EKSKLUZIVNO

Daska za surfanje Karla Lagerfelda, globus Giorgia Armanija... Prvi smo ušli u stan poznatog hrvatskog modnog urednika

 BILJANA BLIVAJS/CROPIX
Njegov potpis je na kampanjama za top-kuće kao što su Dolce & Gabbana, Tom Ford i Emporio Armani. Živi na relaciji New York - Hrvatska, a ovo je mjesto gdje najviše voli boraviti

Autentičan, multipraktik, originalan, drugačiji, svoj, uvijek u pokretu, eklektičan... Sve to je Grgo Zečić, jedan od najuspješnijih modnih urednika u Hrvatskoj koji je izgradio i zavidnu inozemnu karijeru i radio s najvećim zvijezdama današnjice kao što su Penelope Cruz, Anne Hathaway, Andrew Garfield, Hailey Bieber i Gisele... Njegov potpis je na kampanjama za top modne kuće poput Dolce & Gabbane, Tom Forda i Emporio Armanija. Grgo, govori nam na početku razgovora, stalno ‘juri‘ iz jedne svjetske metropole u drugu, a kao svoj drugi dom smatra New York.

image

Grgo Zečić

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Stan od 95 četvornih metara pomogao je organizirati i srediti splitski arhitekt Srđan Lukšić iz Arhitektonske radionice SL

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Grgo je želio da dizajn interijera reflektira sve ono što mu se sviđa. Referentna točka mu je bila knjiga ‘Wabi inspirations‘ Axela Vervoordta

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

- Provedem u prosjeku 250 dana godišnje na putu tako da nekad imam osjećaj da mi je hotel dom - smije se Grgo koji je samo za magazin Dom i Dizajn otvorio vrata svog pravog doma, onog smještenog u obiteljskoj kući u Dugom Ratu, pokraj Splita, gdje je odrastao, a koji je istih karakteristika s kojima smo njega opisali na početku teksta.

image

Mačak Gizmo kao pravi gospodar kuće koristi stan u svoje svrhe čak i kada vlasnik nije u Hrvatskoj

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Stan od 95 četvornih metara pomogao mu je organizirati i srediti splitski arhitekt Srđan Lukšić iz Arhitektonske radionice SL.

- Stan je sagrađen zajedno s krovom kao završni dio projekta obiteljske kuće. Morali smo poštivati unaprijed određene nosive zidove, ali smo zato knaufom mijenjali raspored koji se razlikuje od rasporeda prostorija prizemlja i prvog kata. Cilj je bio da po pitanju eksterijera potpuno poštujemo originalni projekt kuće, ali su nam interijeri i svi detalji vezani uz njih ostavili dovoljno prostora za igru - prisjeća se Grgo Zečić i dodaje da je od prve cigle do samog useljenja prošlo godinu dana tako da je proces bio relativno brz. Ključ je, tvrdi Grgo, bio okupiti izvrsnu ekipu izvođača i majstora što je u suradnji s arhitektom napravio tako da su istražili najbolje opcije i doslovno rezervirali cijeli tim godinu dana unaprijed.

- Arhitekt je blisko surađivao sa mnom koji sam uglavnom bio izvan Hrvatske dok je svojevrstan nadglednik radova bio moj otac Vinko, kao "osoba na terenu". Bez njega ne bi sigurno bilo ovog stana. Izvođač radova je bio obrt fenomenalnog građevinara Nene Kundića - otkriva.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Većina elegantnih odijela u njegovom ormaru s potpisom kuće Giorgio Armani, s kojom Grgo već godinama surađuje kao konzultat i stilist

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Stan je prepun zanimljivih detalja, a jedan od njih je i daska za surfanje

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Grgo priznaje da mu je u cijelom ovom procesu najdraži dio bio dizajn interijera u kojem si je ‘dao oduška‘. Izložio je arhitektu svoje ideje, a on mu ih je pomogao realizirati. Ideja je bila jasna od starta - stvoriti dom koji će služiti kao baza pri boravku u Hrvatskoj.

- Živim po cijelom svijetu s primarnom adresom u New Yorku i htio sam imati svoj hrvatski dom u koji, među ostalim, mogu donijeti arhivu odjeće, ali i preseliti knjižnicu jer sam na Manhattanu uvijek bio ograničen prostorom. I garderoba i knjižnica su postali toliko veliki da sam godinama morao plaćati skladište. S ovim projektom sam riješio dva problema: dom u Hrvatskoj i prostor za arhivu koja je dopremljena iz New Yorka. Što se tiče samog dizajna interijera, htio sam da reflektira sve ono što mi se sviđa i da bude različit od ostalih stanova po svijetu. Referentna točka je bila knjiga Wabi Inspirations velikog Axela Vervoordta kojeg sam upoznao putem zajedničkih prijatelja u New Yorku. Ali naravno wabi sabi sam po sebi podrazumijeva minimalizam i veliki prostor za izvedbu. Tek onda ta filozofija dolazi do potpunog izražaja. Ne mogu reći da je moj stan wabi sabi jer bi takva tvrdnja bila pretjerana. Uzeo sam samo neke male elemente i pokušao sam ih implementirati u svom malom prostoru - objašnjava Grgo dok nam pokazuje od kojih se prostorija stan sastoji.

image

Fotografija u hodniku rad je švedskog umjetnika Marcusa Ohlssona, a kaubojski šešir služio je kao pozivnica za Louis Vuitton reviju Pharella Williamsa

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Globus s mramornim stalkom koji je Grgi poklonio dizajner Giorgio Armani

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Lopta za košarku je jedan od posljednjih poklona kreativnog direktora Chanela, Karla Lagerfelda, prije njegove smrti

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Tu je kuhinja koja se decentno može zatvoriti skrivenim vratima, zatim hodnik, blagovaonica i dnevni boravak koji funkcioniraju kao jedna otvorena cjelina. Master spavaća soba ima svoju kupaonicu, walk-in ormar i radni prostor dok soba za goste također ima svoju kupaonicu i duboke ormare koje su vješto sakriveni u zidovima. Konačno, tu je i WC za goste u koji se ulazi iz hodnika.

Svaka prostorija u ovom stanu obiluje detaljima koji nisu na prvi pogled vidljivi.

- Tražili smo rješenja da sakrijemo klima-uređaje, a da ne uvodimo kompleksni sistem centralnog hlađenja. Kuhinja je gotovo potpuno crna, ali malo smo je otvorili s oksidiranim ogledalima na policama. Može se zatvoriti vratima koja su zapravo dio zida. U cijelom stanu provedeno je podno grijanje, sva svjetla u svim prostorijama su na sistemu dimera s posebnim žaruljama koje isijavaju toplo, zlatno svjetlo. Sva stolarija rađena je po mjeri, a za to su bili zaduženi Interijeri Zadro iz Zagreba. Možda je za goste najimpresivnija knjižnica u boravku koja je napravljena od punog drva i sama po sebi je izuzetno teška. Walk-in ormar u master sobi je isto tako pomno osmišljen jer sam interijer ormara i raspored nacrtao sam, sukladno onome što mi osobno najviše odgovara - ističe.

Grgo priznaje da ne voli jednoličnost, pa je svoj stan odlučio razigrati i urediti u nizu različitih elemenata koji dolaze iz različitih stilova. Kako puno vremena provodi u hotelima, govori, naučio je niz korisnih trikova koje je sada primijenio u uređenju svog hrvatskog doma.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

- Wabi sabi je bio početna inspiracija i pojavljuje se u kontekstu sivih tonova zidova i podova koji prevladavaju u stanu dok su sljubljeni s masivnim, tamnim drvom. Moje osobne ikone kada je riječ o interijerima su već spomenuti Axel Vervoordt, onda pokojni Francois Catroux i Jacques Grange. Uvijek se radi o sudarima minimalnog i maksimalnog te rezultatu takvog sudara. Ne mislim da sve mora imati jasan smisao i objašnjenje dokle god to odgovara mom osobnom shvaćanju i funkcioniranju. Divim se ljudima koji žive u minimalističkim prostorima prepunim svjetla i stakla, ali za mene takvi prostori reflektiraju dermatološku ordinaciju, a ne životni prostor koji bi uvijek trebao biti kompleksan i pomalo kaotičan. Prostor treba služiti predmetima koji ga okupiraju i vlasniku koji u njemu uživa - priča Grgo Zečić u čijem stanu prevladava siva boja odnosno zidovi koji su tretirani dekorativnim premazom San Marco Concrete Art kako bi ostavili dojam tipičan za fair-face cement s reljefnom strukturom. Na podu kupaonice, hodnika, kuhinje, blagovaonice i dnevnog boravka su Clay Awake pločice dimenzija 120 x 120 centimetara dok se u spavaćim sobama nalazi Moparov brušeni, uljani parket u Chevron stilu. Sva stolarija rađena je po mjeri i nijanse drva su uvijek u tamnijem spektru. Tu je, dakle, sudar između topline drva i sterilnosti sive boje.

image

Na zidovima sobe za goste nalaze se radovi slavnih fotografa s kojima je Grgo surađivao u stvaranju brojnh editorijala i kampanja diljem svijeta. Tonovi koji tu prevladavaju su neutralni i elegantni

BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image

Iznad kreveta u master sobi nalaze se ručno izrađene strijele iz indijanskog rezervata u Novom Meksiku

BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Namještaj je, kaže, odsvud. Ima komada iz New Yorka pa komada iz Nizozemske, Hrvatske, Portugala. Sve je većinom kupljenom preko interneta s obzirom na to da je Grgo stan opremao iz daljine, putujući. Ima tu Kave Homea, Gnijezda, Zare Home... - Moram priznat da je kupovina bila stihijska odnosno riskirao sam često kupujući a da ne provjeravam dimenzije prostora. U konačnici sam jako zadovoljan finalnim rezultatom bez obzira na to što neki elementi namještaja možda "nemaju smisla" objektivnom promatraču - tvrdi i nastavlja kako je po njemu jedan od najupečatljivijih detalja u stanu hrapava tekstura zidova koja se mijenja ovisno o svjetlu. Ta siva na dnevnom svjetlu ujutro nije ista siva koja je produkt umjetnog, toplog svjetla navečer.

- Sviđa mi se koliko je prijetvorna kao boja i koliko se mijenja. Veliki dio zidova zapravo su ormari za cipele ili pak ormari za odjeću. Cilj je bio imati što više prostora za pohranu. Sam ormar za cipele može komotno izdržati šezdesetak pari. S druge strane važan element je kamin u dnevnom boravku koji je tata sam obložio u rimski travertin - nabraja Grgo i priznaje kako je uređenje stana, iako lijep, bio i izazovan proces.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

- Svašta je bilo izazovno. Od filomuro vrata koja smo nekoliko puta testirali i mijenjali do pronalaska žarulja koje će dati pravu nijansu tople, zlatne boje, a pritom neće pregorjeti u sustavu dimera. Imam izvrsnog električara, Josipa Vukasovića, koji nije mogao vjerovati da ćemo čak i u kupaonice staviti dimere. Inicijalno sam htio ići s mikro cementnom, ali bilo je izuzetno teško pronaći dobrog izvođača u Dalmaciji i konačno nisam htio riskirati već smo se odlučili za pločice. Cilj je bio sakriti klime, sakriti utičnice i još mali milijun detalja koji na prvu nisu vidljivi. Možda je najveći izazov bio problem oko izvedbe dekora zidova, a ja se nisam slagao sa soboslikarom. To je možda jedini trenutak negativne energije u cijelom procesu. Ali to je tako u životu, nemoguće je očekivati da ćeš se tako lako slagati sa svim majstorima - priča Grgo koji se prisjetio i jedne zgodne anegdote koja se dogodila dok se selio.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

- Gospodin Armani mi je za jedan Božić poklonio ručno oslikan globus koji je za vrijeme selidbe ispao i otkotrljao se ulicom. Dečki su donijeli stalak i uvjeravali me da globus nikad nije ni postojao na stalku, a globus se u to vrijeme kotrljao - smije se Grgo koji sada, kada je u Hrvatskoj, maksimalno uživa u svom stanu.

S čime ste vi najviše zadovoljni?

- Kada dođem u stan i gledam oko sebe, teško pronalazim mane. Možda će netko drugi pronaći nešto što mu se ne sviđa, ali meni se kao konzumentu tog prostora apsolutno sve sviđa. Mislim da je produkt puno ljubavi i strasti od strane svih koji su sudjelovali u projektu; pogotovo mame s čeličnim živcima i tate s čeličnom voljom. Za mene stan ili kuća moraju pričati priču, moraju biti živi muzej svih lijepih uspomena s kojima se čovjek treba okružiti. Dobar prostor je onaj u kojem se osjećate sigurno, zaštićeno i onaj u kom u isto vrijeme napunite baterije. Dobar prostor te podiže, štiti i puni te pozitivnom energijom. Ja tako gledam kroz sve svoje prostore bili to stanovi, kuće ili hotelske sobe u kojima živim. Mislim da stanovi ne bi trebali predstavljati nešto što želimo biti već isključivo ono što već jesmo. Ako se u vanjskom svijetu radi posla pretvaramo da smo nešto što nismo, onda se u svojoj sigurnoj zoni nikad ne bi trebali pretvarati - zaključuje Grgo Zečić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. studeni 2024 11:54