PROFIL
INFO: kolekcija namještaja i ukrasno-uporabnih predmeta Slava'18 temeljenih na savijenim metalnim konstrukcijama
AUTORI: Market kolektiv
KONTAKT: www.marketkolektiv.com, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Instagram: @marketkolektiv
Facebook: @marketkolektiv
Market je total dizajn kolektiv koji voli uzeti stvar u svoje ruke i klijentu dizajnirati sve: od vizitke do interijera. Marita Bonačić iz Dubrovnika i Katarina Perić iz Zagreba industrijske su dizajnerice, a Iva Hrvatin dizajnerica vizualnih komunikacija iz Rovinja. Studirale su na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, udaljene tek nekoliko generacija.
Cure smo pitali kako je sve počelo, kako je nastao Market kolektiv. - Marita i ja surađujemo još od studentskih dana, a Ivu smo upoznale 2013. godine, kada ju je Tomislav Torjanac pozvao da radi na vizualnom identitetu retrospektivne izložbe, koju je tada postavljao u galeriji Klovićevi dvori, gdje je Marita u to vrijeme stažirala. Odmah smo profesionalno kliknule pa smo s vremenom počele sve više zajedno raditi. Sada smo uhodani trio koji se najviše bavi brendingom komercijalnih prostora i postavima izložbi - kaže Katarina Perić.
Opišite nam ukratko kolekciju Slava'18? Od čega se sve sastoji, pitamo cure, a Marita kaže da je nastala kao ideja nakon što su neočekivano prošle selekciju za ovogodišnji Salone del Mobile Internazionale u Milanu. - Kolekcija je ujedno predstavljala naš prvi izlet u produkt dizajn kao svježe oformljena kolektiva, pa smo u tome vidjele i svojevrsni izazov. Osnovna kolekcija sastoji se od stolca, konzolnog stolića s tabureom, samostojeće i stolne lampe, kolica za posluživanje i pitara za biljke, čija je vizualna poveznica metalna konstrukcija od savijenih cijevi i monokromatski potpis - objašnjava, a nas zanima zašto je sve baš crveno.
- Crvena boja korištena je da bi potencirala naglašeni ženski senzibilitet, nijanse smo zapravo birale prema klasičnom ženskom ružu i laku za nokte. Prototip kolekcije odlučile smo lansirati u crvenoj boji, a predviđeno je da jednoga dana bude dostupna i u plavoj, žutoj, crnoj i tirkiznoj - objašnjava Marita, a Iva odgovara na pitanje kako je nastalo ime.
Slava je staro slavensko žensko ime koje nam je i odredilo koncept - ženski, na neki način slavenski i poprilično scenografski, kao da je iz filma ili nekog romana. Slava se zvala životna ljubav Augusta Šenoe i poznato je da je za nju često govorio 'ili ona ili nijedna', što je uz značenje imenice 'slava' bilo i simpatično i simbolično za našu prvu kolekciju - ističe Iva Hrvatin. Cure ističu da su htjele dati alternativu već neko vrijeme jako popularnoj skandinavskoj filozofiji u dizajnu predmeta i prostora. - Cijenimo je, ali svjesne smo toga da nam ona nije prirodna - odrastali smo pod puno većim utjecajem talijanskog dizajna, primjerice.
Vizualna poveznica svih komada namještaja je metalna konstrukcija od savijenih cijevi i monokromatski potpis.
Namještaj kojeg se sjećamo iz domova naših baka i djedova odisao je nekim drugim karakteristikama, od punoga drva češći su bazni materijali bili plastika, metal i šperploča. Slavu'18 vidimo kao korak naprijed u oblikovanju predmeta inspiriranih vlastitim, lokalnim korijenima - smatraju cure iz kolektiva, a mi smo znatiželjni kako su smislile ime. - Zašto Market? Pa nudimo toliko toga da smo gotovo kao samoposluga - smiju se. Što se zapravo od vas može naručiti i kako, pitamo ih. - Stručne smo za veoma konkretne usluge - od osmišljavanja vizualnog i verbalnog identiteta, dizajna ambalaža i proizvoda te projektiranja izgleda komercijalnih prostora za razne uslužne i trgovačke djelatnosti do oblikovanja raznih tiskanih i web materijala. Nudimo (gotovo!) sve, ali crtu povlačimo kod personaliziranih predmeta koje izrađujemo isključivo samoinicijativno svojim prijateljima kao rođendanske poklone - zaključile su djevojke iz Marketa.
Foto: Nikola Zelmanović
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....