Interijer čistih i toplih tonova

Moderan stan po mjeri svih esteta u istočnom dijelu Zagreba

 

Dizajnerica interijera Tina Kurpez iz Studija Karas prihvatila je projekt adaptacije i uređenja obiteljskog doma u istočnom djelu Zagreba. Rezultat? Prekrasan interijer čistih i toplih tonova

Bio je to derutan prostor koji se originalno sastojao od dva odvojena stana na prvom i drugom katu manje zgrade. Otvaranjem međukatne konstrukcije i izgradnjom stepenica povezani su u funkcionalnu cjelinu, odnosno dvoetažni stan koji će jednoj zagrebačkoj obitelji uskoro postati dom. Kako je cijeli koncept prostora bio drastično drugačiji od trenutnog stanja bila je potrebna kompletna rekonstrukcija koja je uključivala i obnovu krova te njegove noseće konstrukcije.

Donja etaža sada je dnevna zona s povezanim prostorom kuhinje, blagovaonice i dnevne sobe s izlazom na prostranu terasu, te kupaonicom ali i garderobom površine oko 10 kvadrata tik uz ulaz u kojoj je smještena perilica rublja kao i gospodarstvo.

Gornja, potkrovna etaža je privatnija i čine ju glavna spavaona s walk-in garderobom, dvije manje sobe, te velika kupaonica.

- Glavna misao vodilja bila je napraviti moderan stan s namještajem čistih linija, ali da bude šarmantan i ugodan za život, a ne hladan. Izvrstan element za postizanje takvog dojma bila je bijela dekorativna ciglica kojom je obložen cijeli zid koji povezuje boravak i blagovaonicu. Ona daje teksturu, a ostavlja prostor čistim. To je bio prvi element koji smo odabrali nakon što je postavljen koncept, a sve ostalo je građeno prema tome - pojasnila je Tina Kurpez, dizajnerica iz Studia Karas prema čijoj ideji je ovaj stan uređen.

Također je istaknula kako nikako nije željela namještaj koji se grupirano pojavljuje u stanu i označava da je neki dio dnevna soba, a drugi blagovaonica te su iz tog razloga po mjeri izrađeni ormarići i duga polica na spomenutom zidu koji objedinjuju prostor i čine ga jedinstvenim kao i podovi obloženi parketom od bijeljenog hrasta.

Ono što ga vizualno ipak razdvaja je kamin čije je ognjište vidljivo s dvije strane.

- Kroz centralni dio prostora prolazi dimnjak. U početku smo ga doživljavali kao nedostatak, no, ispostavilo se da je prednost jer me natjeralo da napravim nešto izvanstandardno. U ovom slučaju to je značilo smjestiti kamin u središte stana i to takav da se koristi iz dvije zone. Iako je početna ideja bila da se ognjište vidi sa sve tri strane, odnosno odmah s ulaza, konačno je ipak kupljen ovaj model - priča Tina.

Sljedeći korak bio je odabrati namještaj, te je za dnevni boravak kupljena sjedeća garnitura Poliform u svijetlo bež nijansi kao i dvije fotelje istog proizvođača u plišu boje petroleja. Uz prozračne zavjese od lana ovi elementi mekih linija u prostor unose teksturu i čine ga ugodnijim i privlačnijim za život. Dodatnu dinamiku daju dva stolića različite veličine i visine iznad kojih su razvedeno postavljene četiri visilice dizajnera Toma Dixona kao i tepih čija se površinska tekstura mijenja korištenjem.

- Ista rasvjeta pojavljuje se i u blagovaoni, no, ovdje je postavljena linearno jer prati ravnu liniju stola. Njihova sjenila su s vanjske strane bijela, a unutrašnjost im je zlatna te se ista kombinacija može primijetiti i na sporednoj rasvjeti uza zid. Vodila sam se principom da sve zone stana ne moraju biti ravnomejrno osvijetljene nego je naglasak na određene segmente. Postoji puno grupa paljenja rasvjete i na svakoj se može podešavati jačina svjetlosti, a tako dobivamo puno bolju kvalitetu korištenja prostora - govori dizajnerica dok nas vodi kroz stan.

Da bi blagovaonica imala više svijetla postojećem prozoru smanjen je parapet kako bi mu se povećala površina, a ravne linije namještaja ovdje su 'razbijene' mekim formama stolaca iz B&B kolekcije dizajnerice Patricie Urquiole, kao i kultnim Eams stolcima.

Isti pristup Tina je primijenila i kod opremanja kuhinje u kojoj su fronte potpuno ravne, a živost unosi neobičan luster nizozemskog dizajnerskog studija Mooi, te reljefne zidne pločice koje su također rad Patricie Urquiole.

- Kod projektiranja otvora za stepenice trebalo je pažljivo računati tako da stube na kraju ne budu prestrme, da se ljudi prilikom prolaska ne lupe slučajno glavom u strop, te da je kod podnožja i vrha dovoljno prostrano i prohodno. Htjeli smo da stepenište bude lagano, ali ne previše tehnički komplicirano. Rađeno je tako da potporanj čini srednja tetiva, odnosno željezna konstrukcija s gazištima od drvene hrastove obloge. Zbog sigurnosti je postavljena i čvrsta staklena ograda - prisjetila se jednog od najzahtjevnijih zahvata u ovom prostoru Tina.

Dolaskom na kat uočavaju se drvene grede, i visina dobivena uklanjanjem stare lamperije. Kako pozicije krovnih otvora nisu mijenjane u odnosu na originalne glavna spavaća soba ima samo jedan uži prozor kroz koji ipak dolazi dovoljno svjetlosti s obzirom na namjenu prostorije, a sporedno svjetlo stiže i kroz staklena vrata iza kojih je garderoba s još jednim prozorom.

Na cijeloj etaži prevladavaju zlatni i tonovi boje pijeska, odnosno tople, ali zagasite i ugodne nijanse.

Lijevo od stubišta se ulazi u veliku kupaonicu čiju izduženu formu razbija 'lebdeća stepenica' na koju je podignuta kada, a njezino podnožje je osvijetljeno decentnom LED rasvjetom koja se po potrebi pali na senzor. Glavnu rasvjetu pak čine, za kupaonicu možda atipične, visilice Aim tvrtke Flos dizajnera braća Bouroullec kojima je iskorištena neuobičajena visina prostora, a činjenica da su postavljene razvedeno unosi živost.

- Budući da sam s ovim investitorima već radila i dobro se poznajemo, uživala sam u kreiranju njihova stana, prepoznavanju želja, potreba, ukusa, stila i stalnom međusobnom nadopunjavanju i ispreplitanju ideja - zaključuje dizajnerica.

Dizajnericu interijera Tinu Kurpez možete pratiti na službenoj web stranici Studio Karas i Facebooku.

Foto: Saša Četković

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 21:56