za modernom apstraktnom umjetnošću, dizajnom i gostoljubivošću pa su tako u ovom projektu stvorili impresivno iskustvo prostora poput galerije kroz istraživanje oblika, funkcije i boje.

image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell

U kafiću Budapest uočava se hrabriji pristup elementima dizajna, a opet se optimizira prostor u najvećoj mogućoj mjeri. Sjedeće klupe u obliku luka omotavaju se u prednjem dijelu kafića ispod prostora s dvostrukom visinom te čine zajedničku kulisu s pripadajućim lukovima na zidu i iza šanka, slažući tako zaobljene oblike u namještaju i na zidu stvara se jedna kompaktna uokvirena slika. Stražnji zid krasi usko stubište koje ne vodi nikamo. Još jedno stubište također je uokvireno u zaobljenom udubljenju, potičući korisnike da se uključe u dizajn i zapitaju oko ove neobične, stilizirane slike.

image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell

Dodavanjem lukova i stubišta koji ne vodi nigdje vizualno se smanjuje prostor, ali dizajnerima je to omogućilo maksimalno iskorištavanje utjecaja boje. Prirodna zemljana paleta odiše toplinom, teksturom i karakterom, dok je i dalje u skladu s ružičasto fasadom Andersonovog hotela Grand Budapest. Koristeći tonsku paletu, dizajneri su se poigrali s dubinama boja kako bi istakli neobične elemente i stvorili jedinstveni osjećaj dvodimenzionalnosti. Svjetlije nijanse, poput pijeska i bež boje, u prvom su planu, a tamnije, poput terakote i blijedo narančaste boje čine pozadinu. Zavijene klupe presvučene hrđavo-crvenom bojom daju još veću dubinu boje, dok cijevi uz prednju stranu šanka imaju teksturu i stvaraju kontrast.

image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell
image
Derek Swalwell

Kafići Budapest u Chengduu i Melbourneu imaju istu svrhu, stvaranje sofisticiranog prostora s bogatom paletom i smjelim dizajnom, novi kafić je bezvremenski i suvremen, a opet nudi opuštenu i ugodnu atmosferu i gostoljubivo iskustvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 03:31