Ured koji je povezan s prirodom, blizu strogom centru grada, s otvorenim prostorom za pauze kroz dan, s mjestom za sadnju urbanih vrtova, roštiljem ili za male evente, vlastitim showroomom ili galerijskim prostorom te velikom kuhinjom u kojoj možemo svaki dan svi zajedno sjesti na ručak", ovim nam je riječima Damjan Geber, direktor kreativnog studija Brigada, opisao ured koji su uredili za sebe u zagrebačkom Kaptol centru, a nedavno je ovjenčan prestižnom Grand prix međunarodnom nagradom BIG SEE.
Kreativni studio Brigada dosad je dva puta osvojio ovu prestižnu nagradu. Osim njih, od hrvatskih studija, to je još postigao samo studio Proarh. Prije tri godine Brigada je osvojila za izložbu "Jedna hrvatska priča" u galeriji Adris u Rovinju osvojili su Grand prix u kategoriji prostornih instalacija, a ove godine za dizajn interijera Brigadina novog ureda u kategoriji Workspace.
BIG SEE je nagrada koja potiče kreativno stvaralaštvo u centralnoj i istočnoj Europi, od Češke, preko Austrije, Italije, Balkana pa sve do Turske, Malte ili Izraela. Koncept nagrade je sličan popularnim Red dot ili German design award nagradama kod kojih međunarodni žiri selektira širi odabir nagrađenih rješenja, ali samo jedno od njih unutar svake kategorije osvaja Grand prix. Iz tog razloga je konkurencija vrlo jaka jer je velik broj kvalitetnih radova u širem izboru.
- Izrazito nam je drago da su baš naše radove odabrali kao pobjedničke. Iskreno, nismo se sada uopće nadali ovoj nagradi jer je konkurencija bila izrazito jaka i u usporedbi s ostalim uredskim prostorima velikih međunarodnih korporacija i vrhunskih dizajnera interijera, naš ured se činio nekako skromnim, bez puno šansi za pobjedu. Međutim, žiri je osim fotografija, kvadrature i samog dizajna, uzeo u obzir i jedinstvenu priču koja prati naš projekt što nažalost nije uvijek slučaj kod arhitektonskih i dizajnerskih natječaja - rekao nam je arhitekt Damjan Geber.
Kad su počeli stvarati Brigadinu priču prije već više od deset godina željeli su se izdvojiti na tržištu drugačijim pristupom dizajnu interijera. Od početaka su bili partneri s nagrađivanom agencijom Bruketa&Žinić te su kroz zajedničke projekte krenuli u smjeru osmišljavanja prostora koji komuniciraju jedinstvenu poruku i stvaraju doživljajno iskustvo kod korisnika.
- Nekad znam objašnjavati našu ulogu u pojedinim projektima kao svojevrsnih ‘prevoditelja‘ brenda u arhitekturu. Prije je to bilo puno teže objasniti jer nije postojala potreba za nečim kompleksnijim od samog dizajna interijera, bilo da se radi o prodajnim ili radnim prostorima, ali kroz godine se i to polako mijenjalo da bi se kroz period pandemije pokazalo ključnim za gotovo svaki tip osmišljavanja prostora. Danas se na dizajn prostora sve manje gleda kao na trošak za dekoracije i lijepi namještaj, a sve više se očekuje strateški pristup koji donosi rezultate te niz očekivanih benefita za korisnike i klijente - objašnjava Geber.
Kad su prije više od godinu dana odlučili odseliti iz dotadašnjih ureda na zagrebačkoj Zavrtnici, to je bilo prvenstveno iz razloga da redefiniraju cijeli način poslovanja prema strategiji razvoja Brigade koju su definirali, kaže, na sličan način kako to rade i za njihove klijente.
- Nakon jednog uzbudljivog i izazovnog desetogodišnjeg ciklusa poslovanja, pogotovo nakon izazovnih pandemijskih godina, tražili smo nešto potpuno drugačije. Kroz dan to funkcionira tako da svako jutro dižemo rolo vrata showrooma, palimo svjetla i kuhamo super kavu koja je jako bitan faktor uspjeha ureda. Kolege dolaze u ured po vlastitoj želji ili potrebi jer nemamo određene dane za rad od kuće ili striktno radno vrijeme jer svatko najbolje za sebe zna na koji način će biti taj dan najproduktivniji - opisuje.
Jedna od strateških odluka je bilo i smanjenje tima, odnosno ograničavanje rasta dizajnom prostora koji ima fiksan broj od 12 radnih jedinica tako da, iako su, dodaje Geber, u open-space konfiguraciji, tijekom radnog dana nema buke ili nepotrebnih distrakcija.
- Oko podne se prekida sav rad i sjedamo za zajednički stol gdje nas čeka ručak koji nam svaki dan naši kuhari partneri pripremaju, osim petkom kad sami kuhamo za cijeli tim. Druga polovica dana je opet radna i što se više približava kraj posla, to nas je više na terasi gdje završavamo dan uz poslovno-privatne teme, prije odlaska u grad ili kući - kaže.
Zanimalo nas je kako to sve funkcionira s odmakom od godinu i pol, kada su otvorili ured.
- Postavili smo si jako visoke ciljeve oko ureda ‘budućnosti‘ u kojem želimo raditi. Dizajnom smo uspjeli stvoriti okvir da on upravo na taj način i profunkcionira, ali se vrlo brzo pokazalo da je nužno konstantno na tom raditi i svakodnevno mijenjati stare navike. Danas smo, slobodno mogu reći, na više od 90% funkcionalnosti i doživljaja na radnom mjestu koji smo se nadali da ćemo postići. I dalje redovito održavamo interne radionice na kojima između ostalog definiramo ključne izazove unutar tima ili samog ureda koje moramo unaprijediti te određujemo timove koji na tome rade s konkretnim rokovima - odgovara.
Neki od najvećih izazova rada u ovakvom ambijentu je, dodaje, prihvaćanje ureda kao prostora svakog od njih i da se svatko mora za njega jednako brinuti kao što bi se brinuli i o svom domu.
- Pokazalo se da je to više psihološki nego fizički izazovno, ali nam je primjerice pomoglo iskustvo iz osnovne škole pa smo odredili redare za pojedine zadatke - dodaje.
S poslovne strane se rad u kompaktnijem timu i novoj tipologiji uredskog prostora pokazao, kaže Geber, neusporedivo funkcionalnijim i produktivnijim od dosadašnjeg klasičnog pristupa, a i prošlogodišnji poslovno-kreativni rezultati nam to potvrđuju.
- Nov izazov koji nismo očekivali jest količina angažmana potrebna da se održava kontinuitet našeg showrooma u kojem smo dosad imali više od 20 raznih izložbi u prednjem dijelu ureda koji je kao vidljivi lokal unutar Centra Kaptol, aktivacija ili prezentacija. Uz sav tekući posao nekako uvijek nađemo ekstra vremena i volje da mu se posvetimo, dogovorimo s partnerima detalja oko izlaganja, pomognemo oko dizajna i organizacije postava ili se samostalno bavimo vlastitim kreativnim rješenjima kojima istražujemo i eksperimentiramo novim prostornim rješenjima i inovacijama - navodi Damjan Geber.
Ideja je na početku bila da firma bude dijelom u suvlasništvu djelatnika. Kako je to zaživjelo, pitamo ga.
- Zaživjelo je dobro na nekoliko nivoa. Najbitniji je da svi sudjelujemo u preuzimanju odgovornosti za razvoj projekata i općenito poslovanja, a u isto vrijeme i dijelimo benefite koji dolaze uz to. Kao što je i naš ured zapravo zajednički prostor u kojem stvaramo i boravimo te se o njemu zajednički moramo i brinuti, tako i uspjeh kreativnih rješenja ili poslovanja ovisi o svakom od nas. Naravno da to nije model koji svima odgovara, ma koliko se činilo atraktivnim biti suvlasnik Brigade, bitno je uvidjeti da uz sve benefite koje to donosi, postoji i velika odgovornost s kojom se treba znati nositi - odgovara.
Taj model konstantno razvijaju kako bi bio što bolji i napredniji, a u tom svi zajedno sudjeluju, potpuno transparentno.
- Primjerice, naše tekuće financije su svima dostupne, kako za pojedine projekte, tako i općenito, na tjednim financijskim koordinacijama svi mogu sudjelovati, a strateški planovi za razvoj se razvijaju kroz sudjelovanje cijelog tima, ne samo menadžmenta - objašnjava.
Za Damjana Gebera je poznato u gradu da je uspješan šef svojeg ureda, ali pritom nije tipičan direktor.
- Ne bih sam za sebe rekao da li sam tipičan ili atipičan šef. Kako je ovo praktički jedini posao koji sam radio, niti ne znam za drugačije. Svjestan sam svojih mana i činjenice da teško razdvajam svoje osobne emocije od poslovnih, ali općenito teško razdvajam posao od ostatka života. Međutim, što sam stariji, to se više trudim ne nositi posao kući, barem u onoj mjeri koja mi ne stvara nepotreban dodatni stres - kaže.
Iako svi u Brigadi imaju odgovornost za svoje odluke i projekte, na njemu je, dodaje, provođenje u djelo strateških ciljeva, pomaganje kolegama svojim iskustvom, vođenje određenih projekata ili osmišljavanje inovacija na raznim poljima.
- Mene nakon svega što sam prošao u karijeri i dalje jako veseli raditi ovaj posao, volim obilaziti gradilišta, razvijati kreativne ideje, surađivati s timom i upijati od njih neka nova rješenja ili nove poglede na dizajn. A kao pravi šef moram i voditi primjerom pa tako ispada da je moja redarska dužnost pranje podova, često upravo ja petkom kuham za cijelu Brigadu, brinem se o jagodama i salati u našem urbanom vrtu, namještam rasvjetu u Showroomu, šarafim police i svašta ostalog što mislim da nije baš uobičajeno kod klasičnih šefova, ali je izrazito bitno u načinu poslovanja kakav gradimo - smije se.
Ne razmišlja zasad, kaže, o nekom novom uredu, jer mu je svaki dan lijepo doći u ovaj.
- Vrlo vjerojatno će se za par godina štošta promijeniti u našim životima i poslovanju, živimo u vremenima u kojima teško možemo uopće predvidjeti što nas očekuje i pogotovo kojom brzinom će se te promjene dešavati. Do prije par mjeseci o umjetnoj inteligenciji razgovarali smo u kontekstu SF filmova, a sad nam već dizajnira interijere, piše članke - ne ovaj, izjavljuje ljubav, vozi automobile. Kakav ćemo tada ured željeti, to ćemo tek vidjeti, ali prilično sam siguran da ćemo i tada biti predvodnici u testiranju novih tipologija uredskih prostora kao što smo to već puno puta dosad bili - zaključuje. 3
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....