Održiva prehrana

Electrolux predvodi novu eru kuhanja: ‘Preuzimamo odgovornost, snaga je u našim tanjurima!‘

 PEKIC/GETTY IMAGES
Future Sustainable Kitchen, digitalni forum na kojemu se raspravljalo o budućnosti prehrane i planeta, održan je početkom ovog tjedna

Održivost će biti ključna točka oporavka svijeta nakon pandemije koronavirusa. Svi stanovnici svijeta imaju zajedničku moralno odgovornost za održavanje našeg planeta. Jedna od važnih polazišnih točaka bit će i prehrana čovječanstva.

Održivo kuhanje i prehrana temelje se na što manjem negativnom utjecaju na okoliš. To znači, primjerice, da bi trebali smanjiti konzumaciju mesa jer se njegovom proizvodnjom troše ogromne količine vode, a stvaraju previše stakleničkih plinova. Osim izbora namirnica, održivo kuhanje se temelji na smanjenju otpada i ponovnoj upotrebi hrane kao i preferenciji lokalno uzgojenih namirnica. Upravo o ovoj važnoj temi raspravljalo se početkom ovog tjedna na Future Sustainable Kitchen, velikom digitalnom događaju Electroluxa i partnera u borbi za zdraviji planet.

Zdravlje cijelog planeta

- Održivije kuhanje i prehrambene navike ključne su naše zdravlje, ali i zdravlje cijelog planeta – glavna je poruka događanja koju je izrekla Anna Ohlsson-Leijon, izvršna direktorica Electrolux Europe.

Ako food industrija ne krene s nužnim promjenama, samo njen utjecaj prijeti Pariškom sporazumu i dostizanju klimatskih ciljeva, rekao je Brent Loken, vodeći znanstvenik za hranu WWF-a (Svjetskog fonda za prirodu).

image
MAXIMILIAN MüLLER/

- Snaga je u vašem tanjuru! – slikovito je objasnio Loken.

Na Future Sustainable Kitchen događaju prezentirane su i ključne brojke – prehrambena industrija je trenutačno odgovorna za 22 posto emisije stakleničkih plinova, 69 posto potrošnje svježe vode, a iako je pretilost vodeći uzročnik smrti u svijetu, 690 milijuna ljudi i dalje gladuje.

Još prije dvije godine ovaj švedski proizvođač kućanskih aparata pokrenuo je Better Living Program kojemu je glavni cilj održivu prehranu učiniti izborom broj jedan do 2030. godine. Ovo događanje bilo je svojevrsna nadogradnja tog programa i forum na kojemu su, između ostalih, sudjelovali Gabriele Hernandez Galindo (direktorica globalne održivosti u Danoneu), Jon Sintorn (izvršni direktor tvrtke Nobia), Kevin Yu (osnivač SideChefa).

'Ovo nije bitka pojedinaca'

Panelisti i sudionici su raspravljali o četiri važne teme: Izazov održivosti hrane, Dizajn za održivu kuhinju, Suradnja za održivu kuhinju i Pogled u buduću održivu kuhinju.

- Kao globalni proizvođač kućanskih proizvoda i predvodnik održivosti želimo otići još korak dalje. Znamo što kupci žele i koje će ih inovacije navesti na održivije kuhanje. No, jedna stvar je sigurna – ova bitka nije bitka pojedinaca, ovo je bitka u koju trebamo uključiti sve partnere i cijeli svijet – naglasila je Anna Ohlsson-Leijon, izvršna direktorica Electrolux Europe.

Vanessa Butani, direktorica Održivosti Electrolux Europe dodala je kako upravo njihova tvrtka ima odličnu šansu promijeniti percepciju da zdravo i održivo kuhanje nije jednostavno niti ukusno.

image
CASHEW KITCHEN/

Novo kuharsko iskustvo

- Želimo inspirirati ljude da jedu promišljeno i tako da pomažu i drugima i planetu. Moramo iz korijena promijeniti način na koji konzumiramo hranu, i to edukacijom potrošača i uvođenjem novih tehnologija – izjavila je Vanessa Butani.

Na događanju su predstavili i konkretan način kako će pomoći u stvaranju održivijeg kuhanja.

Naime, zajedno s SideChefom, cjelovitom digitalnom platformom za kućno kuhanje i Le Cordonom Bleuom, najvećom svjetskom mrežom instituta za kulinarstvo i hotelijerstvo, Electrolux stvara novo kuharsko iskustvo s laganim how-to videima temeljenima na uputama za kuhanje i smjernicama kuhara Le Cordon Bleu kako bi napravili ukusne i održive recepte na biljnoj bazi.

Potrošači s pametnom parnom pećnicom Electrolux mogu podatke o receptima poslati ravno u pećnicu za optimalne postavke vremena, temperature i načina kuhanja kako bi svako jelo imalo najbolji ukus.

Electrolux je vodeća svjetska tvrtka za proizdovnju kućanskih aparata koja oblikuje život na bolje već više od 100 godina. Njihov moto je: "Mi stalno mijenjamo i iznova osmišljavamo doživljaje okusa, njege odjeće i udobnog življenja za milijune ljudi, uvijek nastojeći da svojim rješenjima i operacijama predvodimo održivost u društvu". Pod njihovim robnim markama, uključujući Electrolux, AEG, Zanussi i Frigidaire, svake godine se proda približno 60 milijuna proizvoda za kućanstvo na približno 120 tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 17:39