razgovor s libby meigh

Dizajnerica interijera prvog hrvatskog robotaxija: "Evo što smo sve stavili u dnevni boravak na kotačima!"

 VERNE

Željeli smo stvoriti dnevni boravak na kotačima, rekli su na nedavnom predstavljanju Vernea, prezentacijskog prototipa hrvatskog autonomnog vozila o kojem se ne prestaje pričati, a koji je sa svojim suradnicima predstavio mladi poduzetnik Mate Rimac.

Tragom te izjave odlučili smo u tvrtki Verne, prije Project 3 Mobility, koja stoji iza ovog projekta, ispitati sve detalje vezane uz uređenje interijera i naišli na više nego zanimljive podatke. I jednu neobičnu sugovornicu - Britanku Libby Meigh, voditeljicu CMF dizajna, koja je u Verne stigla iz engleskog Yorka. CMF stoji za Colors, Materials i Finishes, odnosno boje, materijale i završnu obradu.

Da, Libby je odgovorna za ova tri područja i sa svojim je timom nekoliko godina radila na istraživanju, kombiniranju, odabiru i praćenju proizvodnje materijala koji će poslije završiti u "dnevnom boravku na kotačima", namijenjenom svima u javnom prometu. Više od 20 godina je u industriji, a ovo joj je prvi takav pothvat i zadovoljna je, priča nam, onim što će ponuditi budućim putnicima u Verneu.

image
VERNE
image
VERNE
image
VERNE

- Prostor je bogat i primamljiv. Iskreno vjerujem da će to biti poseban doživljaj za naše korisnike jer ćemo uspjeti u naumu da ponudimo premium interijer s naglaskom na sigurnost, opuštenost i udobnost - objašnjava Libby kako će putnicima omogućiti da se u prostranoj unutrašnjosti ovog dvosjeda osjećaju kao kod kuće.

Korištenjem snage kromoterapije i suptilnih veza s prirodom, nastavlja, cjelokupna paleta izvana prema unutra pažljivo je birana kako bi se u interijeru izgradilo povjerenje u samu uslugu.

- Zrnati uzorci inspirirani prirodnim kamenom na podu te mekani tekstili na sjedalima i cjelokupnoj presvlaci pomažu ljudima da se osjećaju opušteno, a istodobno pojačavaju osjećaj luksuza. Brončani detalji, vez i teksture brušenog metala tu su da se proizvod "izdigne" iz tipičnog taksija. Gdje god je to bilo moguće, uspjeli smo uključiti reciklirane materijale. Primjerice, poklopac, akustični tekstil i tepih prtljažnika izrađeni su od 100 posto recikliranog PET-a - otkriva čime su u uređenju interijera zadovoljili današnje imperative kružnog korištenja i održivosti.

image
VERNE
image
VERNE
image
VERNE
image
VERNE

Boje su u dizajnu oduvijek posebna priča, a kad se dizajnira "dnevni boravak na kotačima", čini se da su još i važnije. Neutralna unutarnja paleta u Verneu u skladu je s kontroliranom ambijentalnom rasvjetom, pri čemu se boja osvjetljenja može prilagoditi prema emocionalnom stanju ili svrsi putovanja. U kabini je primijenjen slojevit pristup primjeni boja pa su tamnije niže, pružajući najveću otpornost gdje je potrebno. Tamo gdje se koriste naglašene boje, za to ima valjan razlog.

- Koraljni detalji postavljeni su na ključnim ulaznim i izlaznim točkama kako bi pomogli korisnicima s oštećenjem vida. Koraljna kao nijansa potiče hormonske reakcije promičući povjerenje i optimizam, a istodobno je suvremena i svježa - objašnjava krajnju pažnju u izboru detalja.

image

Libby Meigh, voditeljica CMF dizajna u Verneu

VERNE

Izračunom vrijednosti refleksije svjetlosti temeljnih boja, koje su u Verneu crna, platinasta i boja jute, odabrali su akcentnu boju s minimalnim kontrastom od 20 jedinica. Koristeći specijalizirane naočale razvijene za simulaciju oštećenja vida, procijenili su koliko bi debela i podebljana trebala biti grafika te izradili praktične studije koje su im pomogle u tim kalkulacijama. Time su praktičnost korištenja u vizualnom aspektu doveli na sasvim novu razinu.

Ovu dizajnericu i njezin tim u izboru detalja za Verne inspirirao je i postpandemijski porast prostora za meditaciju i iscjeljivanje. Koristeći odabrane boje, željeli su ojačati povjerenje u autonomnu tehnologiju i potaknuti putnike da se osjećaju opušteno, što je posve netradicionalan pristup u automobilskom dizajnu. Ovi principi, koji se često nazivaju kromoterapijom, utjecali su i na izbor vanjske boje te mogućnosti ambijentalnog osvjetljenja u unutrašnjosti Vernea, što dodatno doprinosi osjećaju boravka u omiljenoj prostoriji.

image
VERNE
image
VERNE
image
VERNE
image
VERNE

- Rastuća svijest o važnosti vremena za sebe i pronalaženja rješenja za smanjenje tjeskobe i stresa dovela je do povećane upotrebe medijacijskih aplikacija i strategija dizajna kao što su uredski prostori koji nude kabine za bijeg od stvarnosti i mirno vrijeme. Na sve smo to mislili tijekom dizajniranja unutrašnjosti i nadamo se da će se korisnici u kabini zaista osjećati kao u svom životnom prostoru u kojem se najbolje opuštaju - dodaje Libby.

U Verneu izvedba nadilazi estetiku i emocionalne aspekte kako bi ojačala udobnost i sigurnost kroz širok raspon znanstvenih rješenja. Antimikrobna tehnologija je, primjerice, ugrađena u sve materijale s visokim kontaktom, uključujući područje središnje konzole, zaslon osjetljiv na dodir, ladicu za punjenje telefona, ručke za hvatanje, kantu za smeće i tekstil za sjedenje.

To je u klasičnoj automobilskoj industriji vrlo neobičan pristup, a smanjuje rizik od infekcija i neugodnih mirisa ubijanjem mikroba, bakterija i gljivica. Premazi protiv prljanja povećavaju dugotrajnost tekstila i poboljšavaju mogućnost čišćenja.

image
VERNE
image
VERNE

- Materijali prvenstveno moraju biti praktični i otporni na veliku upotrebu od različitih ljudi. Zato je trebalo naći ravnotežu između cijene, estetike, akustike, trajnosti, lakoće čišćenja i održivosti. Unutarnji pod Vernea izvrstan je primjer kako smo uzeli praktičan i robustan materijal, TPO, i dodali svoj jedinstveni pečat kako bismo transformirali rezultat. TPO nije tipično zanimljiv ili vrhunski, ali smo ga oživili posebnom zrnatom teksturom, inspiriranom mramorom i prirodnim kamenom - pojasnila nam je Libby kako su uspjeli pomiriti sve željene ciljeve i dodala kako je rad na ovom vozilu nadmašio njezina kreativna i profesionalna očekivanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. studeni 2024 00:34