Vrhunski prostor

Kvart unutar kvarta u Vrbanima: Novi ured Superologyja, tech kompanije koja juri naprijed

 BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
U zagrebačkom kvartu Vrbani uređen je, po mnogočemu poseban, uredski prostor Superologyja, inovativne tech kompanije

Jedan od ključnih zahtjeva novog ureda bio je ispreplesti prostor i kulturu koja propagira otvorenost, transparentnost i izravnost, ali i omogućuje mjesto za privatnost i fokusirani rad, što je dovelo do kreativne sinergije s agencijom Brigada koja potpisuje koncept i dizajn ureda. Iako su pandemija, rad na daljinu i hibridni rad djelovali kao katalizator globalnih promjena u radnim navikama i organizaciji uredskih prostora, IT industrija takve načine rada poznaje, promiče i živi već više od desetljeća.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

Superology i Sportening, zagrebačke tech kompanije istog osnivača – Ivana Klarića – jure prema naprijed, uostalom, kao i proizvodi na čijem istraživanju i razvoju rade. Iako je Superology, nekadašnji Score Alarm, na IT sceni prisutan skoro 10 godina, dok je Sportening mlad i perspektivan startup, ove dvije kompanije dijele temeljne vrijednosti i metodologije rada. U okruženju koje na svim razinama potiče inovaciju, bez tipičnih korporativnih ograničenja, ovi mladi ljudi s velikim entuzijazmom razvijaju mobilne aplikacije u industriji sportske zabave. Nakon godina pod raznim krovovima, princip rada i rast obiju kompanija odredili su smjer uređenja njihovog zajedničkog, tailor-made ureda na Vrbanima.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

„Odluka da izgradimo 'kvart unutar kvarta' nametnula se sasvim logično“, ističe Damjan Geber, kreativni direktor Brigade, i dodaje: „Uredski prostor sastoji se od glavnih avenija, ulica, trgova, kombinacije privatnih i javnih prostora – slijedeći principe urbanističkog projektiranja. Tako smo realizirali prostor koji teži demokratičnosti i inkluzivnosti bez dijeljenja na više etaža koje razdvajaju timove u zasebne grupe, često bez međusobne komunikacije i interakcije“.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

Srce ureda je glavni trg, centralno mjesto društvenih susreta za sve u Superologyju i Sporteningu. Zajedno s velikom predavaonicom cijelom je svojom dužinom otvoren prema atriju i redovito se pretvara u prostor za interakciju.

„Kako u razvoju svog proizvoda, tako i u osmišljavanju radnog prostora, ništa ne radimo reda radi. Od prvog dana znamo da open space nije za nas jer nam je važna ravnoteža između timskog i individualnog rada. Rezultat zajedničkih promišljanja je ured koji reflektira naše svakodnevne potrebe, ali i našu kulturu. Ona se temelji na fleksibilnosti, autonomiji i osnaživanju ljudi kroz tzv. cross-functional timove sastavljene od raznih profila stručnjaka, koncipirani kao ‘firma u malom’, tako da omogućavaju potpunu autonomiju u razvoju određenog dijela proizvoda. Stoga nam je bio potreban i uredski prostor koji ni na koji način neće ograničiti njihov potencijal”, kaže Ivan Lulić, managing director Superologyja.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

Niz uredskih prostorija prekinut je sobama za sastanke i video pozive, dok je središnji prostor koji sve povezuje reprezentativna zona velikih konferencijskih dvorana i think tanka, prostora s uredskom knjižnicom koji služi kao svojevrsni idejni laboratorij.

„U cijelom prostoru primijenjeni su principi biofilnog dizajna raspoređivanjem zelenih oaza s biljkama posebno biranim za kvalitetu mikroklime i kao odmor za oči nakon dugotrajnog gledanja u ekran. Posebnu pozornost pridali smo rasvjeti koju je projektirao Zumtobel i koja se pomoću smart sustava prilagođava specifičnim potrebama pojedine zone, dobu dana ili trenutnoj aktivnosti. Kroz sve zajedničke prostorije proteže se sustav ozvučenja i nenametljivo stvara ambijentalni soundtrack, što čini prostor još ugodnijim za boravak“, kaže Geber.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ
image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

Kako se Superology i Sportening bave razvojem tehnologija vezanih za sport i razvoj zajednice sportskih fanova, cijeli prostor prožet je sportskim motivima, a na ekranima u zajedničkim prostorijama vrte se prijenosi sportskih događanja. Budući da su kompanije izuzetno data-driven, vidljivi su i podaci o tome kako njihovi proizvodi funkcioniraju na terenu, u stvarnom svijetu.

image
BOJAN HARON MARKIČEVIĆ

„Ljudi su ti koji ispunjavaju urede životom, određuju njihovu dinamiku i atmosferu, ali i razvijaju inventivne proizvode. Važno je i da su sve njihove potrebe na radnom mjestu zadovoljene – od neograničenog godišnjeg odmora i budžeta za edukacije i opremu do state-of-the-art ureda, radnog vremena prilagođenog njihovim životnim rasporedima i, naravno, financijske kompenzacije iznad prosjeka industrije. Uz, dakako, odgovornost prvenstveno prema sebi i proizvodu koju razvijaju. U tom smislu, stvarno možemo reći da je naš ured inspiriran našim ljudima, našim susretima i našim idejama“, zaključuje Dina Rukavina, People & Culture lead u Superologyju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. studeni 2024 17:28