Keramičarska scena u Hrvatskoj nikad nije bila jača, bogatija i raznovrsnija, a mi smo izdvojili nekoliko domaćih brendova čije proizvode obožavamo. Razgovarali smo s njihovim vlasnicama koje su nam ispričale sve o svojim počecima, idejama, inspiracijama i asortimanu koji nude. Predstavljamo Marinu, Filipu, Ivanu, Luciju, Valentinu i Anu.
Minimalistički pristup u manjim serijama
Lucija Lekšić, Lucika
Kiparska dizajnerica Lucija Lekšić, rodom iz Rijeke, posljednjih nekoliko godina najviše se bavi izradom keramičkih uporabnih predmeta koje je izlagala na raznim umjetnički orijentiranim sajmovima i galerijama. Iako joj je keramika medij kroz koji se najviše i najčešće izražava, bavi se ilustracijom i slikanjem te likovnom edukacijom djece i odraslih. Trenutno radi i kao klaundoktorica u Crvenim nosovima. Nakon završene više škole u odsjeku za keramičko oblikovanje u Grazu odlučuje osnovati brend pod nazivom Lucika, koji objedinjuje i crtež i formu.
- Fascinira me neiscrpno znanje o materijalu i tehnikama, a i samim idejama te je veliki učitelj strpljivosti, pošto nema žurbe kod rada. Brend je nastao kao posljedica 2017. godine kada su prijatelji počeli od mene naručivati stvari, pa se krug proširio. Sam brend nudi široki spektar uporabne keramike kao što su šalice, zdjelice, tanjuri, vaze i ostalo - nabraja Lucija i dodaje kako radove proizvodi u manjim serijama.
Trenutno joj je u fokusu najviše izrada keramičkog posuđa i vaza koji su namijenjeni za bilo koga tko želi oplemeniti svoj interijer s minimalističkim ukusom. Svaki predmet je izrađen ručno i zasebno tako da je svaki sam po sebi original i neponovljiv.
Njezini radovi mogu se naći i kupiti u Yahho galeriji na Korčuli, Nothing to sea galeriji u Rovinju, u Žgabucin suvenirnici na Cresu.
Nikad dosta neodoljivih točkica
Filipa Sorko, ChiaCups
Točka, točka, točkica... gotova je - Chia šalica!
Osnivače hrvatskog brenda ChiaCups, čiji su zaštitni znak točkice uz pokoji zlatni detalj, ne treba posebno predstavljati. Svestrana Filipa Sorko i njezin dečko Antun, inače kipar, prvi set točkastih šalica izradili su za svoj dom, a rezultat su odlučili podijeliti na Instagram profilu uz šaljivu okladu: ako fotografija prikupi više od 700 lajkova, počet će ih ozbiljno izrađivati.
- Pokupila je i više nego dovoljno lajkova, a već se na toj prvoj fotografiji u komentarima rodio i naziv brenda. Jedna pratiteljica je napisala da ju sitne i nepravilne točkice baš podsjećaju na chia sjemenke, i tako je nastalo ime! Bez puno mozganja i kalkuliranja - prisjeća se Filipa.
Mnogima omiljene keramičke predmete Filipa i Toni izrađuju od jedne vrste talijanske gline, glaziraju sa sjajnom prozirnom glazurom, iscrtavaju podglazurnom engobom i ukrašavaju zlatnim listerom. Osim velikih šalica za čaj, rade i manje šalice za kavu i one za espresso uz pripadajuće tanjuriće te keramičke zdjelice i vaze. Odnedavno imaju i Chia puzzle, koje je ilustrirala Mateja Kovač, a prikazuju bajkovitu scenu bruncha s keramičkim Chia šalicama.
Proizvodi s notom sanjivosti, specifičnog kolorita i likovnog govora,
Marina Marinski, Marinski Heartmades
Marina Marinski je sanjiva duša od 38 godina, žena, majka šestogodišnje djevojčice i dvogodišnjeg dječaka te vlasnica branda Marinski Heartmades koji djeluje od 2014. godine. Živi na Kvarneru, na brežuljku iznad mora, u gradu Kastvu.
- Danas moj tim broji šest članova, naši proizvodi prisutni su na domaćem, ali i europskom (Danska, Njemačka, Nizozemska, Švicarska, Francuska, Belgija) i inozemnom tržištu (Katar, Kanada, Saudijska Arabija). Tijekom ovih skoro deset godina rada neprestano se educiramo, testiramo i uvodimo nove materijale i tehnologije u način rada - otkriva Marina Marinski.
Kaže da handmade akcije voli od djetinjstva. U kontakt s glinom došla je sasvim slučajno. Željna promjene i novih znanja, 2011. godine prihvatila je posao asistenta u proizvodnji predmeta od keramike za jedan rovinjski studio. Posao je bio sezonski. Nakon toga je upisala tečaj keramike pri Pučkom učilištu u Zagrebu, vratila se u rodni kraj te otvorila svoj mali studio. Pod brendom Marinski Heartmades mogu se naći šalice u svim veličinama, zdjelice, tanjuri, ukrasni predmeti poput vaza, nakita, ukrasa za bor.
-Svi naši proizvodi nosu određenu notu sanjivosti, imaju specifičan kolorit i likovni govor, inspirirani su čarima prirode i lijepim uspomenama iz djetinjstva. Naši proizvodi dostupni su na www.marinski.me te u specijaliziranim trgovinama - concept dućanima diljem Hrvatske. Cijene proizvoda variraju od 15 do 100 eura za artikl - zaključuje.
Vintage estetika spojena s modernim dizajnom
Valentina Šeb, Odeata
Profesionalno se bavim izradom keramičkih predmeta i vodim brend Odeata. Imam dvoje odrasle djece i supruga koji mi je velika podrška u poslu - priča Valentina Šeb i otkriva kako je davno imala namjeru glinom skratiti vrijeme u trudnoći.
- Ispočetka sam mislila kako je glina odličan i kreativan hobi, no ubrzo se pokazalo da iz tog hobija može narasti nešto puno veće. Počela sam dobivati poslovne ponude koje sam rado prihvatila, a uz puno edukacije i rada, hobi sam pretvorila u posao. U keramici sam dvadeset godina, a Odeata je nastala prije četiri godine kao kruna iskustva u radu s glinom i poslovanju općenito - kaže.
U sklopu Odeate izrađuje šalice, tanjuriće, etažere za torte i kolače, zdjele, vaze, tanjure. Uglavnom uporabne predmete za kućanstvo.
- Volim vintage stvari spojiti s modernim dizajnom. Nepopravljiv sam romantik u duši, volim tradiciju, volim cvijeće i sve to prenijeti na keramičke oblike. Kada vidite tanke šalice fine izrade sa zlatnom ručkom u koje je otisnuta čipka ili cvjetne šarene šalice i tanjuriće, to je moj potpis - kaže Valentina.
Keramika koja podsjeća na dom i obitelj
Ana Đaković, Japa design
Nakon kiše dolazi sunce. Ova stara izreka vrijedi i za ekonomisticu Anu Đaković Prša, koja je nakon niza nesretnih okolnosti uz pomoć majke, karikaturistice i animatorice crtanog filma, Ljubice Heidler-Đaković, pokrenula brend Japa design.
Gospođa Tegla, Gospodin Flegma, Zabrinuta mama... samo su neki od simpatičnih naziva njihovih šarenih, ručno rađenih keramičkih predmeta: šalica, tegla za cvijeće, vaza, tanjura, zdjelica...
- Prvi motivi su bile kućice koje me podsjećaju na dom i obitelj. Ubrzo smo počele uvoditi nove motive, budući da obožavam točkice, prugice, crtice... kao i svi - smije se Ana. Na njezinim predmetima danas se mogu pronaći i apstraktni motivi, zatim motivi životinja, kao i muških te ženskih likova. Tegle za cvijeće sa šiškama su "djevojčice", a one s točkicama "gospođe". Zabrinute mame su, pak, visoke vaze koje su nastale sasvim slučajno, a nakon jedne narudžbe uvela je i prepoznatljiv lik Fride Kahlo. Ostali motivi mijenjaju se ovisno o godišnjem dobu i prigodi.
Šaljive poruke koje su osvojile publiku
Ivana Rojnica Šunjić, La.Pjat
"Pojest ću sve kolačiće", "Nekako s proljeća, ne paše mi odjeća" i "Vrag odnija šalu" samo su neki od šaljivih natpisa na ručno rađenim keramičkim šalicama, zdjelicama i tanjurima brenda La.Pjat koji je u kratkom roku osvojio publiku.
Iz njega stoji 31-godišnja Splićanka Ivana Rojnica Šunjić, po struci magistra ekonomije koja je svoju strast pronašla upravo u radu s glinom.
- Oduvijek sam skupljala šalice i druge keramičke sitnice, a onda sam jednog dana odlučila krenuti na tečaj keramike. To je bio zaista puno pogodak. Tamo sam se još više zaljubila u cijeli proces izrade i krajnji rezultat. Tako je na jednom satu došla ideja o brendu. Tada nisam ni sanjala da ću biti ovdje godinu dana poslije i da će keramika danas biti moj jedini posao. Uživam u procesu, u radu od kuće, kliznom radnom vremenu i činjenici da sam sama svoj šef nakon godina rada u dosadnoj administraciji - kaže Ivana, koja je otvorila i svoj webshop na kojem se mogu kupiti predmeti. Cijene se kreću od 20 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....