Zamislite svoju spavaću sobu iz djetinjstva: mogla se sastojati od šarenih zidova, iritantnog pokrivača s uzorkom (neonsko ružičasta zebra, netko?), nepotrebno obilne kolekcije plišanih životinja, postera vašeg omiljenog tinejdžerskog srcolomca. Prije nego što ste razmišljali o estetici ili upoznali svoj osjećaj za stil, vjerojatno ste samo ukrašavali komadima koji su vas činili sretnima. Ako ste i vi radili ovo, pogodite što? Vjerojatno ste već prilično upoznati s dopaminskim dekorom.
Kako biste slijedili trend dopaminskog dekoriranja - poput dopaminskog odijevanja koje je bilo prije njega - samo se trebate usredotočiti na to da se okružite namještajem, umjetnošću i predmetima koji vas čine sretnima. Razmislite uz što biste se rado probudili ujutro, je li to određena boja koju volite dovoljno da isprobate monokromatski izgled ili retro kuhinjski uređaji - funkcinira sve što vam izmami osmijeh na lice.
Dopaminsko ukrašavanje također je način da se ograniči potrošnja i da budete svjesniji održivosti kada je u pitanju kupnja novih ukrasnih komada.
"Dopaminsko uređenje nas potiče da budemo promišljeni pri kupnji, možda samo da kupujemo ono što nam je potrebno i što volimo, nasuprot pretjeranom konzumerizmu koji se javlja kada se pridržavamo trendova", kaže Grace Baena za Better Homes and Gardens, stručnjakinja za dizajn interijera u brendu rabljenog namještaja Kaiyo. "U dizajnu i kupnji namještaja, uzbuđenje lova potpuno izaziva dopamin, osobito kada naiđete na prekrasan, unikatan komad."
Kupnja vintage predmeta za dom uzela je maha u posljednjih nekoliko godina jer se ljudi sve više trude smanjiti njihov utjecaj na okoliš. Također vam omogućuje dublje istraživanje vašeg stila uređenja - miješanje dijelova stvara izgled koji je specifičan za vašu osobnost.
Pandemija je također natjerala ljude da stvarno razmisle o tome uživaju li provoditi vrijeme u svom prostoru. Osim toga, s obzirom da je posao od kuće u porastu, kod kuće provodimo više vremena nego ikad.
"Tijekom pandemije mnogi su počeli razmišljati o vlastitom ukusu i odvajati ga od trendova i stilova koje su usvojili bez puno razmatranja u prošlosti", kaže Baena. "Za razliku od ograničene minimalističke estetike koju smo vidjeli posljednjih godina, kao i pretjerano trendi i "IG-vrijednih" prostora, stanovnici domova sada bruse svoj stil i ističu vlastitu osobnost s više prikupljenih predmeta. Ovaj eklekticizam često rezultira živopisnom paletom boja i jedinstvenim izgledom."
Sljedeći put kad skrolate na TikTok-u i osjetite potrebu naručiti trendi ukrasni jastuk ili pomoćni stolić, zapitajte se hoće li vas to zaista veseliti u godinama koje dolaze. Umjesto da kupujete one kratkotrajne ukrasne naglaske, pripazite na klasične komade koji pokazuju vaše interese i jedinstveni stil (ako su to još uvijek vaše plišane životinje iz djetinjstva i plakati boy banda, to je sasvim pošteno), i time ćete pojačati raspoloženje svaki put kad kročite u svoj dom. A ako možete, kupujte rabljeno - to će vas i dalje potaknuti na novu kupnju.
"U doba brzog namještaja, ljudi shvaćaju da su ciklusi trendova nerealno brzi i surovi na našem planetu", kaže Baena. "Stariji komadi unose svoj šarm i karakter u svaki dom. Naša zajednica njegovatelja, ili kako ih mi zovemo, regeneratora, vjeruje u rabljeno prvo zbog ljubavi prema planetu i uzbuđenja lova."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....