USPJEH SLAVONIKE U MILANU

Svjetska premijera kuhinje koja budi boje i materijale Slavonije

Dizajn potpisuju Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić pod vodstvom Nikole Radeljkovića koji je vodio strateški razvoj proizvoda

Na nedavnom Salone del Mobile u Milanu, jednom od najutjecajnijih međunarodnih sajmova namještaja i opreme na svijetu, posebno zanimljivo bilo je u dijelu pod nazivom EuroCucina koji se održava svake dvije godine, a posvećen je kuhinjama i kuhinjskoj opremi.

Ove je godine Hrvatska imala razloga za slavlje jer je velik uspjeh baš u tom dijelu sajma postigla Slavonika, konceptualna kuhinja tvrtke Ancona grupa iz Đakova, koja reinterpretira emotivnu dimenziju atmosfere tradicionalne slavonske kuhinje kao središnjeg mjesta za druženje te kuhanja i druženja na otvorenom. Slavonika je premijerno predstavljena u Milanu gdje su je posjetitelji i struka prepoznali kao jedan od najinovativnijih projekata.

Mladi dizajneri koji su osmislilu konceptulalnu kuhinju Slavonika: Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić

SURADNJA

Dizajn Slavonike i štanda potpisuju mladi dizajneri Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić. Oni su pod vodstvom poznatoga hrvatskog dizajnera Nikole Radeljkovića, koji je vodio strateški razvoj proizvoda, osmislili koncept kojim se kroz karakteristične boje, mirise i materijale, toplim pastelnim bojama i znamenitim slavonskim hrastom, oživljava identitet slavonske kuće i samoga geografskog podneblja. Slavonika je izrasla iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa te polica koja se nalazila u smočnici (špajzi), a u kojoj se čuvala zimnica i slavonske delicije. Njihovom reinterpretacijom pridružen im je i nov element poput modularnih ormarića, neizbježnih za funkcionalnost suvremene kuhinje.

Ovaj je proizvod izrastao iz tipologije tradicionalne slavonske kuhinje, čiji su sastavni elementi bili stol za pripremu jela i objedovanje, kredenc i ormar za pohranu posuđa te polica koja se nalazila u smočnici, a u kojoj se čuvala zimnica

Konceptualna kuhinja Slavonika prva je suradnja slavonske tvrtke Ancona grupa s hrvatskim dizajnerima započeta u nastojanju da se njihove postojeće tehnološke mogućnosti kao proizvođača namjenski projektiranog namještaja za sektor opremanja usmjere u stvaranje proizvoda veće dodane vrijednosti.

NOVI POGLED

- S obzirom na to da Ancona grupa ima i svoj brend kuhinja Moon, odlučili smo iskoračiti iz stereotipnog pristupa kuhinjama i okrenuti se dizajnu pri stvaranju jednog novog pogleda na kuhinje, a gradeći na slavonskoj baštini, odnosno okruženju iz kojega djelujemo - istaknuo je Markica Stanušić, predsjednik Uprave Ancona grupe.

SCENOGRAFIJA

- Slavonika je primarno koncept. Na neki je način to nedovršena kuhinja kojoj prioritet nije bila visoka funkcionalnost, nego stvaranje scenografije i ugođaja tradicijske slavonske kuće, a ujedno i demonstracija materijala i tehnoloških mogućnosti proizvođača. Iako visoka funkcionalnost nije bila prioritet te smo kroz proces projektiranja kuhinju primarno promišljali u kontekstu štanda, ipak smo njezinu formu gradili i kroz realne funkcije kako bismo joj u konačnici dali legitimitet kuhinje kao uporabnog proizvoda - dodali su Nataša Njegovanović, Karla Paliska i Tvrtko Bojić, dizajneri kuhinje Slavonika.

Nikola Radeljković, etablirani produkt dizajner, upravlja strateškim razvojem proizvoda za Slavoniku. U povodu lansiranja ovog projekta istaknuo je: - Poziv Markice Stanušića potaknuo me na realizaciju ideje koja je nastala tijekom međunarodnog projekta Young Balkan Designers. Vidjeli smo, naime, da mladim dizajnerima treba prilika realizirati ideje u praksi, ali im za to nedostaje iskustvo. U situaciji kad i tvrtka koja s njima surađuje ima malo iskustva u radu s razvojem i inovativnim proizvodima, što je gotovo uvijek slučaj, imamo situaciju u kojoj su izgledi za uspješnu i održivu realizaciju vrlo mali. Posredovati u tom procesu, dijeliti iskustvo i profesionalne vještine, a zauzvrat pomoći stvaranju novoga hrvatskog brenda vrhunski dizajniranog namještaja ponuda je koja se ne odbija.

Nakon nastupa na milanskom sajmu Ancona grupa planira i otvaranje showrooma u Zagrebu.

Foto: Nataša Njegovanić, Sergiy Kadulin, Marko Todorov/HANZA MEDIA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 22:19